Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184213
Jeg har lige prøvet at åbne dit indlæg og blot gemme det uden ændringer - nu står BB-koden korrekt... Puzzling.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#184221
Så skulle den være fixet. Det var nogle rettigheder, som var sat forkert i dette underforum (Spørgsmål til anmeldelser). Det ser kun ud til, at problemet berørte denne del af forummet. De andre skulle være fine.

noxity: Vil du prøve at se om du kan redigere eller skrive et nyt indlæg med fed, kursiv osv.? :)
#184357
Var ejer af et relativt nyt B&O 10 og en separat ældgammel B&O harddisk og et Stofa-Kort. Havde ingen problemer med at kunne timerprogrammere en betalingskanal (Viasat Golf) eller optagelser i øvrigt. Da der kun er én Tuner i B&O 10, kan man ikke se andre digitale TV programmer, medens optagelser er i gang.

Er derfor nu ejer af et B&O 11 med ny ”indbygget” harddisk med to Tuner og et Stofa-Kort. Nu kan man se andre digitale TV programmer medens optagelser er i gang.

MEN ved forsøg på timerprogrammering af betalingskanal (Viasat Golf) er resultatet - ingen optagelse overhovedet, men alene en sort skærm med følgende tekst:

IRDETO-PROMPT
E16 Service is currently
scrambled.

Denne mangel og dette ubærlige dilemma synes at mangle i FLATPANELSDK’ anmeldelse af B&O 11 – ikk’?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184363
Der er to CI-slots i BV11, så hvis du vil se én kodet kanal og optage en anden kodet kanal samtidigt, så skal der to dekoderkort i. Vi har ikke nogen kanaler i vores Yousee-pakke, som kræver dekoderkort, så dette kunne ikke testes.
#184364
Til spørgsmålet om hvor vidt harddisken kører..
Så er den tændt når fjernsynet og tændt og den kan godt høres.. Lyden skal skrues op på over 17 før den ikke høres, dette oplever jeg hvertfald med mit 46"..
Efter de seneste opdateringer er billedekvaliteten kommet op i top! Sort er perfekt! Og den dimmer ved mørke bjælker i film, hvilket er super lækkert! ;)

Dog fortryder jeg købet.. Med så meget der sker indenfor TV/Hifi verdenen var B&O det forkerte valg for mig..
Dertil kommer at fjernsynet impulsivt "halv tænder", den grønne lampe blinker og harddisken begynder at køre.. Dette er til trods for jeg har slået ALT fra, både tænd på lan, wlan og hurtig start..

Mht. starttiden oplever jeg dog ingen problemer... Jeg har ikke hurtig start til og starttiden er ok, men det afhænger af hvilket input man starter tv'et i..

Smart-TV synes jeg ikke man kan bruge til noget som helst.. Det eneste fornuftige ved den er at youtube ikke er begrænset til at man ikke kan se f.eks. VEVO indhold..

Lydmæssigt er fjernsynet i top! Jeg har Beolab 5 i front, mange finjusteringsindstillinger! Dog savner jeg muligheden for at sætte f.eks. en sonos eller lign. til direkte til..
#184369
Nej - jeg har kun Viasat golf på kort og har derfor ikke gang i to kodede programmer samtidig.

Jeg timer optagelse af Viasat golf og slukker for TV'et. Når jeg tænder for at afspille det optagede er det en sort skærm med tidligere nævnte tekst.

Min forhandler er "blank" og der er endnu ingen respons fra Struer.

Mit "gamle" B&O 10 med samme kort kunne godt optage den kodede kanal men man kunne ikke se andre programmer samtidig med at den optog og det var såvel kodede som ukodede, det var derfor at der blev investeret i B&O 11.
#184370
Blidt&Lassen skrev:det var derfor at der blev investeret i B&O 11.
lyder som fejl i firmware.
men prøv en lille ændring, skift CI slot , og sæt den i modsatte slot af den du bruger nu. tror lidt den tuner som optager når tv er slukke kunne bruge det CI slot som er tomt.

du skal nok se optagelsen sådan her, når du optager mens det er tændt bruges tuner1, når du slukker skifter den til tuner2, og denne tuner har ikke adgang til CI slot?
måske en teori, ihvertfald tæt på selve fejlen du oplever.
#184407
Efter henvendelse til forhandler, Struer, Stofa, Viasat og flere teknikker besøg opdager vi Flatpanels.dk og indenfor et døgn har vi af kompetente personer fået et yderst velkvalificeret bud på vor dilemma.

Vi har forstået det sådan, at såfremt vi skal holde os indenfor dansk patentlovgivning, er vi nødsaget til at abonnere på yderligere et Stofakort, hvis vi vil have husfreden genoprettet.

De bedste hilsner og mange tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184419
Hold os gerne opdateret om resultatet. Du bliver næppe den sidste med dette problem.
#184512
Vi skrev følgende til Stofa Support:

"Kan Stofa’ super teknikker bekræfte, at vi overhovedet ikke kan optage fra den kanal, som vi har betalt ekstra for, det vil sige Visat Golf? I bekræftende fald beder vi venligst Stofa meddele os, hvad årsagen hertil er!

Måtte det alligevel være muligt, at vi kan optage fra betalingskanalen, Visat Golf, såfremt vi abonnere på yderligere et Stofa kort, så vi har 2 kort i vort TV samtidig, beder vi Stofa – inden vi investerer i et ekstra kort – garantere os, at vi herefter uhindret kan optage Visat Golf på samme måder, som vi optager de øvrige kanaler."

Vi fik følgende svar:

"Jeg kan godt forstå, at det virker lidt underligt det hele. Men der er skam en naturlig forklaring. Når du har en ekstern harddiskoptager, skal den verificerer, at den har adgang til kanalen, ved at hente koden fra kortet. Men dit kort sidder i tv'et, koderne fra kortet virker derfor kun på tv'et og ikke i din optager (patentlovgivning). Sad modulet derimod i din optager skulle det ikke være noget problem.

Mht. at dit gamle system har virket, kunne jeg forestille mig, at du har kørt med SCART? Når du kører med SCART, kan den nemlig ikke verificerer rettigheder. Det kan den kun via HDMI, som jeg kunne forestille mig, at du bruger nu? Men HDMI forbindelsen kan simpelthen registrere at du ikke har ret til, at optage på kanalen pga. patentlovgivning."

Ja - den med 2 kort troede vi nu heller ikke selv på.

Aben er nu sendt videre til forhandleren og Struer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184514
Medarbejderen har jo ikke forstået at optageren sidder i TVet og ikke er ekstern. Var den ekstern så problemet jo klart, men det er mindre logisk at optageren har en dedikeret CI port - hvis det altså er tilfældet. Problemet skal nok forklares en ekstra gang,men det er nok stadig B&O du skal tage den med.