Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184542
Mht. test 2)
Var optagelsen sat til via timeren eller satte du den til at optage dét du så på lige nu via EPG'en. Sidstnævnte gemmer hele den buffer den har af programmet, som går tilbage til det tidspunkt du skiftede til kanalen, dvs. hvis du har set golfkanalen i 2 timer og starter en ny optagelse via EPG'en for det program du ser lige nu, så vil alt det du har set ryge med ned på harddisken også (altså kun den del som hører til det du ser - ikke programmet før).
#184545
Blidt&Lassen skrev:Jeg læser det du skriver som, at du tror på, at såfremt jeg køber et kort mere og således har kort i begge CI-slot, så skulle mit problem være løst!?
nu er jeg ikke ejer af et b11 tv, og skal derfor ikke sige at deres firmware fungerer korrekt når man har 2 kort i.

jeg kan forklare at et LG tv med 1 tuner, optager fint mens det er i standby, tænder jeg mens optagelse kører, så fortæller den mig også at jeg ikke kan skifte kanal uden at afbryde. det er så med 1 tuner i tv og optagelse direkte på tv.

du har nu 2 tunere, og det er da også mærkværdigt at de ikke kan finde ud af og optage fra tuner1 når du slukker, og at der skal blandes 2 tunere ind i dette, hvis altså det hele handler om en fejl fra b&o i deres firmware og håndtering af krypterede optagelse, måske har de misforstået og vil slet ikke tillade dig at optage uden tv er tændt?

måske har de også glemt at fortælle hvorledes man bruger tv med 2 tunere og optage/timeshift samtidig på krypterede kanaler? det går jo hen og bliver teknisk med standby,timeshift og 2 samtidige optagelser , ik?

så kort, nej, jeg ved ikke om det løser det. Det må en autoriserede forhandler forklare.

spændende er jo hvordan panasonic klarer det med deres nye skærme og 2 tunere og den funktion som gør de kan smide billed over på skærm2 :) (men det er så en anden snak)
Af Blidt&Lassen
#184546
Jeg kan i skrivende stund ikke huske, hvad jeg har prøvet og hvad jeg ikke har prøvet og hvad der virkede og hvad der ikke virkede. En ørn på feltet er jeg "endnu" ikke, så jeg er lige nødsaget til, at skrive de 3 muligheder jeg mener, at der er:

Jeg forudsætter, at jeg i alle 4 eksempler står på golfkanalen.

1) Gå ind i Menu og timer via timerprogrammering med start straks.
2) Gå ind i Menu og timer via timerprogrammering med start et par minutter frem.
3) Trykker på GRØN og får TV oversigt frem. Stiller mig på det program jeg ser nu og trykker på RØD.
4) Bare trykker på RØD.

Jeg prøver alle 4 eksempler, når jeg kommer hjem og vender tilbage med resultatet.

---

Min forhandler har netop meddelt mig, at han nu har haft kontakt med Struer og at de snarest vil vende tilbage - spændende!

---

Jeg har nu fået formuleret mit spørgsmål til Stofa korrekt og forståelig. Stofa manden synes at det hele lyder og ser meget rigtigt ud, men har i første omgang bedt mig om, at finde ud af, om jeg har samme probleme, når jeg optager fra en anden betalingskanal (end Visat Golf) i min pakke og herefter vil han henvende sig til Stofas udviklere - spændende!
#184554
Svar på tidligere indlæg: Torben Rasmussen Moderator 3. apr 2013, 07:06
Kan ikke få emner tilbage fra før 5 april?

Nu skriver du at jeg skriver/spørger om noget udenfor emne/test procedure (det forundre mig bare).
Nu er jeg ny på foraet, så jeg skal/må lige vende mig til det!

Nu er der som der står beskrevet ovenstående, folk der køber produkter ud fra anmeldelser/test (jeg støtter mig selv op af dem), så er det efter min mening vigtigt at produktet er dissekeret ned til mindste detalje, så folk ikke køber i blinde og misinformation (ellers kan man jo bare nøjes med spørge sælgeren).

Personligt hvis jeg skulle teste og skrive en testbeskrivelse og rendte ind i de nævnte problemer/spørgsmål. Have jeg kontakte producenten og forespurgt ind til de problemer jeg undrede mig over ikke var i orden (på vegne af dem der læser testen). Det ville være rart at vide om det var et fejlbehæftet produkt jeg havde fået udleveret, eller det noget der ville blive forbedret/ændret.

Du har en helt anden tilgang til at få besvaret spørgsmål fra B&O. Vi forbruger får besvarelse fra en kontorelev, der kun kan besvare spørgsmål om hvilke farver TV’et kan leveres i.

Det skal lige påtænkes, at dette TV koster det samme som udbetalingen på en lejlighed, eller prisen på en mindre ny bil. Så deraf vigtigheden af hvad det er man køber, ikke morsomt at finde ud af bagefter købet.

Nu nævner du Samsung TV som har langsom opstartende Smart TV. Nu har jeg også et Samsung TV med Smart TV, når tv’et lige er tændt og det hele ikke er indlæst, så er Smart TV langsomt opstartende som du nævner, men har tv’et været tændt lidt tid, så starter Smart TV hver gang på 2 sekunder. Har en ide om, at Samsung har forskudt indlæsningen at Smart TV delen eller andet, for at få hurtigt TV billede. Skal lige nævne at tv’et har TV billede efter 7 sekunder, når der trykkes tænd på fjernbetjeningen. Guderne må vide hvad B&O ‘et laver i den resterende tid (over ½ minut).

Omtalte Samsung har direct LED-lit LCD (der må være mange LED’s), det har et effekt forbrug på 30-40 w (32”) afhængig af kalibrering, standby forbrug på under 1w. Input lag på 20ms. Jeg skruer lidt ned for LED lyset for ikke at blive solbrændt. Hvordan B&O ikke har kunnet kommet frem til bedre/mindre strømforbrug må være en gåde.

Personligt ville jeg undersøge hele markedet for Blu-Ray-afspiller (eller andet elektronik) for at finde den med bedste billede og hurtigste opstartstid. Langsom opstart på et produkt er ikke et problem jeg ville leve med, så må der ofres flere penge på indkøbet, eller andet produkt. B&O burde slet ikke have de problemer til den pris!

Hvis man har spilkonsol og/eller Blu-Ray-afspiller, så er de vel tilsluttet hele tiden og askeskuffen/støvsamleren er så konstant åben, eller er der noget jeg har misforstået?

Personligt vil jeg vide alt om det produkt jeg køber (derfor gennemtrawler jeg alle test/brugeroplevelser jeg kan støve op), så er det lige meget om det er en strygerulle eller et B&O TV. Jeg gider ikke ærgrelser, eller øv oplevelser efter købet uanset pris.


Ærgrer mig over jeg ikke lige ofrede det mere på mit Samsung TV (billigste serie), så det også havde satellitmodtager. Fandt først efter købet ud af, for at se Full HD TV, så kommer det ikke til at ske over kabel eller antenne TV (hvad jeg har læst mig til), det kan kun lade sig gøre over satellit. Hvis det skal igennem kabel tv/antenne, så skal signalet komprimeres så meget, at kvaliteten af signalet er helt væk. Full HD og 4K kræver så meget båndbrede, at der kun ville være plads til et par kanaler. Nu er mit Samsung TV også kun et test TV for at finde hoved og hale i videre indkøb.

Skal beklage jeg bringer et Samsung produkt ind her, men det er bare for at illustrerer de ting jeg skriver. Er ikke Samsung fan!
Mvh.
Per
#184562
Nightwolf skrev:Det skal lige påtænkes, at dette TV koster det samme som udbetalingen på en lejlighed, eller prisen på en mindre ny bil. Så deraf vigtigheden af hvad det er man køber, ikke morsomt at finde ud af bagefter købet.
tror desværre ikke at prisen gør kvalitets check bedre eller QA som producenten udøver på produktet. og prisen? (hvis du skal spørge, så har du ikke råd) , den må ikke være det afgørende, for så mener du også at alt på en skærm fra prosonic ikke virker, og det er jo slet ikke tilfældet for dem, de fungerer fuldt ud for familien Danmark, når man ikke vil have mere.

Jeg er ikke b&o fan men det stopper da ikke min interesse i at være behjælpelig hvis muligt. Har da venner som sidder i middel pris bolig og en i ejerlejlighed og de er vildt forelsket og har fyldt rummene med b&o selvom de slet ikke har råd. alligevel skal penge bruges på det. deres er deres valg.

Prisen er absolut undtagelsen for b&o, da deres røde tal på bundlinen jo viser, at de er håbløst bagud og har fokus på de forkerte målgrupper (40+) og nu må ty til et yngre marked og håbe de kan vende røde tal til noget bedre, og om beovision 11 gør det for dem, som samsung el. LG gør sit med OLED, det gør det nok ikke.

Prisen er, som du næsten selv prøver at sige det, kunden betaler mere og man forventer bedre support men tror næppe at den mand som sidst var hos samsung og nu kom ind hos b&o, gør indsatsen meget anderledes, de er jo mennesker. kan deres procedure, arbejdsmetoder og samleværk være så meget bedre eller er det alt løn og profit?
Når design, support og innovation er årti'r bagud, så kan det jo kun gå en vej og den er rød indtil videre..

t.ex flere har købt defekte Ford 1.6diesel, og nu flere år efter finder de ud af Ford lavede en ommer, og mange kunder fik en ordentlig ekstra udgift, så selv Ford og mellempriser, kan fejle og kunden hænger på den alligevel. tror ikke b&o er så meget anderledes?

nok om højere priser = bedre kvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184564
Nightwolf:
Samsungs modeller er ikke direct LED i de nuværende modeller - de er også kantbelyste. B&O køber panelerne fra Samsung, så de er ens - med undtagelse af, at B&O køber sig til paneler der er sorteret til bedre homogenitet. Der er meget meget få ægte direct LED TV på markedet.

Du har misforstået hvordan kablerne tilsluttes TV'et. Som det nævnes i anmeldelsen, så fører man kablerne rundt inde i TVet bag låger så de til sidst ender ved gulvet og videre til ens afspillere. Du kan også få beslag til at spænde din PS3 bagpå TVet, men det ændrer ikke ved, at alle paneler er lukkede når du først har sat tingene fast. Hvis du vil tilslutte noget midlertidigt, så kan du bruge stikket i toppen, men det er ikke beregnet til permanent brug og er derfor kun åbent når du lige skal have eks. et kamera sat til.

Opstarttiden er 5 sekunder fra standby og 30 fra slukket tilstand, som der står skrevet. Hvis du slukker Samsungs Yousee-boks er tiden den samme. Og den bruger i øvrigt 23 W i standby.

Vore brugere går generelt mere op i hvordan et TV performer på billedsiden end om du kan købe 500 GB mere plads på harddisken, så derfor går vi højt op i at måle disse ting. Dine præferencer er muligvis nogle andre, men så må du jo spørge før vi laver testen. Der er dedikerede emner i testsektionen hvor du kan bede om undersøgelser af specifikke ting.

Dine spørgsmål er sendt til B&O (om end i en lidt anden tone...).
Af Blidt&Lassen
#184566
Torben Rasmussen:

Test er foretaget når TV'et hele tiden er tændt og hele tiden er indstillet på golfkanalen:

1) Menu - Timerprogrammering - Straks start = Optagelse sket

2) Menu - Timerprogrammering - Start 5 minutter frem = Sort skærm med oplysning om kryptering.

3) Grøn - Tv oversigt - Rød = Optagelse sket

4) Bare rød er ikke en mulighed

EPG = 3)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184568
Det lyder virkelig som en bug. Ja, det er 3'eren som er EPG'en.
#184593
Torben Rasmussen skrev:Nightwolf:<br sab="663">Samsungs modeller er ikke direct LED i de nuværende modeller - de er også kantbelyste. B&O køber panelerne fra Samsung, så de er ens - med undtagelse af, at B&O køber sig til paneler der er sorteret til bedre homogenitet. Der er meget meget få ægte direct LED TV på markedet. <br sab="664"><br sab="665">Du har misforstået hvordan kablerne tilsluttes TV'et. Som det nævnes i anmeldelsen, så fører man kablerne rundt inde i TVet bag låger så de til sidst ender ved gulvet og videre til ens afspillere. Du kan også få beslag til at spænde din PS3 bagpå TVet, men det ændrer ikke ved, at alle paneler er lukkede når du først har sat tingene fast. Hvis du vil tilslutte noget midlertidigt, så kan du bruge stikket i toppen, men det er ikke beregnet til permanent brug og er derfor kun åbent når du lige skal have eks. et kamera sat til. <br sab="666"><br sab="667">Opstarttiden er 5 sekunder fra standby og 30 fra slukket tilstand, som der står skrevet. Hvis du slukker Samsungs Yousee-boks er tiden den samme. Og den bruger i øvrigt 23 W i standby. <br sab="668"><br sab="669">Vore brugere går generelt mere op i hvordan et TV performer på billedsiden end om du kan købe 500 GB mere plads på harddisken, så derfor går vi højt op i at måle disse ting. Dine præferencer er muligvis nogle andre, men så må du jo spørge før vi laver testen. Der er dedikerede emner i testsektionen hvor du kan bede om undersøgelser af specifikke ting. <br sab="670"><br sab="671">Dine spørgsmål er sendt til B&O (om end i en lidt anden tone...).
Nu må jeg lige fastholde fakta om, Direct-lit LED TV Screen:

The Direct LED-Lit LCD TV Option
First introduced by Samsung, LCD TVs with direct LED lighting illuminate using LED light clusters ranged behind the screen rather than a single CCFL bulb.

Håber ikke det bliver nødvendigt at skrue bagpanelet af og sende billeder, for at dokumenter at der er direct LED på mit Samsung (LED lys fordelt bag hele skærmen).

Skrevet i svar:
”Samsungs modeller er ikke direct LED i de nuværende modeller”

Dette Samsung har jeg lige købt ”2012 model”, der er ikke en nyere model.

Television picture quality:
• Direct-lit LED TV Screen.
• Full HD1080p display resolution.
• Integrated Freeview HD digital tuner.
• 32in (81cm) widescreen TV.
• Resolution 1920 x 1080 pixels.
• Refresh rate 100Hz native.
• (Dynamic).
• Samsung Hyper Real image enhancement.

Skrevet i anmeldesen:
”For uden aktivering af hurtigstarten tager det 35 sekunder før gardinerne på Beovision 11 åbnes”

Skrevet i svar:
”Opstarttiden er 5 sekunder fra standby og 30 fra slukket tilstand, som der står skrevet. Hvis du slukker Samsungs Yousee-boks er tiden den samme. Og den bruger i øvrigt 23 W i standby.”

Hvad mener du enligt? tager det 35 sekunder fra standby, eller er det fra stikket er hivet ud af stikkontakten og 5 sekunder fra sleep?

Når mit Samsung TV har været tændt fra standby i 2 minutter, så starter smart TV op på et par sekunder, så er jeg inde i smart TV delen og kan aktiver alt der.
Nu troede jeg artiklen drejede sig om TV og ikke div. bokse fra YouSee og deres standby forbrug!
Jeg kan ikke forstille mig at der er nogen der slukker/hiver stikket ud af stikkontakten til TV’et og div. bokse, højtaler osv. og piller batterierne ud af fjernbetjeningen, når de ikke skal se TV.

Er der overhovedet en tænd og sluk knap på B&O ‘et, det er der ikke på mit Samsung. Der er vel ingen i dag der slukker for et TV, uden det skal sendes til reparation. Så hvad skulle man lige bruge den viden til (35 sekunder). Du kunne så også have skrevet hvor lang tid TV’et var om at ramme jorden, hvis man smed det ud fra 2 sal, det er der også kun ganske få der gør.
Men det er måske heller ikke det du mener med slukket, men standby og sleep?

Nu har jeg ikke selv teste TV’et men på de billeder der er i artiklen kan jeg se 2 askeskuffer/støvsamler, de er begge åbne og den nederste stikker der ledninger ud af!
Jeg er til fulde klar over af den øverste kan lukkes, det kan jeg til dels forstå den nederste også kan, men det ændre ikke ved det faktum, at de stik vender alle opad, så vil de over tid blive fyldt med støv og dermed er der defekte forbindelser, når de en dag skal bruges.
Mvh.
Per
#184603
Nightwolf skrev:Er der overhovedet en tænd og sluk knap på B&O ‘et, det er der ikke på mit Samsung. Der er vel ingen i dag der slukker for et TV, uden det skal sendes til reparation. Så hvad skulle man lige bruge den viden til (35 sekunder). Du kunne så også have skrevet hvor lang tid TV’et var om at ramme jorden, hvis man smed det ud fra 2 sal, det er der også kun ganske få der gør.
du vil nok overraskes over, hvor mange som stadig tager strømmen på tv't om natten, og dem som er bange for lyn nedslag og slukker på hovedkontakt så tv slukkes. så der er nok rigtig mange tilbage som gør det du siger ikke rigtig bruges men klart ikke de store procentdele af dk, og er en minoritetsgruppe udfra et anmeldelses perspektiv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184607
Jeg synes det er ret klart skrevet i anmeldelsen mht. standby. Der er to modes TV'et kan indstilles i. Ét hvor den lukker ned for det meste i TV'et - ligesom at vælge hybernation på din PC - og her tager det lidt over 30 sekunder at tænde TV'et igen. Så er der en slags "quick standby" som holder liv i nogle flere ting og som kun tager 5 sekunder om at starte.

Du kan i TV'et programmere i hvilket tidsrum det skal gå i "quick standby" (eller "sleep" eller hvad du nu vil kalde det - vælg selv), hvilket eksempelvis kunne være i det tidsrum du er hjemme i hverdagene og hele dagen i weekenden. I dette tidsrum vil det så kun bruge 5 sekunder på at starte op og bruge 43 W i standby. I tidsrummet derudover vil det tage mere end 30 sekunder, men standbyforbruget vil være lavere.

Jeg bragte analogien til Yousee-boksen fordi den gør det samme. Den holder også liv i en del ting for at kunne starte hurtigere. Den kan bare ikke gå i nogen dybere dvale end hvis du rent fysisk slukker for den på kontakten - og så tager den også +30 sekunder om at starte.
#184833
Bare til info - sådan skrev Stofa:

"Da vi ikke står for hvordan optageren i B&O's fjernsyn fungerer er der desværre ikke meget mere jeg kan gøre herfra.

Vi skal overholde nogle DVB-C standarder for udsendelser af kanaler og det gør vi. Indbygget i TVet er der muligvis nogle indbyggede blokeringer for hvad der må optages og ikke optages - det bliver sendt via. det digitale signal.

Jeg skal derfor bede dig kontakte B&O mht. hjælp med den indbyggede harddisk."