Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom Nielsen
#180251
Jeg har et LG 47LM860V, og samt en LG HR929N, som er connected via et HDMI kabel. Endvidere en Soundbar med subwoofer fra Aura, model RSBD324, som er tilsluttet tv’et via et optisk kabel, og det er så den der levere lyden og ikke de indbyggede højtalere.

Nu har jeg så købt en Logitech Harmony Touch, som jeg gerne vil skal styre både tv + HD og lyden fra Aura. Koderne fra Aura er ikke at finde på Logitech database under installationen.

Endvidere kan jeg ikke umiddelbart finde forbindelsesporten ”optisk udgang” under installationen.

Hvad gør en klog?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180257
Kan du ikke bare lære Touch'en koderne fra den medfølgende fjernbetjening? Hvad skal du bruge porten for sen optiske udgang til under opsætningen af Touch'en?
Af Tom Nielsen
#180270
Hej

Nu er jeg ikke så teknisk minded, men havde den opfattelse at der skulle oprettes ”komponenter” på touch'en for alle de ”enheder” man ønsker at styre med touch’en.

Men som jeg læser det du skriver, så kan jeg via IR porten på touch’en, kode den med sammen med den originale Aura fjernbetjening. Er det korrekt forstået?.

Hilsen Tom
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180271
Ja, du kan oprette en ny enhed, som ikke findes i databasen, og bruge IR-modtageren i fjernbetjeningen til at indlæse koderne med.
Af Tom Nielsen
#180274
Super Torben. Jeg vil forsøge mig frem og se om den vil som jeg gerne vil og ellers må den returneres! :O)
Tom
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180276
Husk er IR-modtageren er det lille vindue der sidder nedenunder fjernbetjeningen.

Før du blot smider den retur, så prøv også at tage kontakt til Logitech (hvis ovenstående ikke virker). Deres support skulle være ganske god på Harmony-produkterne.
Af Tom Nielsen
#180304
Har fået oprettet en enhed "Aura lyd" på touch'en og fået tilegnet 2 knapper "lyd op" og "lyd ned", desværre reagere touch'en kun på "lyd ned" og ikke på "lyd op". Så der skal nok kæmpes lidt mere med den. Skal også gerne have den til at tænde/slukke sammen med resten af udstyret, hvilket heller ikke helt er lykkedes for mig, så det kan godt være jeg skal have fat i Logitech support for at høre med dem. Men tak for info ind til videre Torben
//Tom
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180769
Ja, den havde jeg heller ikke set komme. For brugere af universalfjernbetjeninger i den billigere ende er det lidt af et tab. Så må vi se hvad der sker med deres database og med siden der styrer programmeringen af Harmony. Da jeg skrev min kommentar mht. at være bundet til at MyHarmony.com kørte, så havde jeg virkelig ikke forestillet mig at man kunne risikere, at den lukkede anytime soon...
Af mightymads
#181135
Jeg købte en Harmony Touch i den forventning at det var et kvalitetsprodukt.

Jeg kan kun sige jeg blev dybt skuffet. For det første synes jeg det en fatal designbøf, at lave en fjernbetjening der ikke kan ligge ordentligt på bordet. Ok, den ligger godt i hånden, men prisen for det er at den med høj sandsynlighed ligger og vipper før den falder til ro. Desuden kan du næsten ikke bruge den når den ligger på bordet, igen pga. designet - den er designet til at stå i ladestanderen eller ligge i hånden. Desuden passede layoutet ikke til min hånd, touch skærmen var placeret rigtig godt, men de fleste knapper kunne jeg ikke betjene uden det føltes akavet, og da slet ikke de nederste eller øverste af dem.

Det næste problem jeg havde var at den ikke kunne genkende min Denon AVR-1713. Ok, ikke noget problem så lærer man den da bare fjernbetjeningen at kende. Forkert! Den ville ikke vide af fjernbetjeningen, men blev ved med at gentage hvordan jeg skulle gøre for at komme videre.

Næste problem var at den ikke fungerede ordentligt med mit Panasonic ST50 TV. Problemet var at den gentog kommandoer for mange gange, så når jeg skulle navigere med piletasterne så resulterede 1 tryk i tre ryk. Efter lidt søgning på deres forum kunne jeg konstatere, at der var mange andre der havde lignende problemer, og den eneste løsning var at kontakte support og få dem til at fikse det direkte på min profil.

Alt i alt ikke hvad jeg ville forvente at for 1300,- Jeg returnerede den og købte Philips Prestigo til 550,- som jeg er rigtig glad for. Den kunne heller ikke genkende min Denon, men det gik glat med at få den til det. Og der er mulighed for at justere repeat af kommandoerne (kan man ikke på Touch, ikke på det tidspunkt i hvert fald). Ok, Prestigo har da også sine fejl, men den ligger også i en anden prisklasse, så det kan jeg nemmere acceptere, og det er også mest noget der evt. kan fikses med en firmware opdatering.

Retfærdigvis skal det siges at jeg formoder der er rettet op, eller kan rettes op på de softwaremæssige problemer med Touch. Men designet kan de ikke fikse, så find en butik og prøv den inden du beslutter dig - måske den passer bedre til din hånd.

Anyway, bare lidt man kan tage med i overvejelserne hvis man skulle være fristet af en Touch.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181137
Jeg tror man skal være varsom med antagelser om at issues med eksisterende modeller fikses nu hvor divisionen sælges fra.
Af mightymads
#181138
Ja korrekt, fremadrettet er det nok ikke noget man skal forvente.

Men nu er det et par måneder siden jeg havde min Touch oplevelse. Så der kan jo allerede være frigivet bedre firmware.