Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#183578
Anmeldelsen af Sonos Playbar er online. Vi har set på Sonos' bud på en soundbar til dit TV og hvad den har af features du bare ikke kan leve uden
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1364059578

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen
Af Senna
#183827
I stedet for at bruge en optisk switch, kan man så evt. køre lyden gennem apple tv?
Altså optisk audio på apple tv tilsluttes Sonos playbar og apple tv'et tilsluttes tv'et via hdmi.

Vil man så få Dolby Digital 5.1 lyd?
Er super tæt på at købe playbar, sub og baghøjtalere. Det simple og enkeltheden i det hele tiltaler mig super meget.. Dog synes jeg at det enkle lidt ryger fløjten, hvis jeg skal til at slås med optisk switch osv.
Af Edeling
#183843
Fremragende test - respekt og håndtegn herfra.

Under fotoet af "B&W Panorama 2" er der kommet et "L" foran - det kan virke lidt forstyrrende. Dvs. venligst ret: "LB&W Panorama 2" til "B&W Panorama 2". Tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183852
Senna: du kan godt smide den optiske forbindelse i Apple-TV, men så er der kun lyd i Playbar når du bruger Apple-TV og ikke når du ser Tv mm. Har du tjekket om dit TV kan sende lyden videre i surround? Jeg har læst lidt rundt omkring hvor folk har haft held med det, men set er altså sjældenhederne - så vidt jeg kan forstå, så burde det ikke være muligt pga. HDCP.

Under testen indkøbte jeg faktisk også en HDMI-switch med optisk udgang for at se om det var løsningen, men den hoppede konstant over på ARC når den kunne mærke noget i den anden ende af kablet - på trods af at Pioneeren ikke har ARC - så det valgte jeg at droppe at skrive om. Jeg syntes ellers ideen var p... fiks da jeg fik den :)

Edeling: det fikser jeg. Tak for feedback.

Og tak for roserne for resten.
Af SAAB-Daniel
#183861
Rigtig fin anmeldelse!
Jeg har haft Sonos i hjemmet i efterhånden 2 år og er glad hver gang jeg jeg fyrer op for det.
Har netop selv investeret i en Playbar og 1 Play3 til at komplementere mit ConnectAMP+B&W685 setup. Jeg er rigtigt glad for Playbaren, i det den giver super mulighed for at også at flytte tv-lyd rundt i hele huset.
Jeg har åben adgang til stuen fra køkkenet - jeg har nu placeret min nyindkøbte play3 i køkkenet, så jeg kan få ordentlig tv-lyd når der laves mad ect, uden at skulle skrue voldsomt op for tv'et - det er ganske enkelt genialt...
Sammen med connectAMP og mine B&W får jeg masser af god lyd ud af både tv'et men også rigtigt meget lækker lyd når der spilles musik, for placeringen af Playbaren gør at diskanten på musikken bliver meget mere tydelig...
Har pt ikke en Sub, men den kunne komme på programmet senere... Dog tror jeg en Play3 mere til at flytte rundt på/smide i soveværelset/garagen ville komme til først...
/Daniel
#184054
Alt efter hvor sarte folk er, findes der utroligt mange mennesker som fint vil kunne leve med lyden OGSÅ til musik (specielt med sub på, da der aktiveres et delefilter i playbaren og giver meget mere klarhed i lyden)! Arbejder i Hi-Fi Klubben, så har kontakt med folk dagligt der lytter på den...
Ville aldrig selv kunne leve med det, men du skal altså også se lidt på andre folks behov Torben ;)

Flot anmeldelse ellers....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184055
En anmeldelse er jo min vurdering af produktet. Som med alle de anmeldte produkter her på siden, så vil der altid være målgrupper, som er lettere at stille tilfredse end andre, men vi skriver ikke anmeldelsen til den laveste fællesnævner (groft sagt). Hvis jeg ser en svaghed - fra mit synspunkt - så påpeger jeg den.

En enkelt højttaler - hvad enten den hedder Beolay A9, B&W Zeppelin Air, Beovision 11, Libratone Lounge mv. - er ikke det samme som ægte stereo, og som dedikeret anlæg til stuen mener jeg vitterligt, at man skal være lidt ligeglad hvis man kan nøjes med Playbar. Som soundbar er den god, som sekundær højttaler ligeså, men jeg ville ikke tage den alene - heller ikke med Sub'en.

For de 10.400 kr sub'en og Playbar koster kan du få en del lækre sager i din butik. Også inklusive en Sonos Connect hvis man vil ha' Sonos. Der er for og imod på mange planer og det afhænger langt hen af vejen af hvad vil med sin stue. Jeg synes det er en ret fair anmeldelse, hvor Playbar ikke under- eller overvurderes. Folk bør vide, at de kan få bedre lyd til samme penge, men at Playbar "spiller" på flere tangenter.
Af kastan
#184205
Hej Torben.

Nu er jeg ikke en haj til det med HD-lyd osv.
Jeg har et panasonic G30 og jeg overvejer meget playbaren her.
Men, hvis jeg tilslutter den mit tv og afspiller en bluray fra min ps3 fx som er koblet til mit tv via hdmi, kan jeg så risikere at der slet ikke kommer lyd ud hvis filmen kun er optaget i DTS eller har jeg misforstået noget? :)


Mvh. Kristian.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184212
Nej, umiddelbart så skulle man blive "reddet" af, at dit TV ikke kan få lov at smide et surround-spor videre via SPDIF til Playbar, så det kun er et 2-kanals PCM lydspor. Derved er der ingen problemer med DTS. Jeg har læst enkelte rapporter på nettet hvor folk påstår, at de kan trække et 5.1 lydspor ud af TV'et når kildematerialet er eks. en PS3 tilsluttet via HDMI, men det er svært at få bekræftet om det virkelig er 5.1 de får ud.

Problemet opstår hvis TV'et kan finde ud af at sende 5.1 videre ubehandlet, dvs. hvis den kan trække DTS Core sporet ud af et DTS-MA HD spor fra din Blu-Ray. Jeg har ikke kunne lave en test af hvilke TV, der kunne have denne funktionalitet, men i vores kommentarspor på forsiden var der brugere, som brugte Panasonic med Playbar uden problemer, så det kan ikke være et issue for dig.
Af klingej
#184589
Hejsa,

Har købt mig en Playbar og er generelt meget begejstret for den.

Jeg har dig et ældre TV (Pioneer 427), hvor der godt nok er optisk udgang, men den kan ikke sende multikanalslyd videre (jeg antager pga HDCP). Jeg har et par SPM ang dette som jeg ikke har kunnet finde svar på selv og derfor håber at nogen kan hjælpe med at afklare:

- Kan jeg på nogen måde tvinge mit TV til kun at sende 2-kanals PCM ud af den optiske udgang - og dermed rent faktisk få lyd ud ad det?

- Kan jeg tvinge min apple-tv eller min samsung yousee boks til det samme?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, må jeg få mig et nyt TV. Nok også på tide under alle omstændigheder. Derfor et sidste spørgsmål:

- Findes der en liste over playbar-kompatible TV? Dvs TV der kan sende multikanals-lyd gennem den optiske udgang?

Vh Jonas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184609
Dit TV sender vel kun 2-kanals ud uanset hvad, så det første spørgsmål har du jo selv svaret på? Går det galt hvis den modtager et 5.1-signal? På mit LX5090 downmixes det automatisk til 2.0 lyd.

Samsungs boks kan sende enten multi eller flerkanals-lyd. Så vidt jeg ved kommer det ud i Dolby Digital hvis du vælger multikanal.

Apple-TV: Pas.

Jeg har ikke kunne finde en liste over TV og deres muligheder mht. lyd-passthrough. Men husk, at med mindre lyden samtidigt omkodes til Dolby Digital, så vil du med et passthrough kunne risikere, at du får DTS sendt igennem hvis du ser eks. BluRay med DTS-lydspor.