Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#184593
Torben Rasmussen skrev:Nightwolf:<br sab="663">Samsungs modeller er ikke direct LED i de nuværende modeller - de er også kantbelyste. B&O køber panelerne fra Samsung, så de er ens - med undtagelse af, at B&O køber sig til paneler der er sorteret til bedre homogenitet. Der er meget meget få ægte direct LED TV på markedet. <br sab="664"><br sab="665">Du har misforstået hvordan kablerne tilsluttes TV'et. Som det nævnes i anmeldelsen, så fører man kablerne rundt inde i TVet bag låger så de til sidst ender ved gulvet og videre til ens afspillere. Du kan også få beslag til at spænde din PS3 bagpå TVet, men det ændrer ikke ved, at alle paneler er lukkede når du først har sat tingene fast. Hvis du vil tilslutte noget midlertidigt, så kan du bruge stikket i toppen, men det er ikke beregnet til permanent brug og er derfor kun åbent når du lige skal have eks. et kamera sat til. <br sab="666"><br sab="667">Opstarttiden er 5 sekunder fra standby og 30 fra slukket tilstand, som der står skrevet. Hvis du slukker Samsungs Yousee-boks er tiden den samme. Og den bruger i øvrigt 23 W i standby. <br sab="668"><br sab="669">Vore brugere går generelt mere op i hvordan et TV performer på billedsiden end om du kan købe 500 GB mere plads på harddisken, så derfor går vi højt op i at måle disse ting. Dine præferencer er muligvis nogle andre, men så må du jo spørge før vi laver testen. Der er dedikerede emner i testsektionen hvor du kan bede om undersøgelser af specifikke ting. <br sab="670"><br sab="671">Dine spørgsmål er sendt til B&O (om end i en lidt anden tone...).
Nu må jeg lige fastholde fakta om, Direct-lit LED TV Screen:

The Direct LED-Lit LCD TV Option
First introduced by Samsung, LCD TVs with direct LED lighting illuminate using LED light clusters ranged behind the screen rather than a single CCFL bulb.

Håber ikke det bliver nødvendigt at skrue bagpanelet af og sende billeder, for at dokumenter at der er direct LED på mit Samsung (LED lys fordelt bag hele skærmen).

Skrevet i svar:
”Samsungs modeller er ikke direct LED i de nuværende modeller”

Dette Samsung har jeg lige købt ”2012 model”, der er ikke en nyere model.

Television picture quality:
• Direct-lit LED TV Screen.
• Full HD1080p display resolution.
• Integrated Freeview HD digital tuner.
• 32in (81cm) widescreen TV.
• Resolution 1920 x 1080 pixels.
• Refresh rate 100Hz native.
• (Dynamic).
• Samsung Hyper Real image enhancement.

Skrevet i anmeldesen:
”For uden aktivering af hurtigstarten tager det 35 sekunder før gardinerne på Beovision 11 åbnes”

Skrevet i svar:
”Opstarttiden er 5 sekunder fra standby og 30 fra slukket tilstand, som der står skrevet. Hvis du slukker Samsungs Yousee-boks er tiden den samme. Og den bruger i øvrigt 23 W i standby.”

Hvad mener du enligt? tager det 35 sekunder fra standby, eller er det fra stikket er hivet ud af stikkontakten og 5 sekunder fra sleep?

Når mit Samsung TV har været tændt fra standby i 2 minutter, så starter smart TV op på et par sekunder, så er jeg inde i smart TV delen og kan aktiver alt der.
Nu troede jeg artiklen drejede sig om TV og ikke div. bokse fra YouSee og deres standby forbrug!
Jeg kan ikke forstille mig at der er nogen der slukker/hiver stikket ud af stikkontakten til TV’et og div. bokse, højtaler osv. og piller batterierne ud af fjernbetjeningen, når de ikke skal se TV.

Er der overhovedet en tænd og sluk knap på B&O ‘et, det er der ikke på mit Samsung. Der er vel ingen i dag der slukker for et TV, uden det skal sendes til reparation. Så hvad skulle man lige bruge den viden til (35 sekunder). Du kunne så også have skrevet hvor lang tid TV’et var om at ramme jorden, hvis man smed det ud fra 2 sal, det er der også kun ganske få der gør.
Men det er måske heller ikke det du mener med slukket, men standby og sleep?

Nu har jeg ikke selv teste TV’et men på de billeder der er i artiklen kan jeg se 2 askeskuffer/støvsamler, de er begge åbne og den nederste stikker der ledninger ud af!
Jeg er til fulde klar over af den øverste kan lukkes, det kan jeg til dels forstå den nederste også kan, men det ændre ikke ved det faktum, at de stik vender alle opad, så vil de over tid blive fyldt med støv og dermed er der defekte forbindelser, når de en dag skal bruges.
Mvh.
Per
#184603
Nightwolf skrev:Er der overhovedet en tænd og sluk knap på B&O ‘et, det er der ikke på mit Samsung. Der er vel ingen i dag der slukker for et TV, uden det skal sendes til reparation. Så hvad skulle man lige bruge den viden til (35 sekunder). Du kunne så også have skrevet hvor lang tid TV’et var om at ramme jorden, hvis man smed det ud fra 2 sal, det er der også kun ganske få der gør.
du vil nok overraskes over, hvor mange som stadig tager strømmen på tv't om natten, og dem som er bange for lyn nedslag og slukker på hovedkontakt så tv slukkes. så der er nok rigtig mange tilbage som gør det du siger ikke rigtig bruges men klart ikke de store procentdele af dk, og er en minoritetsgruppe udfra et anmeldelses perspektiv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184607
Jeg synes det er ret klart skrevet i anmeldelsen mht. standby. Der er to modes TV'et kan indstilles i. Ét hvor den lukker ned for det meste i TV'et - ligesom at vælge hybernation på din PC - og her tager det lidt over 30 sekunder at tænde TV'et igen. Så er der en slags "quick standby" som holder liv i nogle flere ting og som kun tager 5 sekunder om at starte.

Du kan i TV'et programmere i hvilket tidsrum det skal gå i "quick standby" (eller "sleep" eller hvad du nu vil kalde det - vælg selv), hvilket eksempelvis kunne være i det tidsrum du er hjemme i hverdagene og hele dagen i weekenden. I dette tidsrum vil det så kun bruge 5 sekunder på at starte op og bruge 43 W i standby. I tidsrummet derudover vil det tage mere end 30 sekunder, men standbyforbruget vil være lavere.

Jeg bragte analogien til Yousee-boksen fordi den gør det samme. Den holder også liv i en del ting for at kunne starte hurtigere. Den kan bare ikke gå i nogen dybere dvale end hvis du rent fysisk slukker for den på kontakten - og så tager den også +30 sekunder om at starte.
#184833
Bare til info - sådan skrev Stofa:

"Da vi ikke står for hvordan optageren i B&O's fjernsyn fungerer er der desværre ikke meget mere jeg kan gøre herfra.

Vi skal overholde nogle DVB-C standarder for udsendelser af kanaler og det gør vi. Indbygget i TVet er der muligvis nogle indbyggede blokeringer for hvad der må optages og ikke optages - det bliver sendt via. det digitale signal.

Jeg skal derfor bede dig kontakte B&O mht. hjælp med den indbyggede harddisk."
#184838
Jeg har i øvrigt fået et svar tilbage fra B&O på Nightwolfs spørgsmål. Se herunder
1. Hvad er den underliggende grund til, at TVet bruger mere end 40 W i standby, når samme størrelse TV fra andre producenter kan klare sig med <2 W og stadig starte på 5 sekunder? Hvilke funktioner er man nødt til at holde liv i?

BV11 anvender under 0,5 watt I standby. Det er dog muligt at indstille BV11 således at dele i processoren i selve TV "motoren" er tændt og klar til hurtigt at udføre kommandoer. Det medfører, som nævnt, et højere strømforbrug. Brugeren af TVet kan dog indstille denne funktion således den kun er tændt i de timer hvor man typisk anvender TVet - eks. fra kl. 17.00 - til kl 23.00. Funktionen kan også anvendes, hvis brugeren ønsker at kunne tænde sit TV via vores BeoRemote app (en mulighed som andre TV leverandører ikke tilbyder; her skal brugeren først tænde TVet for derefter at kunne anvende deres betjenings app). Denne funktion kan også anvendes hos kunder som ønsker at kunne betjene husets lysstyringssystem/HAVC system eller lignende via deres B&O fjernbetjening, hvor BV11 agerer som bindeled mellem B&O terminalen og husets HVAC system.

2. Kan der vælges forskellige størrelser på den indbyggede HDD? Kan den evt. opgraderes hos forhandler?

Nej - den kan ikke ændres eller opgraderes Harddiskfunktionen er tiltænkt til at optage og for en tid gemme de udsendelser man ikke lige fik set.
Den er ikke tiltænkt som fuld medielager hvor alle film, billeder og musik kan gemmes.
Til det anbefaler vi en ekstern hard disk


3. Hvorfor er har man valgt et LED-panel, som er kantbelyste fra kun to sider?

Det er industristandarden indenfor high end LED skærme - medmindre man vælger direct LED som Bang & Olufsen anvender i BeoVision 7-55.
Bang & Olufsen har derudover kombineret Edge LED teknologien med 1,5 D dimming, som er med til at sikre optimal kontrast.


4. Er der indsatser i gang for at reducere forsinkelsen i TVet mht. brug med eks. spilkonsoller?

Vi forbedrer løbende performance i BeoVision 11. Vi anbefaler at vores kunder sætter TVet op til automatisk software opdatering - hvilket betyder at kunden løbende vil opleve forbedringer og nye features bliver adderet til BV11.
#190287
Hejsa.

De kaliberingsmuligheder i anvender (Skarphed 0, Støjreduktion 0, Kontrastforstærk 0) - anbefaler i at man anveder samme indstillinger på Beoplay V1'eren?

I dennes test skriver i bare at i vil anbefale tilstand film men der er jo samme indstillingsmuligher for ovennævnte.
#190292
Så vidt jeg husker, så blev muligheden for at "kalibrere" Beoplay V1 på TV-delen først introduceret efter anmeldelsen. Dette er nok grunden til at det mangler, og derfor tror jeg også spørgsmålet er lidt svært at svare på. Med mindre de selvfølgelig har nogle private erfaringer :)

Men udgangspunktet er ganske hæderligt hvis du blot anvender film profilen.
#190296
Torben Rasmussen skrev:
SSD er ikke velegnet til konstant skriv og slet, hvilket der vil være hvis du aktiverer timeshift.
Pc'er hvor SSD normalt anvendes har betydeligt flere læs, skriv, slet operationer end tv nogensinde vil kunne nå op på med f.eks. Timeshift - selv ved den mest intensive brug, vil en SSD sagtens kunne holde i en Pc i minimum 5 år - så det er bestemt ikke det der er grunden til at de ikke anvendes i B & O tv O_O Hvis man endelig sku angive en teknisk grund, skulle det være at tv'et ikke indeholder en TRIM funktion, i lighed med f.eks. Windows 7 - dette gør at der ikke løbende blir ryddet op på SSD'en, så den er klar til at blive skrevet til på et vilkårligt tidspunkt, (modtage nye data i tomme sektorer), men først må igang med at slette ikke længere anvendte sektorer, inden der kan skrives nye data i dem - i dagligt brug vil det gøre at SSD'en vil blive "langsom", da der først skal slettes sektorer inden der igen kan skrives til dem !

Så var det ikke for en kraftig prisforøgelse og den manglende TRIM, kunne B & O med fordel sagtens anvende SSD'er i deres produkter - ville gi' en langt mere glidende afvikling i PVR funktionen, en strømbesparelse, lavere støjniveau og desuden en bedre bruger oplevelse :)
#192061
Hej Torben

Jeg har et Beovision 7 55 (2D) som jeg købte sidste år. Jeg har været yderst tilfreds med billedekvaliteten på denne skærm. Jeg havde tidl. en BV10 46, hvor jeg syntes billedet var desideret frygteligt.

Jeg ser stort set kun film på mit tv, typisk Blu-Ray kvalitet. Vil du mene at BV11 55 lever op til kvaliteten på BV7 55, eller ville det være en nedgradering mht. billedekvalitet?

Mvh. Johnny
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192062
Billedmæssigt mangler du pt. film-profilen, som giver et langt mere korrekt billede end det du har nu, men selve panelet i dit BV7 er et af de få med ægte local dimming og hvis du ikke umiddelbart savner de ekstra features du får med bV11, så ville jeg beholde 7'eren.