Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180594
Anmeldelsen af Popcorn Hour A400 er online. Vi har set på den nyeste afspiller fra Syabas. Du finder anmeldelsen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1358967100

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen
Af lennon
#180602
Superbrugeren Spawn (PCH C-200) har ovre på Recordere.dk tidligere ytret, at denne type medieafspillere aldrig får lov til at tilbyde såkaldte premium tjenester som Netflix,Spotify o.l .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180608
Er det baseret på viden eller blot en forudsigelse? Det er absolut en mulighed at chipsættet fra Sigma kunne sætte en begrænsning, men det er et faktum at medieafspillere i almindelighed godt kan køre Netflix. Det er allerede tilfælde for flere af konkurrenterne, eksempelvis WDTV Live.

Nu hvor jeg tænker over det, så kører WDTV faktisk også med en Sigma-chip, så det kan lade sig gøre...
Af Tassbur
#180617
Jeg kan huske jeg har læst et eller andet sted at Netflix (og de andre streaming services) ikke kan/vil tillade deres produkter på et åben system af frygt for at deres indhold bliver rippet/kopieret. :) Jeg kan desværre ikke huske HVOR jeg har læst det.

I forbindelse med flere shares med NMJ så findes der software der rimeligt let kan fixe det problem. nmj toolbox v2 kan merge flere shares under EN jukebox. Jeg har feks et share på min NAS OG en Interne 3tb harddisk I min. Det skal dog siges at jeg ikke har leget meget med netværks delen da jeg stadig er ved at fylde min disk op. Men de filer jeg HAR på den lader til at afspille uden problemer.

En sidste ting.

Jeg har en Blu-ray film I BDMV format (altså IKKE ISO) som afspiller fint nok. Jeg har dog ikke SELV rippet den. Men den køre på samme måde som de Blu-ray ISO jeg har prøvet (via NMJ altså). Har jeg misforstået noget i artiklen?

Tak for en god anmeldelse :) I er de første jeg har fundet der har lavet en.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180619
Når jeg aktiverer NMJ og vil indeksere film, så er der simpelthen ingen af de film, som er rippet som BDMV som optræder på listen over det der kan tilføjes. Alle mapper med ISO eller MKV er fint med, men det er som om at den ikke kan grave spadestikket dybere og se at det er en BDMV folder (selvom filbrowseren sagtens kan).

Den kan sagtens afspille BDMV fra filbrowseren. Det fungerer faktisk bedre end med MKV'er gemt i mapper, da mappen ikke skal åbnes først for BDMV.

Jeg antager at NMJ Toolbox er et tool til PC'en? Jeg har ikke installeret noget på PC'en under denne test, da jeg ville teste om afspilleren var plug'n'play. Det er således muligt, at BDMV kan tilføjes hvis man gør det fra NMJ toolbox, men det var målet ikke at skulle åbne PC'en.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180621
Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig at høre, om andre oplever samme problemer mht. lydsporene? Hvis jeg ripper mere end ét engelsk lydspor (eksempelvis kommentatorsporet), så vil det altid blive afspillet pr. default. Når jeg så åbner menuen for at ændre sproget, så står indstillingen faktisk som om det var eks. DTS-HD lydsporet der er aktivt, selvom jeg jo ved, at kommentatorsporet er et 5.1 kanals spor, som på listen optræder som nr. 2. Dvs. fluebenet ud for sproget sidder simpelthen forkert i menuen...

VLC player på PC'en kan lave samme fejl, men her har den fornuft nok til at vise, at det rent faktisk er lydspor nr. 2 den afspiller, så jeg kan skifte lydspor uden problem. På PCH er jeg nødt til at skifte 2 gange fordi jeg først skal klikke på spor 2. Det sker der ikke noget ved, ud over at fluebenet flytter sig til spor 2 (som jo allerede kører). Så skal jeg trykke på spor 1 for at den flytter sig til spor 1 og skifter lyden.
Af Tassbur
#180622
Ja det er et program til PC :) og nej jeg har ikke fået den BDMV ind den vej men ved at scanne via NMJ på boxen :s Jeg har dog kun EN af disse rips.
Min info om NMJ toolbox var mere for at gøre opmærksom på muligheden for at Merge shares :) Og ja det BURDE alt sammen være i boxen.

Har ikke lagt mærke til den fejl med lydsporet. Jeg ripper stort set kun dvd og alle i ISO format. Jeg har dog slået alt fra der forsøger at vælge sprog osv for mig. Da det gjorde at jeg på nogle ting slet ikke kunne vælge undertekst og lignende.

den film der har BDMV ligger pt på disken MEN har også lagt på min NAS og har virket fint.

den ligger sådan: Video/film navn/
derunder ligger BDMV samt Certificate mappen

Nu har jeg ikke videre forstand på BD mappe strukturer men jeg går ud fra at det er den måde du mener?
Af cami
#180628
Ift. standby, så kan min A-200 slukkes helt ved at trykke på power-knappen og så med det samme trykke på delete for at undgå den der "halve" standby og slukke helt. Så mon ikke denne kan gøre det samme?
(Det er kodet ind i min Harmony One, så jeg opdager det ikke i hverdagen.)

Derudover så lyder det mærkeligt at man skal have coverart liggende sammen med filen, for det er ikke nødvendigt i min jukebox?

Ellers tak for anmeldelsen, det er spændende læsning. Jeg overvejer om jeg skal opgradere til denne og så smide min A-200 i soveværelset :) Men synd I ikke havde et 3D tv til test af denne funktion, da det jo er en af de ting denne boks slår sig op på.

Ps. jeg husker at det med mange firmware updates var nogenlunde det samme da jeg fik min for år tilbage. Min A-200 har kørt helt uden problemer meget længe nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180631
Covers ligger ikke samme sted som filerne når du bruger NMJ. Den opretter sin egen database. Men hvis du bruger filbrowseren og downloader cover, underteskter og fan-art, så smides det i folderen for den mappe filmene ligger i. For MKV-filer placeret i egen mappe, så ryger cover blot i denne mappe, men for BDMV så betyder det, at filerne ryger i rodfolderen og ligger sammen med alle mapperne med film i. Det er super grimt at se på.

Det er samtidigt lidt irriterende, at man kan starte en BDMV ved at klikke på mappen, men hvis MKV ligger i hver sin mappe, så skal denne åbnes først og så skal man finde MKV-filen. Når mappen så i forvejen er fyldt med både SRT-filer, covers og fan-art filer, så er det altså lidt af en rodebutik når standardsorteringen indeholder alle mediefiler (det kan ændres, men kræver klik).

Det skal nævnes, at jeg har slået det automatiske forvalg af sprog fra, da det gav nogle ret uheldige resultater i de film, hvor sproget skulle være dansk. Så det er testet uden funktionen aktiveret. Det fungerer blot til UG på Dune, så det kan altså lade sig gøre at lave ordenligt.
Af cami
#180635
i forlængelse af det med standbyforbruget så kan man finde flg. i manualen:
In ON mode:
1. Press POWER once turn player in VIDEO OFF mode (video and
audio are OFF, other player tasks still run).
2. Press POWER – EJECT to soft reboot player.
3. Press POWER – DELETE to turn player into STANDBY mode.
4. Press POWER for about 5 seconds, until red LED begin flashes, to
turn player into STANDBY mode.
Jeg ved godt den opretter en mappe med dataene, men jeg har 2 mapper i min "film-rod" med Film og Serier, og her har den lavet en NMJ-mappe med de data til jukeboxen, jeg har ingen andre NMJ-data liggende i de andre mapper, uanset formatet. Men det kan jo være blevet lavet om, selvom jeg tror jukeboxen er den samme...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180644
cami skrev:Jeg ved godt den opretter en mappe med dataene, men jeg har 2 mapper i min "film-rod" med Film og Serier, og her har den lavet en NMJ-mappe med de data til jukeboxen, jeg har ingen andre NMJ-data liggende i de andre mapper, uanset formatet. Men det kan jo være blevet lavet om, selvom jeg tror jukeboxen er den samme...
Som sagt, så gælder mine kommentarer med placering af covers mv. ikke for NMJ. Den opretter én mappe for hver NMJ du laver - dvs. en for hvert share (med mindre man bruger dit hack til at smelte dem sammen). At du har 2 mapper i samme share ændrer ikke på antallet af indekseringsmapper. Det vil stadig kun være én selv du både har film og serier liggende. Men hvis du har billederne liggende på et andet share, så får du en ny instans af NMJ.

Jeg snakker om navigering via filbrowseren (dvs. IKKE NMJ). Hvis du henter undertekster eller covers dér, så smider den filerne i den mappe du står i.
Af lennon
#180674
Her er hvad Spawn skrev om netflix problematikken på medieafspillere som PCH-C200/400 : `. . .Det handler om rettigheder og piratkopisikring - din C-200 kan alt det den kan fordi den ikke er låst nede af producenten, det muliggører at udviklere ville kunne gemme den live stream du modtager fra Netflix eller lignende betalingstjenester hvis disse var tilgængelige på boksen, derfor tillader Netflix o.lign. ikke adgang til deres tjenester på bokse som C-200

Netflix er tilgængelig på låste bokse/platforme som Apple tv, blu-ray afspillere, smart tv o.lign. - disse har så omvendt ikke samme fleksibilitet med hensyn til alle de andre medieformater du ønsker, eller afspilning over lokalnetværk osv -samme problemstilling for spotify, og i princippet alle andre premium tjenester man kan forestille sig, det være sig youbio, HBO, hulu osv :(

Detsamme gør sig iøvrigt også gældende for eks. XBMC, som den åbne platform den er hvor udviklere kan skrive alle mulige scripts og apps til, så kan ingen premium tjenester give adgang til deres indhold på XBMC for de ville ikke kunne sikre indholdet mod kopiering
. . . `
Af Andersss
#180683
Det ved vi jo er en omgang gylle... så vidt jeg ved er Netflix, Spotify osv temmelig tilgængelig på din PC.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180686
Jeg har nu også lidt svært ved at se problemet. Eftersom WDTV Live kan køre Netflix, så kan det jo ikke have noget med tilgængelige features i en boks at gøre. WDTV Live kører på samme chip som Dune og Popcorn Hour.