Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr.DJ
#180728
Torben R.> Du har ikke bemærket at problemerne med DTS lydspor blev mindre efter de seneste par firmware opdateringer? Så at det blev nævnt som udbedret i en af opdateringerne.
Nogle af "buffer" problemerne under afspildning skyldes highbitrate film hvor stream hastigheden er for ustabil/langsom, hvilket skulle være blevet forbedret med seneste opdateringer(de anbefaler iøvrigt en "factory reset", efter hver gang man installerer ny firmware).

Mht. standby, så prøv at trykke power + hurtigt efter delete! På min C200 begynder power dioden at blinke en 3 gange, for derefter at lukke maskinen ned! ;-)

Mht. til NTFS hastigheden(max 10MB/s), så er det ikke et hardware problem med afspilleren. Men simpelthen en indbygget begrænsning i NTFS software driveren som benyttes. Microsoft har nemlig bestemt at man ikke må få den fulde hastighed, medmindre man betaler dem en licens på, mellem 5-8 dollars mener jeg blev nævnt, pr. licens og dermed pr. medieafspiller. Dette blev vurderet alt for dyrt og Syabas valgte derfor at benytte en freeware driver som altså har en hastighedhedsbegrænsning på 10MB for at MicroSoft ikke skal blive sure.

Forresten, har du set der er kommet en ny firmware idag? :-)

Link = http://www.networkedmediatank.com/showt ... ?tid=65581

Er selv på nippet til at købe en A400, da jeg mangler hastighed i min C200. Men grundet lav-vande i pengetanken plus en evt. upkommende C400(vil gerne bruge optisk drev) og at se listen med fejl stadig har nogle lidt irriterende fejl, gør at jeg venter liiige lidt endnu! ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180744
Vi har pakket afspilleren sammen til at ryge retur, så opdateringer testes ikke yderligere.

Jeg synes ikke at DTS blev bedre, men da vi ikke har et surroundanlæg stående til testen, så er der også kun testet med downmix. Film som eks. Star Wars var helt uspillelige pga. lydproblemer.

Den med strømmen er nævnt højere oppe i tråden, men det er selvfølgelig fint at man kan tvinge boksen i standby.
Af Juleulven
#180800
Tak for en god anmeldelse af PCH400 produktet men det er GODT nok sørgeligt, at der er så store problemer med et produkt ... selvom jeg er teknisk mindet for produktet ORKER jeg simpelthen ikke, at starte på problematikken ... vil næsten ikke være bekendt, at mutter og datteren skal kæmpe med systemet...

Jeg har længe benyttet en HTPC men er rendt ind i HDCP problemerne på Intels HD3000 grafikkort og ville gerne have en enhed der "Bare" kunne afspille mine MKV Filer uden det store bøvl ...

Når jeg lige læser indlægne her ovenfor ser det ud til, at der skulle komme en PCH med optisk drev i, er det korrekt? Jeg tænker afspilning af orginale BD-film?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180806
Deres C-model har optisk drev, men der er ikke kommet C400 endnu.
Af Juleulven
#180826
tror egentlig slet ikke jeg skal have en "medieafspiller" ... har fundet ud af, at mit Panasonic TV håndterer MKV filer perfekt... også 3D ...

så jeg er nu igang med, at rippe alle mine skiver (inkl. 3D BD) til NAS'en via MakeMKV også ellers tilgå materialet på Nas'en via "Media server" ...

den kan dog ikke håndtere ISO-filer men det er der heldigvis råd for :)
og der er fuld interaktion imellem Fjernsyn (ARC) og Denon Reciever så det kører bare...

og Netflix ligger interaktivt på fjernsynet...

så lige PT er både HTPC og Medieafspiller sat på hold.. :-)
Af Andersss
#180843
Du vil så aldrig få HD-lyd, for slet ikke at snakke om surround, ud af det set-up :)
Af Juleulven
#180846
Andersss skrev:Du vil så aldrig få HD-lyd, for slet ikke at snakke om surround, ud af det set-up :)
Tjae jeg har lavet en MKV ud af "The Grey" og lagt på min Nas.
Når jeg afspiller dette via Panasonic's feature siger min Denon forstærker i displayet: DTS

Det er muligt den ikke viser DTS-HD men det er jeg principielt også ligeglad med... mit setup ER begrænset...

men jeg skal da lige finde en af mine skiver med DTS-HD og forsøge :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180851
Jeg tror den diskussion hører til i en anden tråd end denne.
Af Andersss
#183270
Der er lige kommet en Update som hjælper på nogle af tingene. Jeg kan afspille alt udover 1:1 rips af blurays til .mkv. Iso filer spiller fint. Det er dog et netværksproblem, for direkte afspilning via USB virker fint med alt jeg har.
Det skal lige siges at jeg ikke har et 3D tv og 3D ikke er noget jeg kommer til at teste. Nogen har stadig problemer med 3D afspilning. Syabas siger at der er en ny microcode på vej fra sigma som skal fikse de sidste netværksproblemer. Nu må vi se hvornår den kommer