Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#178346
Testen af Logitech Harmony Touch universalbetjeningen er online. Vi har set på Logitechs nyeste skud på stammen, hvor man nu får en 2.4" Touchskærm og et strømlinet design.

http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1355685575

God fornøjelse med læsningen :)
Senest rettet af Torben Rasmussen 17. dec 2012, 08:54, rettet i alt 2 gange.
Af lennon
#178351
Glimrende test .
Er vældig glad for min Harmony One, og fornemmer ikke at jeg vinder noget ved at skifte til Touch .
Findes der overhovedet seriøse alternativer i prisklassen ?
Af lgowner
#178353
samme remote, med en Harmony One skærm option, så man kunne bruge grand old design, så var denne touch perfekt.

Fysisk design fejler næsten intet, kun den latterlige hjælp knap er sgu for meget.

Men HarmonyOne er altså stadig nr1 :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#178355
Det er lidt synd at touch-delen falder igennem, for jeg synes Harmony Touch er en kønnere og mere ergonomisk fjernbetjening end One. Man bliver bare lidt irriteret på displayet og til sidst gør man sig faktisk umage for at undgå at komme til at trykke på det - det er jo ikke hensigten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#178357
En ting som vi ikke havde med under testen er, at man jo også kan få en IR-extender så udstyret kan gemmes væk i et skab. Touch understøtter desværre ikke RF-extenderen, så der skal være en kablet forbindelse ud til omverdenen, som fjernbetjeningen kan ramme.
Af lunddal
#178363
Hvis der trykkes lidt for ivrigt på tasterne kan fjernbetjeningen ikke helt følge med, hvilket eksempelvis kunne være scrolling i en menu. Kommandoerne lader til at have et minimumsinterval, så det blev ofte oplevet at der var en hvis forsinkelse på gentagne tryk på fjernbetjeningen. Det behøver ikke være et problem, men man skal blot være OBS på, at der er en grænse for hvor hurtigt man kan scrolle igennem lister og menuer.
Og det har jeg altid ment var Harmonys værste punkt.

Jeg er normalt hurtig til at trykke mig gennem menuer og tekst input skærme på optagere m.m., og det er irriterende at Harmony er så "sløv" ifht. original remotes og de simple multiremotes jeg har prøvet.

Er der slet ingen der er bedre? Hvad med de små Neve remotes?
Af praun
#178364
Ja det er da utroligt med det lag! Det kan da ikke være rigtig at selv de billigste Universal remotes har 0 lag, men loghitech ikke kan finde ud af det....

Jeg er rimelig glad for min one, men det lag kan drive mig til vandvid nogen gange.

Og til dem der påstår at man tweake sig ud af problemet, det kan man ikke.

Kan man i er mindste bruge opsætningen fra sin one?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#178366
Ja, du kan direkte importere din One-opsætning til Touch. Det første billede i anmeldelsen er faktisk nappet fra Logitech, hvor det bruges til at beskrive, at man kan overføre profilen.

Alle Logitech's remotes lader til at have lagget. Jeg har hørt om folk der ikke kan genkende kritikken, men helt ærligt, så tror jeg ikke de har testet det nok.
Brugeravatar
Af KristofferA
#178368
lunddal skrev:
Hvis der trykkes lidt for ivrigt på tasterne kan fjernbetjeningen ikke helt følge med, hvilket eksempelvis kunne være scrolling i en menu. Kommandoerne lader til at have et minimumsinterval, så det blev ofte oplevet at der var en hvis forsinkelse på gentagne tryk på fjernbetjeningen. Det behøver ikke være et problem, men man skal blot være OBS på, at der er en grænse for hvor hurtigt man kan scrolle igennem lister og menuer.
Og det har jeg altid ment var Harmonys værste punkt.

Jeg er normalt hurtig til at trykke mig gennem menuer og tekst input skærme på optagere m.m., og det er irriterende at Harmony er så "sløv" ifht. original remotes og de simple multiremotes jeg har prøvet.

Er der slet ingen der er bedre? Hvad med de små Neve remotes?
De ser da meget spændende ud. Nevo C2 har fået en anmeldelse her:
http://www.whathifi.com/review/nevo-c2
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#178370
Hvis modellen kan holde strømmen i lang tid, så kan jeg ikke se at det skulle være et minus at den ikke er genopladelig. Det er et faktum, at man kan pakke energi tættere med non-genopladelig teknologi end med genopladelig teknologi, så hvis blot man kan hive 3-6 måneder ud af et alm. batteri, så ville jeg nok stryge dén kritik.
Af Flemming Larsen
#178399
Super anmeldelse. :) Det fik mig til at købe, godt nok en Harmony one +. Nu må jeg se om det er noget værd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#178402
Ja, en anmeldelse kan jo skubbe i begge retninger. Personligt tror jeg nu at jeg ville vælge en Touch frem for en One, men designet betyder også en hel del for mig - og Touch'en er altså bare lige en tand kønnere i min mening.
Af Flemming Larsen
#178404
Nu fandt jeg en One + til under 800kr, så hoppede jeg lige på den. Jeg kan jo altid opgradere, hvis det slår igennem. ;)
Brugeravatar
Af KristofferA
#178406
Hvor tit skal den oplades?
Tror også jeg bliver på min One. Efterhåndende har jeg fået den som jeg vil have den, men det har også taget lidt tid.
Jeg ville hade at skulle scrolle hver gang jeg skulle til en aktivitet. Det virker ret tåbeligt.