Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#191502
Jaeger skrev:jeg er meget glad for at spille på konsol,
men har også haft et Samsung ps50c7005, hvor jeg havde burn-in på 2 gange.
så efter første gang havde jeg ikke ro i sjælen hver gang jeg spillede.
Er der nogen der har erfaringer med dette tv?

jeg har et Samsung F8005 lige nu og det er rart at kunne spille uden at tænke på at der kommer burn-in, men til gengæld der er edge-bleeding i en sådan grad for bunden at det er forstyrrende for at se tv.

så jeg ville meget gerne tilbage til Plasma, men så skal det helst være sådan at jeg kan spille et spil i 6 timer uden at være bange for burn-in.

ps er spil med HUD, men historie.
tror at problemet med PS50C7005 var at det havde så hurtig retention at det aldrig kunne nå at slippe den selv med en 1minuts cut-scene.

nogen råd?????
Jeg ville holde mig langt væk fra Panasonic plasma medmindre det primært skal bruges til bluray. Godtnok skulle VT60 være noget mere modstandsdygtigt overfor retention end sidste års VT50, men jeg ville ikke turde. Jeg bøvlede med MEGET langvarig retention sidste år. Logoer der var på skærmen et par timer kunne ses flere uger efter. Jeg har fulgt med i ejertråden på AVForums, og de fleste har ingen retentionproblemer, men der er altså nogle, der har problemer med f.eks Formel1 logoet. Flere har skiftet til Sonys W905 for at slippe for retentionbekymringer bl.a i forbindelse med konsolspil og er meget glade for valget.
#192193
Har lige sendt mit sprit nye tv til rep. Pgr. Den ulidelige blæserstøj som også
Kunne høre når de talte i Tv.
Har hørt der findes et foamkit fra Panasonic til at fjerne støjen.
Modeller produceret efter juli 2013 skulle efter sigende ikke have denne støj.
Jeg synes det er for dårligt af Panasonic at de sender sådan et fejlramt produkt på
Markedet.
At de så tilmed ikke tilbagekalder det er bare for meget.
Er ellers rigtig godt tilfreds med Tv.
Kanongodt billed
Det har dog den hage at der findes ingen steder at man kan 'vinge' af så man ikke får lyd i
Tv højtalere.
Kunne også godt savne lidt flere muligheder for lyd udgang fx Optisk coax.
Kan varmt anbefales med check lige først at du ikke får en model fra lager.
Af Lefty1
#192194
PSSO skrev:
sorensen31 skrev:jeg har haft min 50VT60 i 2 mdr nu.


meget blæser støj synes der skal skrues en del op for volumen før det forsvinder? Nogle forslag til at fjerne det?
2 stk af disse http://www.caseking.de/shop/catalog/DEM ... 14545.html tager "toppen" af blæserstøjen

Elektronik og magnetisme er MEGET fy, så det er en dårlig løsning.
Af PSSO
#192196
Lefty1 skrev:
PSSO skrev:
sorensen31 skrev:jeg har haft min 50VT60 i 2 mdr nu.


meget blæser støj synes der skal skrues en del op for volumen før det forsvinder? Nogle forslag til at fjerne det?
2 stk af disse http://www.caseking.de/shop/catalog/DEM ... 14545.html tager "toppen" af blæserstøjen

Elektronik og magnetisme er MEGET fy, så det er en dårlig løsning.
øh.. hvorfor?
Af Lefty1
#192198
Det kan skade kan skade elektronikken.
Det er ligesom hvis du fx samler PC så er det anbefalet at man er jordet.
Så det vil være lidt dumt lige frem at tilføre magnatisme.
Af PSSO
#192199
Lefty1 skrev:[


meget blæser støj synes der skal skrues en del op for volumen før det forsvinder? Nogle forslag til at fjerne det?



Elektronik og magnetisme er MEGET fy, så det er en dårlig løsning.
øh.. hvorfor?
Det kan skade kan skade elektronikken.
Det er ligesom hvis du fx samler PC så er det anbefalet at man er jordet.
Så det vil være lidt dumt lige frem at tilføre magnatisme.[/quote]
Jeg tror at det du tænker på er statisk elektricitet
#193487
Jeg har lille blæsestøj på min vt60. Det er ikke noget man lægger mærke til ved alm fjernsyn kiggeri. Hvis man skruer ned for lyd kan man høre den.
Jeg har ikke problemer med retention. Jeg er dog opmærksom på at skifte kanal tit de første 200 timer.
Det er det mest fantastiske skærm jeg har haft med fremragende billedkvalitet.
#193747
Lefty1 skrev: Det har dog den hage at der findes ingen steder at man kan 'vinge' af så man ikke får lyd i
Tv højtalere.
Kan man ikke sætte lyden til 0 i hotel menuen? Det har jeg gjort med mit vt20e i forbindelse med anskaffelse af soundbar.
#197003
Nogen virker åbenbart meget sarte overfor blæser/buzzing-støj. :o

Støjen virker her mest hørbar op til en lydstyrke på 10. Fornemmer den lidt ved en lydstyrke på ca. 16-20, men det er vel stadig en forholdsvis lav lydstyrke for flere af os.

Så den evt. støjgene er relativt ligegyldig ift. tv'ets generelle kvalitet. Ellers på med hovedtelefonerne - så er den "lydpotte" ude ;)

Mht. retention:

Minimal efter ~42 timers "lettere forsigtig konservativ brug". Kører også jævnligt "Rullebjælke/Scrolling Bar"-funktionen. Ja, man har jo lært lidt efter belastende burn-in på G30 (som jeg mente sagtens kunne klare DR Update flere timer ad gangen dagligt uden problemer...not)!

Andre, der sætter pris på kanalen Outdoor? Ikke så meget pga. indhold, men dens semitransparente logo virker som en gave til plasmaejere og forsvinder her - selv efter flere timer på kanalen - efter få minutters kørsel med Rullebjælken. :)

VT60 må være mit sidste plasma, så de første 200 timer er vel nærmest som at tage sig af et nyfødt spædbarn. Og dét får ikke lov til at kaste sig ud i gaming endnu...jeg tager ingen chancer med de opgylpninger på skærmen, der evt. ender med "burn-in" :p

- intent
#197028
Tilføjelse: Folk der lider under blæserstøjen kan evt. bede Panasonic om et "foam fix kit" (med garantidækket teknikerinstallation) til blæserne - ifølge en gut i et udenlandsk forum har tv med serienumre efter xx-343xxx meget muligt allerede fået installeret denne fix. Mit er "323", og jeg hører støj, men plages ikke af dén på "normalt" lydstyrkeniveau.

Just for the record (svjhf): Støjen skabes IKKE af blæserne, men af selve luftafledningen, som fixen skulle optimere.

Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl i noget. :)

Alternativt anbefaler nogen støvfiltre (et link tidligere i tråden her) til at minimere støjen (omend dem med magneter måske er for upassende til elektronik - ellers kan filtret vel fjernes fra magnetrammen og sættes på med elektrisk tape?). Der er også dette støvfilter, som folk har anbefalet i et par andre foraer: http://www.quietpc.com/qpc-filters

Hvis jeg selv ligefrem oplevede en "fløjte- eller emhættelyd", ville jeg overveje den foam fix. Men den nuværende "fryser-/køleskabsbrummen" satser jeg ikke på bliver et problem her...

EDIT: Alternativt "støvfilter-fix" tilføjet.