Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180769
Ja, den havde jeg heller ikke set komme. For brugere af universalfjernbetjeninger i den billigere ende er det lidt af et tab. Så må vi se hvad der sker med deres database og med siden der styrer programmeringen af Harmony. Da jeg skrev min kommentar mht. at være bundet til at MyHarmony.com kørte, så havde jeg virkelig ikke forestillet mig at man kunne risikere, at den lukkede anytime soon...
Af mightymads
#181135
Jeg købte en Harmony Touch i den forventning at det var et kvalitetsprodukt.

Jeg kan kun sige jeg blev dybt skuffet. For det første synes jeg det en fatal designbøf, at lave en fjernbetjening der ikke kan ligge ordentligt på bordet. Ok, den ligger godt i hånden, men prisen for det er at den med høj sandsynlighed ligger og vipper før den falder til ro. Desuden kan du næsten ikke bruge den når den ligger på bordet, igen pga. designet - den er designet til at stå i ladestanderen eller ligge i hånden. Desuden passede layoutet ikke til min hånd, touch skærmen var placeret rigtig godt, men de fleste knapper kunne jeg ikke betjene uden det føltes akavet, og da slet ikke de nederste eller øverste af dem.

Det næste problem jeg havde var at den ikke kunne genkende min Denon AVR-1713. Ok, ikke noget problem så lærer man den da bare fjernbetjeningen at kende. Forkert! Den ville ikke vide af fjernbetjeningen, men blev ved med at gentage hvordan jeg skulle gøre for at komme videre.

Næste problem var at den ikke fungerede ordentligt med mit Panasonic ST50 TV. Problemet var at den gentog kommandoer for mange gange, så når jeg skulle navigere med piletasterne så resulterede 1 tryk i tre ryk. Efter lidt søgning på deres forum kunne jeg konstatere, at der var mange andre der havde lignende problemer, og den eneste løsning var at kontakte support og få dem til at fikse det direkte på min profil.

Alt i alt ikke hvad jeg ville forvente at for 1300,- Jeg returnerede den og købte Philips Prestigo til 550,- som jeg er rigtig glad for. Den kunne heller ikke genkende min Denon, men det gik glat med at få den til det. Og der er mulighed for at justere repeat af kommandoerne (kan man ikke på Touch, ikke på det tidspunkt i hvert fald). Ok, Prestigo har da også sine fejl, men den ligger også i en anden prisklasse, så det kan jeg nemmere acceptere, og det er også mest noget der evt. kan fikses med en firmware opdatering.

Retfærdigvis skal det siges at jeg formoder der er rettet op, eller kan rettes op på de softwaremæssige problemer med Touch. Men designet kan de ikke fikse, så find en butik og prøv den inden du beslutter dig - måske den passer bedre til din hånd.

Anyway, bare lidt man kan tage med i overvejelserne hvis man skulle være fristet af en Touch.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181137
Jeg tror man skal være varsom med antagelser om at issues med eksisterende modeller fikses nu hvor divisionen sælges fra.
Af mightymads
#181138
Ja korrekt, fremadrettet er det nok ikke noget man skal forvente.

Men nu er det et par måneder siden jeg havde min Touch oplevelse. Så der kan jo allerede være frigivet bedre firmware.
Af tofalck
#197451
Det er ikke rigtigt, at Touch ikke kan bruges sammen med RF extenderen.

Jeg har købt en Harmony Smart Control (dvs. udgaven uden skærm, men inkl. hub) *og* en Touch og disse virker fortrinligt sammen - altså via hub'en og uden kablede IR blastere...

Den lille remote er faktisk bedre i stuen, hvor vi kun har TV, AV/R og XBMC der skal styres.

Den store kommer til at blive brugt i alrum, hvor der er flere ting i gang.

Prisen for de to remotes er en smule lavere end een Ultimate og så vidt jeg ved er den eneste forskel på en Touch og en Ultimate at Touch'en ikke har tilt sensor og haptisk feedback (buzz). Nå ja, og så er den pæn grå på undersiden i stedet for kedelig sort; men det er jo en smagssag ;-)

Jeg lever i hvertfald fint uden de par småfeatures og jeg har fået en ekstra remote med "gratis".

Hvis man på denne måde har anskaffet sig hub'en er det heller ikke nødvendigt med en adapter for at fjernstyre en PS3 - hub'en har bluetooth indbygget og det kører fint. Første gang man trykker på en knap der er "tildelt" PS3 vil remoten parre sig med den anden ende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197452
Ja, PS3 kan godt styres "pr. default" af hub'en. Som den første Harmony så vidt jeg ved. De øvrige krævede ganske rigtigt en PS3-adapter.