Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186421
Anmeldelsen af Panasonic VT60 er nu online. VT60 er Panasonics nye flagskib indenfor plasma-tv med de mest avancerede billedsystemer, et nyt plasma-panel og en opdateret Smart Viera-platform.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1368523913

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
#186431
klinge skrev:Konklusionen siger:
"forbedrede filter gør VT60 velegnet til stuer"

Antager der menes "lyse stuer" :)

Ellers en flot test for Panasonic. Den kan de godt være stolte af.

-Morten
Jo, jeg har lige præciseret i konklusionen :-)

Ja, de har lavet et herligt tv. Jeg havde gerne beholdt det, men der er andre tv-anmeldere som åbenbart også skal have det. Pjat, siger jeg. :D
#186432
zappedronningen skrev:Jeg har læst på AVForums, at skærmen på VT60 er mere blank end på VT50, er det noget du lagde mærke til? Den blanke skærm på WT50, driver mig nemlig til vanvid. VT50 kunne lige gå an.
Jeg har også set flere klage over, at blæserne larmer mere end de gjorde på VT50?
Jo, glasfronten er mere blank, men jeg synes filteret og den måde som Panasonic har konstrueret filter/panel-monteringen udligner en del af det. Vær dog opmærksom på, at plasma-tv stadig - og nok altid - vil have refleksioner til en vis grad, så hvis det er noget der tæller meget tungt i din vurdering synes jeg du skal kigge dig for. Hvert fald få set VT60 under forskellige forhold før du tager beslutningen.

Blæserne hørte jeg slet ikke. Selv ikke efter mange timers brug. Og der var ikke ligefrem køligt i testlokalet, når så mange tv kører samtidig, skal jeg hilse og sige.
#186433
Rasmus Larsen skrev:
zappedronningen skrev:Jeg har læst på AVForums, at skærmen på VT60 er mere blank end på VT50, er det noget du lagde mærke til? Den blanke skærm på WT50, driver mig nemlig til vanvid. VT50 kunne lige gå an.
Jeg har også set flere klage over, at blæserne larmer mere end de gjorde på VT50?
Jo, glasfronten er mere blank, men jeg synes filteret og den måde som Panasonic har konstrueret filter/panel-monteringen udligner en del af det. Vær dog opmærksom på, at plasma-tv stadig - og nok altid - vil have refleksioner til en vis grad, så hvis det er noget der tæller meget tungt i din vurdering synes jeg du skal kigge dig for. Hvert fald få set VT60 under forskellige forhold før du tager beslutningen.

Blæserne hørte jeg slet ikke. Selv ikke efter mange timers brug. Og der var ikke ligefrem køligt i testlokalet, når så mange tv kører samtidig, skal jeg hilse og sige.

Tak. Kan umuligt være værre end mit WT50. Selv med lukkede persienner generer refleksionerne meget, når en større del af skærmen er mørk. Pga de store retentionproblemer, jeg havde med VT50, går der dog nogle måneder, før jeg tør købe, selvom det er fristende.
Af lgowner
#186437
artiklen byder da på overraskelser :)

skubbe , er nu ikke længere sat i anførselstegn som tidligere og er nu en gradbøjning af sende ;-)
#186439
I de kalibrerede indstillinger skriver du at man skal se ovenfor for at læse din indstilling for panel-luminans.

Det fremgår ikke helt tydeligt hvilken du har benyttet. "Lav" er default men er det også den du har benyttet? Der er tydeligvis en markant forskel i gamma/lysstyrke på min VT60'er når jeg skifter imellem "lav" og "mellem". Det ses på DVE testbillede for lysstyrke. 2% striben forsvinder når jeg sætter luminansen til "mellem" og kommer først frem igen hvis jeg hæver lysstyrken betragteligt.

Er der ikke mulighed for at knytte lidt flere kommentarer til GAMMA som du har målt til 2.3 i THX/Professional-indstillingen. I din anmeldelse af ST60 var den helt oppe på 2.4 i True-cinema profilen.
Målingen efter kalibrering ender i begge tilfælde på de anbefalede 2.2 men det fremgår ikke tydeligt hvad du har foretaget dig for at nå de 2.2.
Der er ikke "skruet" på gamma eller lysstyrke ifølge indstillingerne, så hvordan gamma alligevel er endt på 2.2 er lige gået min næse forbi. O-O

Der er i andre tests ( hdtvtest og AVFORUMS og AV-BLOG) målt en for lav gamma (nærmere 2.0-2.1) på både ST (42" og 50") og VT i både 50" og 55".

Lige en lille tilbagemelding angående retention: Jeg kan sagtens fremprovokere retention fra f.eks. tv'ets egen menu, men det forsvinder hurtigt igen, så indtil videre er det ikke et problem. Håber det fortsætter i samme stil O-O.

MVH.
Af Insignia
#186463
Hei har selv 55VT60 og har hatt den nå i ca 1 uke. Jeg er strålende fornøyd med tvn. Jeg benytter meg av THX insillingen og har ikke gjort noen forandringer i den. Retention er et IKKE problem på min skjerm. Har hatt 3 PDP paneler fra Samsung som hadde et stort problem med dette. Viftene(blåsere)hører jeg når jeg står intill tvn, men er ikke noe problem når man sitter å ser på tv."BUZZ" er heller ikke noe stort problem. Det er jo mulig å fremprovokere dette med å slå av lyden og sette på lyser bilder, så hører man støyet. Men dette er ikke noe problem når man ser på tv i det daglige. Jeg kan ikke si noe annet en at jeg er superfornøyd med denne tvn. Har hatt nå Samsung sin toppmodell fra 2011 i LED og er glad for at jeg nå endelig har fått tilbake Plasma og da Pana sin. En fantastisk flott tv. Kun 1 minus med denne. Det er strømkontakten som gjør at man ikke kan henge tvn. helt flatt intill veggen da denne stikk stikker ut ca 2 cmtr.Men i følge Pana så må tvn henge litt utfra veggen grunnet varmen panelet utvikler.Takk for testen Rasmus-denne har jeg ventet på lenge;)
#186540
Plasman1978 skrev:I de kalibrerede indstillinger skriver du at man skal se ovenfor for at læse din indstilling for panel-luminans.

Det fremgår ikke helt tydeligt hvilken du har benyttet. "Lav" er default men er det også den du har benyttet? Der er tydeligvis en markant forskel i gamma/lysstyrke på min VT60'er når jeg skifter imellem "lav" og "mellem". Det ses på DVE testbillede for lysstyrke. 2% striben forsvinder når jeg sætter luminansen til "mellem" og kommer først frem igen hvis jeg hæver lysstyrken betragteligt.
Ja, det er en af de kompromisser man får, hvis man satser på en af de højere lysstyrker. Jeg brugte selv lav, men hvis det ikke slår an i en oplyst stue, så kan kompromisset med mellem-indstillingen måske være det værd. Det var egentlig min hovedpointe, så jeg beklager, hvis den ikke kom helt klart igennem :)
Plasman1978 skrev:Er der ikke mulighed for at knytte lidt flere kommentarer til GAMMA som du har målt til 2.3 i THX/Professional-indstillingen. I din anmeldelse af ST60 var den helt oppe på 2.4 i True-cinema profilen.
Målingen efter kalibrering ender i begge tilfælde på de anbefalede 2.2 men det fremgår ikke tydeligt hvad du har foretaget dig for at nå de 2.2.
Der er ikke "skruet" på gamma eller lysstyrke ifølge indstillingerne, så hvordan gamma alligevel er endt på 2.2 er lige gået min næse forbi. O-O
Grunden til at der blev målt 2,3 i THX var som sådan ikke fordi der var særlig stor afvigelse. Ideelt burde vi jo angive gamma for hele forløbet fra lys til mørk, men vi prøver at balancere lidt, så vi ikke gør vores test alt for tekniske for læserne. Lige nu er tallet ikke et vægtet gennemsnit, men mere en gamma-værdi for den "lyse" ende af gamma-kurven. Der skulle ikke særlig meget til at tippe den over på den rigtige side i forbindelse med kalibreringen så vi nåede det egentlig bare med RGB-indstillingerne, hvor indstillingen af RGB gain jo også har effekt på lysstyrken af farverne på et plasma-tv. Det var nok til at vi ikke begyndte at rode med lysstyrke, kontrast og gamma-indstillingerne.

Jeg ved ikke lige hvorfor andre har målt gamma for lavt, men det er jo ikke unormalt, at gamma svinger fra eksemplar til eksemplar. Jeg har også før målt gamma for lav på Panasonics plasma-tv. Jeg har før spurgt producenterne om jeg får dedikerede tv-modeller, men det siger de nej til, så jeg må gå ud fra, at jeg også bare modtager et sample fra produktionslinjen.
Plasman1978 skrev:Lige en lille tilbagemelding angående retention: Jeg kan sagtens fremprovokere retention fra f.eks. tv'ets egen menu, men det forsvinder hurtigt igen, så indtil videre er det ikke et problem. Håber det fortsætter i samme stil O-O.
Godt med en melding. :) Jeg oplevede det ikke i menuerne.