Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#178612
Men så skal du flytte markøren ud på kanalnavnet, hvilket også kræver tastetryk. Når EPG'en åbnes står den på programmet, så du kan enten vælge at navigere ud til venstre, hvilket kræver X antal tryk, eller blive midt i EPG'en og bruge dobbelttrykket på midterknappen. Det er flueknepperi det her, men det irriterede mig blot under testen fordi jeg konstant bruger EPG'en.
Af Moulder
#178618
Jeg har et par små ting jeg slås med på mit BV11.

Lydindstillingen bla.
Jeg har selv været inde i "musik" tilstanden, og lavet de små justeringer jeg syntes skulle til, og vil gerne have denne indstilling på alle tidspunkter, altså have denne lydindstilling som min default indstilling, hver gang jeg tænder tv'et.

Dette kan jeg ikke få lov til, den vil ikke gemme indstillingen.
Den gemmer de ændringer jeg har lavet i profilen "musik", men hvis jeg tænder tv'et på feks. TV2 News, så er det profilen "tale" den vælger, hvilket er fint nok.
Men tænder jeg feks. på TV2, starter den oftest på "drama", og bliver faktisk på den profil, uanset hvad der sendes.

Jeg vil gerne kunne låse den fast til min egen profil, så jeg får den lyd jeg foretrækker, og ikke det B&O mener jeg foretrækker.
Er der nogen som ved om man kan låse tv'et til en bestemt indstilling i "lydtilstande" ???

Mvh
Per
Af egj1975
#178632
SteffenR skrev:Tak for en god og fyldig anmeldelse, jeg har købt et 46" med Harddisk.
Jeg blev klogere, da jeg læste hvad afstandsindstillingen betyder i billeddelen, og jeg har også prøvet med film/tilpasset indstillinger. Men hvad betyder det at man kan sætte afstand til højttalerne?
Mvh Steffen
Afstand til højttaler justerer på 2 ting. Lydstyrke og tid. Det antal meter er fra den aktuelle højttaler og så til din "favorit" siddeplads. Lyden skal have den rigtige styrke og komme på det rigtige tidspunkt. Dette er aktuelt hvis du har eksterne højttalere tilsluttet.
Af egj1975
#178817
Moulder skrev:Jeg har et par små ting jeg slås med på mit BV11.

Lydindstillingen bla.
Jeg har selv været inde i "musik" tilstanden, og lavet de små justeringer jeg syntes skulle til, og vil gerne have denne indstilling på alle tidspunkter, altså have denne lydindstilling som min default indstilling, hver gang jeg tænder tv'et.

Dette kan jeg ikke få lov til, den vil ikke gemme indstillingen.
Den gemmer de ændringer jeg har lavet i profilen "musik", men hvis jeg tænder tv'et på feks. TV2 News, så er det profilen "tale" den vælger, hvilket er fint nok.
Men tænder jeg feks. på TV2, starter den oftest på "drama", og bliver faktisk på den profil, uanset hvad der sendes.

Jeg vil gerne kunne låse den fast til min egen profil, så jeg får den lyd jeg foretrækker, og ikke det B&O mener jeg foretrækker.
Er der nogen som ved om man kan låse tv'et til en bestemt indstilling i "lydtilstande" ???

Mvh
Per
Er B&O forhandler SKAL kunne svare på dette og hvis ikke han ved det selv så har han muligheden for at ringe til B&O's service i Struer og få et svar. Dette er faktisk den bedste måde at gøre dette på for hvis ikke man kan så bliver det registreret som et ønske og så bliver det måske rettet/tilføjet i næste software. Det er fordelen ved at købe Beo...at hvis der er kunder som "klager" over mangler så bliver der kigget på det (og der BLIVER kigget på det...det er ikke noget som forhandleren bare siger). Håber at dette hjælper :-)
Af selliah1992
#179281
Moulder skrev:Jeg har et par små ting jeg slås med på mit BV11.

Lydindstillingen bla.
Jeg har selv været inde i "musik" tilstanden, og lavet de små justeringer jeg syntes skulle til, og vil gerne have denne indstilling på alle tidspunkter, altså have denne lydindstilling som min default indstilling, hver gang jeg tænder tv'et.

Dette kan jeg ikke få lov til, den vil ikke gemme indstillingen.
Den gemmer de ændringer jeg har lavet i profilen "musik", men hvis jeg tænder tv'et på feks. TV2 News, så er det profilen "tale" den vælger, hvilket er fint nok.
Men tænder jeg feks. på TV2, starter den oftest på "drama", og bliver faktisk på den profil, uanset hvad der sendes.

Jeg vil gerne kunne låse den fast til min egen profil, så jeg får den lyd jeg foretrækker, og ikke det B&O mener jeg foretrækker.
Er der nogen som ved om man kan låse tv'et til en bestemt indstilling i "lydtilstande" ???

Mvh
Per
Nu er det godt nok et stykke tid siden du spurgte..
Jeg har samme tv og det kan sagtens gøres.
Gør følgende:

Gå ind i hovedmenu > Opsætning > Kildeliste > Vælg den kilde du ønsker at ændre det på og tryk "enter" > Avancerede indstillinger.

Herinde kan du vælge hvilken Lyd og Billede-tilstand kilden skal starte i.
Hvis du er ny til B&O(som jeg var.....) Så tilgår du dem ved at trykke til siden også husk at trykke på enter for at gemme, da det ellers kun er aktivt til du slukker fjernsynet.
Af Moulder
#179288
Hej og tak for svar til jer begge to :-)

egj1975>>
Jeg har nævnt det for forhandleren, og han kendte ikke løsningen, og ville netop som du siger, kontakte B&O for at få det opklaret.

Men nu kan jeg komme ham i forkøbet, for selliah du har da så helt ret :)
Jeg har været inde i samtlige indstillinger, men har aldrig bidt mærke i denne.

Så nu er det mig som bestemmer lydindstillingen.
1000 tak for hjælpen :)

Mvh
Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#179289
Ja, man skal lige vænne sig til at der skal trykkes ENTER når man vil gemme noget permanent. Jeg nævner det sporadisk i anmeldelsen, men det er virkelig noget man skal huske - og jeg glemte det ofte - for ellers sidder man blot og hiver sig i håret når TV'et starter næste gang.
Af Moulder
#179290
Ja man skal lige huske det hele O_O
Men egentlig ok at der skal trykke enter for at gemme.

Jeg har konverteret til Mac fra Windows pc for ikke så længe siden, og Apple har ikke så meget tilovers for at afslutte med at gemme.
Når man har sat en indstilling, så er det den der gælder.
Det er som sådan også ok, men hvis man trykker ok, eller gem på noget, og får tilbagemeldingen, at indstillingen er gemt, så er man sikker på at det er gemt.
Men det er lige det med at huske det ;)

Sikkert bare en gammel skade jeg har ;)
Af 1305akj
#181175
Hej
Jeg er meget glad for mit BV11. Bor i udlandet og har et spørgsmål: Hvor skal man henvende sig for at få tilføjet flere apps? B&O siger de ikke har indflydelse på det...
Jeg mangler en internet radio app, så jeg kan høre f.eks DR direkte uden hjælp fra appleTV og iPhone...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181183
Man får vel ikke tilføjet nye Apps. Udbuddet følger det land du bor i. Der var dog ret få Apps i deres app-store, og generelt ville jeg ikke holde vejret i forventning til den platform.
#184102
God anmeldelse, hvornår kommer der en endelig test?

HDD, kører den hele tiden, eller kun under brug?
Burde det ikke have været en SSD til den tilvalgspris ?

Kan det tilsluttes Belab 1 højtalere (med tænd og sluk impuls)?

Kan det tilsluttes ældre Beolink Linkbox, så det kan styre ældre anlæg (5500)?

Det er noget af et strømforbrug -150w- også standby, især sleep!
Er det noget B&O arbejder på at få ned?

Det undre mig, ingen producenter kan lave et tv med et perfekt billede (end ikke B&O efter din anmeldelse), nu kommer den ny teknologi (OLED. 4K), de har ikke lykkes med at færdigøre/udnytte den gamle teknologi!

Mvh.
Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184107
Hvad mener du med "hvornår kommer den endelige test"? Det her er den endelige test.

HDD'en kører altid hvis du har timeshift aktiveres (spole tilbage i live-tv). SSD er ikke velegnet til konstant skriv og slet, hvilket der vil være hvis du aktiverer timeshift. Lyden var ikke et problem i det daglige.

Du kan tilslutte Beolab højttalere, hvis de har Powerlink, hvilket de fleste vel har.
#184108
Du kan sagtens tilslutte ældre B&O anlæg til nye B&O tv også beovision 11. Det kræver blot du sætter bv11 i det der hedder en option 2 opsætning og at dit anlæg kan sættes i option 0. På den måde bliver dit tv Master og anlæg slave af tv'et. Dvs at alle kommandoer bliver modtaget via øjet på tv'et som så giver dit anlæg de kommandoer du har trykket. Du skal så bare have en converter boks imellem anlæg og tv for at de kan tale sammen. Den kan skjules.

Jeg benytter selv et bv8-40 tv som styre mit ældre Beosystem 7000 som er i familie med dit 5500 system og det fungerer fremragende. Dit forhandler kan hjælpe dig på alle dine spørgsmål hvis du vil investerer i et tv og beholde dit Beosystem 5500.
#184172
Torben Rasmussen skrev:
> Hvad mener du med "hvornår kommer den endelige test"? Det her er den endelige test.<br
> sab="443"><br sab="444">HDD'en kører altid hvis du har timeshift aktiveres (spole
> tilbage i live-tv). SSD er ikke velegnet til konstant skriv og slet, hvilket der
> vil være hvis du aktiverer timeshift. Lyden var ikke et problem i det daglige.<br
> sab="445"><br sab="446">Du kan tilslutte Beolab højttalere, hvis de har Powerlink,
> hvilket de fleste vel har.

Der jeg mener, er: din anmeldelse virker på mig lidt overfladisk (vil ikke virke fornærmende) der er nogle flere ting jeg gerne så belyst/besvaret.

1. Hvorfor dette enorme strømforbrug (det er jo hverken et plasma, eller billedrørs TV) og især under sleep! (har læst et sted at B&O udtaler det skal ned, intet sker)
2. Andre producenter (f.eks. Samsung) har lavet optage funktion, som enten USB stik, eller valgfri HDD.
3. Hvorfor denne afsindige langsomme opstartstid, det har vel ikke Microsoft som styresystem (du skriver over ½ minut).
4. Hvorfor har de valgt den spare løsning kant-LED? Måske årsagen til folk skriver om uldne/grå undertekster på film og andet?
5. 3D det er måske noget der skal stille spørgsmål ved, hvem efterspøger enligt dette. Producenter bruger penge og sener forbruger på noget de flest ville fravælg, hvis de kunne.
6. Du skriver ”Inputlag er målt både i Movie og Spil profil. Det kommer ikke under 100-200 ms. Musemarkør der slæber efter bevægelse.” Det gør det vel ubrugeligt til spil/PC?
7. Som jeg lige ser det er ”tilslutninger bagpå” nærmest som en askeskuffe/støvsamler, når den er åben og i brug.
8. Personligt har jeg ikke kunne forstå hvorfor B&O gik bort fra det lille PiP billede Avant TV 32” kunne lave i valgfrit hjørne, trist det ikke er valgfrit i Tv’s menu.
9. Den drejbare fod var da heldigvis med i Avant’s pris dengang!
10. Du skriver intet om de 3D briller følger med, eller også er tilkøb.
11. Prøv bare deres hjemmeside, du kan ikke mere få en ren dansk version!

Kan da huske da jeg læste en test af B&O sidste version af Avant TV mod Sony triton TV, hvor B&O af bladet blev betegnet som det bedste TV, oveni købet det TV der havde det bedste billede og lyd overhovedet af noget TV. Guderne må vide hvad der sidenhen er sket med den fabrik. Priserne er der ikke noget i vejen med, det mest bliver produceret i Tjekkiet til 20 kr. i timen.
Håber ikke jeg kom til at lyde for negativ!