Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andersss
#176046
Nu er jeg ikke Rasmus, men sådan som jeg opfatter formålet med disse tests og anmeldelser, så er det at give folk noget at arbejde videre på selv. Jeg synes ikke Rasmus, eller nogen anden for den sags skyld, skal diktere hvad jeg skal købe eller ej. Jeg er til gengæld meget glad for de objektive vurderinger som de giver af de forskellige tv. Så hvis du ikke føler at Philips'en er 6000 mere værd, ja, så har du truffet dit valg.
Jeg kan stadig godt tvivle på hvilket jeg ville vælge pga. noget så simpelt som design og pga. jeg har meget gode oplevelser med Philips tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#176051
Mysen skrev:
Rasmus Larsen skrev:
edinger skrev: Som jeg læser Rasmus' anmeldelse, ja, så er den noget billigere Sony HX855 et bedre valg. Og ikke kun pga. prisen.
Ja, jeg vil nok også placere HX855 over 8007. Jeg fik ikke inkluderet nogen referencer til den i testen, men jeg uddyber gerne her i forummet, hvis der er nogen som er nysgerrige. HX855 mangler dog en profil med lidt mere præcise farver.

Efterhånden ser vi dog relativt små ryk i billedkvalitet på LED-modellerne fra år til år, hvilket nok også er et resultat af, at det er nogle få som står for panelproduktionen. Der var en årrække, hvor LED-modellerne blev forbedret drastisk og nærmede sig plasma-modellerne på mange billedparametre, men i de sidste to 2-3 år er der ikke sket de store ryk desværre (hverken på plasma eller LCD).
Det virker lidt som om, du har en tilbagelænet tilfredshed med, hvad Philips kan præstere på LCD-fronten, men det virker til gengæld også som om, at du overser at sammenligningsgrundlaget ikke hænger sammen prismæssigt.

Der er ca. 6000 kroners forskel på en 8007 og HX855 i 55", og det gør i min optik, at man fra Philips' side bevæger sig hen imod slet ikke at være konkurrencedygtige. HVIS prisen havde været den samme, så kunne man lede efter nogle 'cons and pros' de to modeller imellem, men når HX855 sådan opsummeret fra din side vurderes til at være det bedste tv, så er det svært at se, at den ISF profil kan være 6000 kroner værd.
Det er rigtig og jeg er enig. Men det skal dog bemærkes, at 8007 næsten lige er landet og at HX855 altså startede noget højere prismæssigt.
Som prissituationen er lige nu og her er jeg slet ikke i tvivl om, at man får mest bang-for-the-buck med HX855.

I min vurdering før tog jeg ikke højde for prisen.
Af 2 T ´er Uden H
#176054
Hvordan syntes Biograf/cinema profilen at være på 8007´eren hvis denne er der? :)

Ikke fordi der skal være nogen tvivl om ISF profilerne ville være at foretrække, men bare så man måske kan få et lille indtryk af hvordan 7007´eren ville performe i den typisk mest anbefalede billede profil, da den desværre ikke har ISF.
Af Mysen
#176174
Andersss skrev:Nu er jeg ikke Rasmus, men sådan som jeg opfatter formålet med disse tests og anmeldelser, så er det at give folk noget at arbejde videre på selv. Jeg synes ikke Rasmus, eller nogen anden for den sags skyld, skal diktere hvad jeg skal købe eller ej. Jeg er til gengæld meget glad for de objektive vurderinger som de giver af de forskellige tv. Så hvis du ikke føler at Philips'en er 6000 mere værd, ja, så har du truffet dit valg.
Jeg kan stadig godt tvivle på hvilket jeg ville vælge pga. noget så simpelt som design og pga. jeg har meget gode oplevelser med Philips tv.
Det handler slet ikke om, at jeg skal diktere, hvad der er godt køb, og hvad der er et dårligt køb. Testen er en række objektive parametre, der sammensluttes af en opsummering. Efterfølgende kan man så få et par subjektive vurderinger oveni her på forumet. Fint nok.

Jeg synes bare, og det har jeg nævnt før, at det er lidt besynderligt, der ikke bliver set på pris når testen opsummeres. Der bliver set på modelnummeret, og når der skal gives en eller anden form for anbefales i konklusionen, så har det betydning, om det er en topmodel eller af en lavere modelserie, mens prisen ikke nævnes. Det er efter min mening et forkert sammenligningsgrundlag, og næsten alle andre anmeldere, uanset hvilke produkter der er tale om, vælger jo at inkludere prisen i deres vurdering. F.eks fik Samsung ES8005 en Topanbefaling, mens Sony HX855 ikke gjorde, fordi den havde nogle mangler på 3D og Smart-tv, mens 2D dog matchede. Samsungen er bedst baseret på de to tests, da den klarer Smart-tv og 3D bedre, men min pointe er bare, at temmelig mange nok ikke synes den bedre 3D var 8000 kroner mere værd. Det er slet ikke med i betragtningen i testene.

Der kan være ting ved den Philips, der lokker købere til på trods af den højere pris (ambilight, design, ISF-profiler osv.) En af de ting, jeg godt kan lide ved flatpanels, er, at de har klart mest fokus på billedkvalitet i deres tests, men når PFL8007 nu ikke matcher HX855, så synes jeg det er besynderligt, at den høje pris slet ikke nævnes.
Af Andersss
#176184
Jeg er helt enig med din pointe i forskellige personer vægter forskellige egenskaber højere end andre. Jeg er også en af dem som er ligeglad med 3D og smart tv, så jeg ser din pointe. Jeg kan også se hvorfor pris er et en relevant parametre at bedømme på, men problemet er bare at prisen på tv er som flyvesand - den er her og der og alle vegne (på en skala). Så jeg tror det er en for stor variabel variabel i forhold til at give anbefalinger på. Det må være op til folk selv at udnytte de objektive måleresultater og observationer til at drage en konklusion fra.
Men for min skyld må du gerne hære diktere de, jeg synes mest problemet er der når det er en person som har pligt til at være objektiv, som er det. I forumet gælder andre regler dog - i min mening.
Af THM
#176197
synes altid philips har haft en høj pris på dere bedste modeller, og det har åbenbart ikke ændret sig selvom de er kommet på andre hænder.
men mon ikke prisen falder en del når den har været på markedet lidt, og konkurenterne er billigere.

syntes det er rigtig positivt at philips har fået så præcise billedprofiler, og så både til dag og nat.
bare ærgeligt den ikke står i en af disse out of the box, da købere så hurtigt vænner sig til "det forkerte billede" men det er jo fælles for de fleste tv...
Brugeravatar
Af edinger
#176198
Andersss skrev:Jeg kan også se hvorfor pris er et en relevant parametre at bedømme på, men problemet er bare at prisen på tv er som flyvesand - den er her og der og alle vegne (på en skala). Så jeg tror det er en for stor variabel variabel i forhold til at give anbefalinger på. Det må være op til folk selv at udnytte de objektive måleresultater og observationer til at drage en konklusion fra.
Det, du siger der, hvis jeg forstår dig korrekt, svarer til ALTID at anbefale at flyve på business class – "fordi det er mest komfortabelt" – uden at skele til prisen.

Og det giver jo ingen mening.

Folk må dog naturligvis selv bestemme, hvor meget de vil betale og for hvad. Det skal hverken jeg selv, Mysen eller Rasmus Larsen diktere. Hvilket jeg da heller ikke finder belæg for at påstå er tilfældet.
Af Andersss
#176202
@edinger:
Nej, siger ikke at man skal. Jeg siger bare at folk selv burde kunne opveje de fordele/ulemper der er, og vurderer om de vil betale mere/mindre for disse.

@THM:
Synes også altid Philips har været lidt dyrt, men så efter 3/4 år så finder elgiganten ud af at det var dumt ikke at få solgt nogle, så får du to til ens pris :D
Brugeravatar
Af edinger
#176205
Andersss skrev:@edinger:
Nej, siger ikke at man skal. Jeg siger bare at folk selv burde kunne opveje de fordele/ulemper der er, og vurderer om de vil betale mere/mindre for disse.
Hvis folk i højere grad gjorde netop dette, frem for at forlade sig på andres meninger, havde vi med et snuptag fjernet grundlaget for 98 % af indlæggene her i forummet ;)
Af Andersss
#176236
Det lyder da ikke så ringe igen du! Synes godt nok der er kommet meget fnidder i forumet på det seneste. Men fred være med det.
Jeg kunne godt falde for PFL7007'eren hvis den kommer ned i ordenligt prisleje (og jeg kan finde en fornuftig kalibreringsguide til den).
Den tid den sorg.
Af Carbone18
#176660
Jeg er også mere til den prisvenlige 7007. Er Kalibreringen mon den samme som til 8007??
#191596
Hej

Jeg har brugt profilen for isf night på mit pfl7007 med rigtigt godt resultat. Men jeg mangler oplysningerne som blev brugt på isf day. Er der nogen de gidder og ligge dem op.

På forhånd tak

Rasmus