Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janbau
#188277
Min LG 760 T kører da fint Mkv filer så mon ikke La 860 W også kan ?

Jeg har sjovt nok fåat at vide at det der sælges flest af lige Pt er Lg Og Panasonic . Samsung er ikke så sælgende i år selv Sony med deres Nye Pasiv 3 D modeller sælges ikke meget .

Så så dårlig er Lg nok ikke !!!


"LGs tv vil dog ikke tage imod .mkv"


Til sidst vil jeg da nævne at det er godt for os forbrugere at 2013 Fladskærme er faldet hurtig i pris i År

Modelen som svarer til min koster 9999 kr. nu væsenligt mindre end sidste år ved den her tid .
Senest rettet af janbau 29. jun 2013, 12:49, rettet i alt 2 gange.
#188278
Jeg vil nødigt lyde perfid, men kommer sikkert til det alligevel.

LG-fan, du bør nok liiige få støvet dine egne sproglige færdigheder af, før du begynder at fælde dom over andres formuleringsevner.

Du skriver blandt andet:

»Det overrasker mig, hvor dårligt formulering hentyder til at nedværdige LG skærmen på alle sider af dens egenskaber, hvor F8005 med sine begræsninger stadig fremstår som innovativ og et skridt fremad«.

Det kan vel nogenlunde oversættes til: "Goddag mand økseskaft".

Endvidere skriver du, at en anmelder skal være neutral »og ikke sidde i en bås og spille hellig«, ligesom du vurderer, at anmelderen »har en større fod i en anden lejr«.

Altså en skønsom sammenblanding af talemåderne "at sætte i bås" og "at spille hellig" samt en nyfortolkning af vendingen om "at have en fod i hver lejr".

Tåkrummende? Bestemt. Men også ret underholdende.

Just saying... O_O
#188280
edinger skrev:Tåkrummende? Bestemt. Men også ret underholdende.
underholdning og kreativ brug af sproget, og se det pæne i at formulere sig intellektuelt istedet for at angribe nedladende er sikkert mere værd. (B ;)

Jeg ved godt godt sprog og fraser er på grænsen, og det er godt du kan forstå dem.

som man også kan sige det;
Det er ikke altid at OP emne leves op til og tråde gøres til skamme, for at brugere finder finder det sjovere at gøre andet en emne til skue end den rene sandhed som egentlig er selve målet her.

Just saying ;)
#188281
Du holder stilen, LG-mand.

Det forstod jeg heller ikke meget af. Selvom du vistnok mener, at jeg er "intellektuel" og således burde være i stand til at lokalisere pointen i strømmen af ord.

Der overvurderer du dog mine evner.

Rasmus Larsen, som du skriver til, befinder sig forhåbentlig på et helt andet og højere niveau 8)
#188395
Mathias_MM skrev:Fin anmeldelse - dog synes jeg lige der er en enkelt vending der halter lidt: "at foden blot er beklædt med en plastikkappe, som både ser og føles meget billig", og igen "Fjernbetjeningen er skabt i skinnende sort og sølvfarvet plastik og selvom den fremstår ganske robust, så ser og føles den også meget billig".
Der mangler altså et "ud" omkring de der ser. Det er nok et generelt sprogligt problem, men den valgte løsning er ihvertfald ikke specielt elegant i mine øjne :)
Mit umiddelbare bud er at erstatte ser med synes.
Undskyld hvis det virker som flueknepperi - som sagt synes jeg niveauet (især det tekniske) er meget højt - sådan noget her springer mig bare lidt i øjnene :)
Hehe, ja men sætningen belastes også af, at man ikke kan sige at noget "føles billigt ud". Det kan "se billigt ud". Sætningen burde nok omskrives for at være sproglig korrekt, når "føle" står alene og "ser" kræver "ud" for at give mening :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188396
Google skrev:Forstår ikke hvorfor i ikke kan afspille mkv på LA860 ? Den afspiller dette format uden problemer, bruger det dagligt !

En kommentar til stemme styringen, så er min oplevelse at det klares bedre end på F8005 serien.
Det lyder underligt. Vi fik intet igennem. Det var samme filer, som vi afprøvede på alle de andre tv.

Stemmestyring. Tja, måske ja. Men bruger du det i det daglige? Min holdning er, at det - i sin nuværende form - er ganske ubrugeligt.
#188398
Stougaard skrev:Jeg synes du er en smule uretfærdig over for smart tv delen på dette fjernsyn, jeg ser dine argumenter med at smartphone app'en ikke er så vellykket, men på grund af den smart remote man for med synes jeg slet ikke at det er et problem.
Og hvis man sammenligner smart tv delen med konkurrenterne er dette da uden tvivl det bedste, fordi det fungere hurtigt og smertefrit.
Ens forventninger til smart tv kan selvfølgelig have noget af gøre med hvordan man vurdere det.
Jeg mener smart tv delen er til for at kunne streame film fra netflix, youtube og lignende tjenester og ikke til browse nettet og lignende. Til dette formål vil en computer/tablet altid være overlegen da den er bygget specielt til dette og et fjernsyn er beregnet til at se tv og film på.
Jeg er helt enig i, at browsing på nettet hører til på en PC eller tablet. Hjemmesider er lavet til disse enheder. Hjemmesider er ikke optimeret til et tv og derfor giver det ingen mening at browse hjemmesider på et tv. Her giver apps meget mere mening.

Mht. den overordnede vurdering af Smart TV-delen, så afhænger det nok af udgangspunktet for vurderingen, ja. Jeg har efterhånden fået tudet ørene fulde omkring de respektive tv-producenternes vision for Smart TV, og jeg kan blot sige, at den ikke har materialiseret sig. Det er fint med nogle små apps til videostreaming, men skal man virkelig betale så mange penge for det? Det er i bund og grund min pointe. Der er ikke noget galt i at have en Netflix-app, men det kræver altså ikke et high-end tv for at fungere tilfredsstillende. Det måske mest belastende for tv-producenternes Smart TV-satsning er, at man kan få alt det samme i en form, der er langt mere brugervenlig, mere flydende og mere omfattende i f.eks. en ret billig Apple TV-boks.
#188400
lgowner skrev:jeg har lige forsøgt at gennemgå både F8005 anmeldelse og denne LA860W anmeldelse.

Det overrasker mig, hvor dårligt formulering hentyder til at nedværdige LG skærmen på alle sider af dens egenskaber, hvor F8005 med sine begræsninger stadig fremstår som innovativ og et skridt fremad.

Der tales generelt ned om alt hvad LG har gjort, og selvom det er særligt udbredt så skal det rammeløse design på LG også fremhæves som dårligt selvom panasonic,samsung og andre egentlig gør sig på samme vilkår.
"[...] hvor dårligt formulering hentyder til at nedværdige" ?
Undskyld hvad? O_O Jeg tror lige du skal "skubbe" og "hive" et par ord rundt i den sætning, så det giver mening.

Nåh, spørg til sig. Jeg synes ikke jeg kritiserer det rammeløse design. Jeg starter med at skrive "Uanset om man bifalder den rammeløse designfilosofi eller ej, er det svært at benægte, at der ser en smule imponerende ud, når et billede nærmest svæver på væggen"

Dét som jeg kritiserer er materialevalget. Lad os tage et kig på priserne. 55" 55LA860W koster lige nu 22.000 (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2885419/ ... ign-Priser). Samsung UE55F8005 koster 17.000 (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880604/ ... ign-Priser). Jeg er klar over, at priserne er flydende og selvom Samsungs 8-serie ikke er en designperle, så er den trods alt tro mod sit look, forstået på den måde, at den ikke udgiver sig for at have dele i metal, når det ikke er tilfældet. Jeg har før kritiseret Samsung for præcis de samme ting. De har også været slemme til plastificere deres produkter og imitere rigtige materialer. Det er det eneste jeg ikke bryder mig om.

Hvordan tv ellers ser ud lader jeg i sidste ende være op til den enkelte. Jeg prøver ikke at være smagsdommer for hvad der er godt og dårligt design af den fysiske del af tv'et (selvom jeg dog naturligvis har en holdning til det).
Tager man SmartTV fronten og deres App, så fremhæves en android app, der ikke fremgår på samsung som ikke eksisternede, stadig som dårlig og ikke særligt nyt, selvom de fremstår som værende ude med denne i forhold til andre fabrikanter. De tilbyder WiDi teknologi og dette skal stadig nedgøres som ikke noget særligt.
Jeg tror ikke du læser den anmeldelse, som jeg har skrevet. Der er intet nævnt omkring WiDi. Men når du nu presser på, så mener jeg i øvrigt at både WiDi og Miracast er dårlige tekniske implementeringer.
Når en anmeldelse skal fokusere på billed kvalitet, og der efterfølgende argumenteres helhedsindtryk, så skal anmelder være neutral og ikke sidde i en bås og spille hellig, da personen ser på produktet med fordomme og antagelser som er teoretiske og fejlagtige (som ingen afspilning af MKV????!?!??). Lur mig om anmelderen ikke har en større fod i en anden lejr og vil derfor aldrig smide stjerner til et produkt som aldrig ville falde i personens smag.

Der er sørgeligt at anmelder er blevet så forfulgt af fordomme og måske andre økonomiske perspektiver i dette at man bliver nødt til at tage ordene med et gram salt og læse andre anmeldelser på nettet. Der er i hvert fald ikke meget overladt til innovative oplevelser i anmeldelse og der kan kun ses negative tonefald og skuffende opfattelser som er personligt og ikke særligt fagligt, når man skal have brede perspektiv briller på.
Jeg kan jo ikke gøre for, at den ikke ville afspille de .mkv filer som jeg smed efter den. De blev afspillet på flere andre tv og virker udmærket.

Mht. økonomiske interesser, så lad mig være fri... Det samme pladder hvert år. Så elsker jeg Samsung, så hader jeg Samsung, så elsker jeg Sony, så hader jeg Sony, så elsker jeg B&O og så kører den videre. Vi giver ros, hvor ros fortjenes og ditto med ris.

Men det kan selvfølgelig være svært at se objektivt på tingene, når man er ejer og har aktier i LG (til dem som ikke lige forstod det implicitte i den sætning, så er lgowner aktionær i LG).

Hvis du mener, at Smart TV-delen i LG LA860W kan puttes i innovativ-kassen, så er vi meget langt fra hinanden. Ja, så er du vel meget langt fra hele branchens opfattelse. Det er selvfølgelig fint, at du har en anden oplevelse end os, men den kan i så fald udelukkende bunde i uvidenhed.
herunder er dokumentation for fundne udtalelser som har negativt udfald:
"Samtidig får det dog også tv til at virke en smule livløse og karakterløse" - ikke set i F8005 anmeldelse selvom skærmens design fremgår meget som denne.
Det var en helt overordnet betragtning omkring tv uden rammer. Den kunne have været undværet. Men hvis jeg skal uddybe, så er min pointe blot, at når alle skærme mister rammen, så ligner de alle stort set hinanden. Dermed bliver de karakterløse og livløse. Jeg kan ikke se noget odiøst i at påstå det. Det har vi I øvrigt også skrevet i andre anmeldelser/sammenhænge, hvis du kigger efter.
"Desværre må vi skuffende konstatere" - tonefaldet negativt i stedet for aktivt at forholde sig til det som tilbydes.
Det er for dumt til at få en kommentar med på vejen.
"Det er absolut ikke, hvad vi havde forventet på et tv i denne prisklasse" - prisklasse er, fagligt eller bare personlig økonomisk grænse? absolut ikke dokumenteret.
Prisklasse er en klasse, hvori man kan kategorisere priser. Definitionen af ordet klasse kan du slå op, hvis du ikke kender den. Ligesom alle andre produkter, så har LG valgt at placere deres 8-serie i en prisklasse, som naturligt placerer den i konkurrence med konkurrerende tv fra andre tv-producenter. Det er inden for denne prisklasse, at vi sammenligner tv. Derfor er naturlige konkurrenter f.eks. Samsungs 8-serie eller Philips 8-serie.

At du får blandet en "personlig økonomisk grænse" ind i den sætning siger vist mere om dig end anmeldelsens ordlyd.
"så ser og føles den også meget billig." -"Desværre er søgefunktionen ikke særlig dyb" - "Lejlighedsvis fik vi det helt rigtige resultat" - "begynder man dog at se begrænsningerne"
- "Med andre ord, er Remote - app’en mere eller mindre ubrugelig"

ikke særligt positivt ladet udtalelser, selvom flere af udtalelser ikke måles op imod alternativet som argument for det bedre.
Nårh, så vi skal altså ikke give kritik? Såsom i aldrig. Kun ros. Noteret.

Mht. dit argument om alternativer, så er det fuldstændig ligegyldigt hvorvidt f.eks. LGs stemmestyring er en smule bedre eller dårligere end alternativet hos Samsung eller Panasonic, hvis ingen af dem virker. Så længe man ikke er nået et minimumsniveau for brugbarhed, så er sammenligninger irrelevante.

Tilsvarende så er en remote-app, som ikke fungerer til det som den er skabt til, ubrugelig. Hvis den er skabt til at kunne styre et tv, og den ikke gør det, så er jeg ****ABC**** ligeglad med om den er bedre end konkurrentens pendant, der heller ikke kan.
"Det trættende rod at fysiske fjernbetjeninger" - "Det er nemt at gøre, men vi oplevede dog et problem med at få eksempelbilleder vist af vores billeder inde i app’en" - "LGs tv vil dog ikke tage imod .mkv"
Nærmere tegn på manglende erfaring eller forståelse for brugen og søgen efter nye løsninger, end det er faglig kompetence som gør sig til udtryk i ovennævnte.
vi har alle for længst fundet fjernbetjenings alternativer, fundet ud af at bruge apps og kunne afspille mkv filer på skærmen, så måske er det bare bevidst skrevet som nedgørende når sandheden er en anden.
Alle har for længst fundet alternativer til fjernbetjeningen. Okay... Og alle bruger apps på Smart TV? Okay... Rimelig mange nyheder i én sætning.

Så din grundlæggende holdning er simpelthen, at fordi f.eks. Logitech laver en universalfjernbetjening, så skal LG ikke lave noget der virker? Eller hvad er det du mener? Skal bilproducenterne også levere deres biler uden hjul fordi man jo alligevel bare kan købe dem efterfølgende?
#188417
Rasmus Larsen skrev:Så din grundlæggende holdning er simpelthen, at fordi f.eks. Logitech laver en universalfjernbetjening, så skal LG ikke lave noget der virker? Eller hvad er det du mener? Skal bilproducenterne også levere deres biler uden hjul fordi man jo alligevel bare kan købe dem efterfølgende?
Jeg mener at fordi den universelle remote er opfundet skal anmeldelsen ikke afspejle denne eksisterer og kravene til standarden forhøjes unødvendigt. præcis som producenterne af bilen leverer en standard type godkendt dæk, og herfra vælger man selv hvad som er ens personlige preference og ikke pådutter læseren falske indtryk om noget som aldrig bliver en virkelighed fra producenten.

Det som skal skelnes udfra, er nok at , i ikke er kongelige, og en vis for for personlighed ligger i anmeldelserne, dog skal det faglige niveau være på plads og præcis som de kongelige, så her må det også være på sin plads, når man anmelder og bevare en vis form for professionalisme og neutralitet, selvom der gives udtryk for amatør vurderinger med ens sanser når det rigtige udstyr ikke kan købes for de penge som er til rådighed.

Her er clouding som negativt bærende omkring modellen, som værende, en mulig specifik fejl for den skærm som er leveret, det nævnes ikke hvor mange som er afprøvet og dokumenterer observationerne på de andre skærme af modellen til test. En skærm er i hvert fald utrolig dårligt grundlag for argumentet, som forum her i sig selv dokumenterer rigtig godt.
Der er i andre anmeldelser givet udtryk for sanser brugt til at høre buzz, som værende minimal, vel vidende at der stadig slipper modeller igennem hvor folk bytter, da de mener det er for højt, så den sanselige observation er personlig og mindre faglig da ingen tekniske målinger eller antal skærme testet bruges som dokumentation.

Det må være på sin plads at nævne hvor vidt fejl er model specifikt, eller en generel oplevelse præcis som design i anmeldelse generaliseres, og egentlig er dækkende for alle modeller og ikke kun rammeløse LG skærme mere. Når det udelades hvor vidt der er teknisk fejl på alle , eller den enkelte model, gør det denne særligt udsat, når det jo viser sig for flere købere at være muligt at bytte sig ud af.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188423
Og netop de ting skriver vi jo generelt i anmeldelserne. Vi skriver som regel, at både buzzing og clouding kan variere og vi opfordrer købere til at melde tilbage omkring deres oplevelser. Desværre får vi ikke særlig tit tilbagemeldinger. Hvis du har noget at bidrage med på den front, så meld endelig ud.

Jeg kan næsten forstå, at din kritik går på, at disse forbehold så ikke lige er nævnt i den specifikke anmeldelse af LG LA860W. Man kan så diskutere hvor tit vi skal nævne alle disse forbehold, men jeg er ikke enig i din fremlægning, som får det til at lyde som om, at vi ikke er opmærksomme på disse faktorer.

Når det er sagt, så kræver det dog også lidt baggrundsviden at forholde sig overordnet til sager som disse; baggrundsviden som jeg fornemmer, at du ikke har. Når man producerer LCD-paneler klassificerer man dem typisk i tre eller flere klasser. Det kan f.eks. følge en klassificeringsorden såsom A, B og C. I A-klassen placeres de paneler med færrest fejl, herunder pixelfejl, clouding, bleeding osv. Så når et tv i en høj prisklasse - f.eks. LA860W - lider af clouding kan der naturligvis sagtens være tale om en uheldig mandagsmodel, men niveauet af clouding må helst ikke falde helt igennem for så er der tale om dårlig kvalitetskontrol eller simpelthen, at der ikke vælges paneler fra A-klassen. Så kan man naturligvis debattere, hvilke forventninger der skal være til et tv der koster 22.000 kroner (i 55"), men min holdning er, at man kan forvente, at den performer bedre end et tv i mellemprisklassen til 10.000 kroner. Hvis det er det vi skal debattere, så skal vi nok starte en ny debattråd.

Mht. din sammenligning med bildæk, så beviser den netop min pointe. Der findes typegodkendte dæk og de sidder på standard-biler. Når du køber en Ferrari - eller mindre - så sidder der ikke standarddæk på. Tilsvarende kan du da med rimelighed forvente, at når du køber et high-end tv (som LA860W er), at fjernbetjeningen er bedre end på mellempris-tv. Er det ikke tilfældet, så må man jo nødvendigvis vurdere, hvad det så er man får for den ret markante merpris. Det er en disciplin, som der kan være mange holdninger til.

Dine beskyldninger om amatørvurderinger og manglende fagligt niveau kan jeg stadig ikke tyde, hvordan du kommer frem til. I øvrigt har du intet begreb om hvilke midler, kapital eller netværk der er til rådighed i forhold til vores daglige arbejde. Men når du nu er så fokuseret på det, så kan jeg indskyde, at det ikke er noget vi mangler. Tid er den faktor som vi mangler.
Af lgowner
#188452
Rasmus Larsen skrev:Dine beskyldninger om amatørvurderinger og manglende fagligt niveau kan jeg stadig ikke tyde, hvordan du kommer frem til. I øvrigt har du intet begreb om hvilke midler, kapital eller netværk der er til rådighed i forhold til vores daglige arbejde. Men når du nu er så fokuseret på det, så kan jeg indskyde, at det ikke er noget vi mangler. Tid er den faktor som vi mangler.
Jeg vil ikke bruge tid på at finde gamle indlæg hvor der pænt står at siten IKKE har de nødvendige instrumenter til rådighed og at det er en økonomisk barriere at erhverve dem, selvom 3/4 mil i opsætning burde hjælpe på det (skat.dk), omend uden at i laver netværks aftaler og låner, så må økonomien afgjort være en spiller i ikke ønsker at tale om , f.eks i offentlig forum.

Udover det, så er den negative fremlægning uddebatteret, og fagligheden er forklaret og eksempel punkter som clouding og buzz er begrundet i noget der kan forbedres til næste gang.

Jeg håber i benytter mindre sanse indtryk til at måle med i fremtiden, og flere instrumenter, selvom brugeren som læser måske intet forstår, så har i faglig stolthed tilbage med sådanne tiltag, resten bliver jo ren gætteri og holdnings tvister.
#188457
Nu er jeg ikke den store tv-entusiast. Men har alligevel købt dette 55LA860W. Elgiganten havde den på tilbud til 14699 kr. Er det billigt nok og billigt nok i forhold til LA660v som de har på tilbud til 9999 kr. i denne uge?

Ang. anmeldelsen har jeg nogle kommentarer. For det første er du sikker på det var et 860w du havde? Min fjernbetjening ser anderledes ud end den der er billede på. Har også undersøgt det med fjernbetjeninger og der følger 2 forskellige modeller med i 2013 serien. En premium og en standard. Den du har er standard og burde følge med i de lavere serier. Du skriver også der følger en fysisk fjernbetjening med. Det var der heller ikke i min kasse?

Har prøvet at afspille mkv fil. Helt præcist prøve at streame fra NAS. Det virker fremragende og går ganske hurtigt.

Ang. det med at du kun kan se viaplay logoer når du er inde. Det kan jeg også afvise idet jeg fuldt kan se hvilke film og serier der er. Har dog ikke prøvet det med at skrive fra smarphonen. Men i og for sig synes jeg det er en bagatel da magic remote virker fremragende. Det er hurtigt at vænne sig til og den fungerer upåklageligt. Jeg synes også smart tv delen er fremragende. Den reagerer lynhurtigt og streamer lynhurtigt. Ang. mobilen som styringsværktøj. Jeg bruger samsung android og jeg kan bruge mobilen med det samme jeg har logget på. Har dog stadig ikke testet om man kan skrive med tastatur.

Jeg kommer fra et samsung ps50c685 3d og udfra det perspektiv er billederne kanon på LG'et. Det er som at skifte fra en lada til audi. Billederne er skinnende klare. Menuerne er 10 gange hurtigere. Før i tiden tog det en krig at streame og billeder og video fra mobilen kunne den næsten ikke vise uden at hakke og mange pauser. Nu kører det hele bare som smurt olie. Du nævner også svagt sortniveau og ujævnt lys. Det er ikke noget jeg har lagt mærke til men som sagt er jeg heller ikke den store tv entusiast. Du kan vise mig hvordan man tager et billede af det sortniveau og jeg vil prøve at tage et billede og sende ind. For jeg tror ikke jeg har det der sortniveau problem du snakker om. Og hvad mener du med ujævnt lys?

Men for at summere op på det du har nævnt som negativt så kan jeg ikke sige så meget om sort niveau og jævnt lys da jeg ikke aner noget om det. Smart tv delen har jeg overhovedet ingen problemer med så det kan være du har fået en mandagsmodel. Vil give dig helt ret i at foden virker meget plastikagtigt og jeg kan heller ikke finde skruerne til den. Ved du hvor de ligger?. Men man kan heldigvis hænge tv'et op og gemme foden :-). Jeg synes også remoten virker plastikagtigt. De kunne godt lave den af aluminium til topmodellerne.

Jeg synes helt sikkert du skal undersøge om du har fået LA860W til test. For du kan ikke få mkv til at virke og det virker 100% her. Du har fået en anden magic remote og har fået en rigtig fjernbetjening med i pakken som jeg ikke har fået. Dit viaplay viser kun logoet mens jeg kan få billeder frem næsten med det samme. Hvis alt dette stemmer er det enten dig som har fået et "fake" tv eller også har jeg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188458
lgowner: Jeg synes det er kørt lidt af sporet for dig her. Hvis der ikke må bruges superlativer i en anmeldelse, så er der jo intet tilbage. Der må nødvendigvis være en hvis grad af subjektivitet i sådan en anmeldelse for at den får det mindste liv - ellers kunne vi ligeså godt liste specifikationerne og smide et par grafer ind.