Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
#197984
Hej Torben

Super anmeldelse. Gid jeg havde nærlæst den inden jeg kastede mig ud i at give "kassen" for min play bar, så havde jeg nok fundet mig et andet produkt til mine behov som spillede bedre.
Der er dog passager i din anmeldelse som jeg ikke er enig med dig i/forstår.

Så vidt jeg forstår dig, så skriver du at den er bedre til alm tv lytning end til musik - dét er ikke min oplevelse af dem. Hos mig er det nærmere modsat, hvis vi lige piller det med det manglende stereo perspektiv fra. Når jeg ser tv, så synes jeg at den levere en dåse lyd på linie med de højtalere der sidder i mit tv, hvorfor jeg har følt mig fristet til at lave en opsætning hvor både sound baren og mit tv levere lyden samtidig. Ikke at det er super, men det er min oplevelse at det er bedre.

Derimod og nu skal det siges at jeg kun har prøvet spodify, så synes jeg play baren levere en yderst fyldig lyd godt med bund i, i modsætning som sagt, hvis jeg sidder og ser en film.

Pt. er soundbaren min eneste højtaler i stuen og jeg er fuld bevist om at det langt fra er optimalt, så jeg sidder og tænker på, om jeg bør investere i et sæt Sonos baghøjtalere eller en sub, for at opnå en bedre lyd med film ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197994
Nu testede vi jo Playbar i et miljø hvor vi kunne sammenligne med adskillige andre højttalere, så i den direkte sammenligning var der ikke megen konkurrence. Playbar+Sub var bedre end det TV'et selv kunne levere, men langt underlegen når det kom til et dedikeret sæt aktive højttalere+subwoofer koblet til en Sonos Connect.

Til 5500 kr. kan du købe en forstærker og et sæt højttalere, der spiller væsentlig bedre, men det er jo ikke dét Playbar konkurrerer imod. Jeg står ved min udtalelse om, at Playbar (evt. med sub'en) ikke ville være nok til at stille mig tilfreds hvis jeg ikke havde andet i stuen.

Som jeg også skriver, så mener jeg ikke at du får nok ud af at købe satellitter, men nu er Play:1 jo kommet, så der er prisen blevet lidt mere venlig ift. Play:3. Desværre så spiller baghøjttalerne ikke med i fuld stereo når du spiller musik på Playbar. Der kom en opdatering, som egentlig lovede at fikse dette, men musikken fra bagkanalerne spiller stadig kun med på reduceret styrke når man hører musik og de kan ikke indstilles til at agere full-blown højttalere ved musikafspilning.

Min egen A/B sammenligning mellem TV og Playbar faldt helt klart ud til Playbars fordel. Jeg kan se, at du i en anden tråd har beskrevet, at du har kørt med både TV og Playbar lyd samtidigt og så slukket for TV-lyden. Det er klart, at lyden vil blive "mindre" når du gør det, så den sammenligning er ikke fair.
Af sharders
#210530
Vil lige uploade et billede af skærm + overhængende Playbar.
Man skal lige vænne sig til lyd ift billede, men det fungerer fint.
image.jpg
image.jpg (542.4 KiB) Vist 10885 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#210532
Ja, den får et lidt særpræget udseende, men det er blot fordi vi er bandt til at se det omvendt. Første prioritet må være at få billedet hængt midt for for Playbar virker jo både over og under (hvis man vender den rigtigt).
Af Pavia
#215636
Vis i skulle vælge mellem Boselifestyle 535 eller et komplet Sonos sæt som skulle fungere som surround-anlæg, hvad ville i så vælge?? :)
#215640
Nej, Sonos giver ikke ægte surround, som det også nævnes i anmeldelsen. I min mening er effekten ikke specielt god og problemet bliver kun værre hvis TVet ikke kan videresende et 5.1 signal når kilden er HDMI.
Af spede
#215764
Et opklarende spørgsmål. Skal det forstås sådan at fjernbetjeningen til mit tv virker selvom playbar'en har en størrelse der gør at den blokerer signalet fra fjernbetjeningen til tv'er.

I anmeldelsen står det som om man kan skrue volumen op/ned fra sin normale fjernbetjening - men kan man også skifte kanal?

Også gerne erfaringer med om det virker.

Ved godt det kan lyde som et fjollet spørgsmål, men er jo ret vigtigt før jeg kaster sig ud i et køb.
#215765
Du misforstår nok måden hvorpå Playbar virker. Den har kun forbindelse til dit TV via en optisk forbindelse - den kan dermed ikke overtage noget af styringen fra dit TV og dermed kan den heller ikke skifte kanal.

Du programmerer Playbar til at reagere på volumen-knapperne fra din eksisterende fjernbetjening hvorpå den vil skrue op og ned når du trykker på den. Dit TV vil dog stadig modtage samme kommando, så det vil også skrue op og ned med mindre du slår lyden helt fra på dit TV.

Hvis Playbar står så den dækker for TV'ets egen IR-modtager, så ville det normalvist betyde, at du slet ikke kunne styre TV'et fordi IR-signalerne ikke når frem. På Playbar sidder der dog en IR-repeater på bagsiden, så du i softwaren til Sonos kan indstille den til, at sende signalet videre via denne repeater. Det eneste dét betyder er sådan set bare, at signalet får lov at passere "igennem " Playbar og om til bagsiden, hvor de så kan ramme dit TV. Det er ikke en feature jeg har prøvet, da Playbar ikke kan dække nok for TV'et til at det ikke kan modtage signalerne på normal vis.
Af spede
#215769
Tak for svar.

Lyder på din forklaring til at jeg godt burde kunne skifte kanal selvom playbar'en blokerer for IR-modtageren. Jeg bliver dog nødt til at teste IR-repeateren i praksis før jeg kaster mig ud i et køb. Eller hører fra nogen der har erfaring med det.
Af Kasper11
#216255
hej Torben,

jeg har læst din anmeldelse, som er super god - jeg er også en af dem som er hoppet på Sonos bølgen.

Har købt playbar, sub og to 1'ere som baghøjttalere, og jeg vil rigtig gerne have DD 5.1. Kan forstå på din anmeldelse, at det kan lade sig gøre ved at benytte en switch. har kigget lidt på Lindy spdif 2 vejs toslink digital audio switch.

Kan du mere præcis forklare hvordan den tilsluttes? er det optisk kabel fra playbar til switch og optisk kabel fra tv til switch? jeg har et samsung UE55D8005 hvis det er nødvendig viden.

Derudover har jeg også et andet spørgsmål.

Jeg savner nemlig også ordentlig lyd når jeg spiller stereo musik, så jeg har støvet mine gamle Dali Ikon 6 af, og sat dem ind i stuen igen sammen med ældre surroundforstærker.
Jeg kan forstå at Sonos Connect kan bruges til ens eksisterende anlæg, og derved bruge sonos net, men jeg kan vel ikke køre alle højttalerne sammen, så både Dali sonos sub kan køres på samme tid? ja eller play 1'erne og Dali på samme tid?


PFT
//Kasper 8)
Af SAAB-Daniel
#216257
Hej.
Du kan godt køre det hele sammen, du vil få et "rum" for både dine 1'ere, din playbar samt din connect. Har ikke selv sub'en, men ville tro at den kan justeres selvstændigt også. Du kan så gruppere de forskellig rum som du har lyst.
Daniel
#216259
Du kan ikke få Sonos sub til at spille sammen med en connect, hvis det KUN er de to der skal spille. Den eneste enhed Sub'en IKKE kan parres med er en connect, så du skal have grupperet connect'en med det som Sub'en også sidder sammen med. Men ellers kan du bare spille løs på alt hvad der står Sonos på samtidigt.

Det skyldes, at Sonos ikke har kontrol over forsinkelse når du bruger en connect (som jo sidder på dit anlæg, som kan have lydforsinkelse osv.), så den kan kun parres med deres egne enheder, som de kender forsinkelsen på.