Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#175963
Anmeldelsen af Philips 8007-serie er nu online. 8007-serien kommer med ISF-billedprofiler, Smart TV Premium, Ambilight og et slankt design,
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1351597225

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af bardoo
#175985
Hei, og mange takk for fin test. Jeg vurderer å kjøpe denne tven og lurte derfor på om du har testet den på sport, og da især fodball? Hvordan er det med banding?
Af 2 T ´er Uden H
#176000
Spændende anmeldelse :)

Dækker ISF og THX billede profiler nogenlunde over det samme med at skulle gengive billede mest korrekt og er det ene evt bedre end det andet, eller sådan kan det måske ikke stilles op?
Af Andersss
#176011
Det lyder jo faktisk som en ganske fornuftig skærm.
Det kunne godt være en PFL7007 som skal afløse min gamle 8404 kunne jeg forestille mig. Især nu hvor så mange har problemer med plasmaskærme.
Kan i (flatpanels) desuden anbefale denne skærm når intet andet end HD billed kvalitet er vigtigt?
Derudover spiller design også en væsentlig rolle. Ikke i tykkelse, men mere fronten. Jeg går efter look som Philips og DT50 (metal og minimalistisk udtryk).
Af jones31
#176021
Andersss skrev:Det lyder jo faktisk som en ganske fornuftig skærm.
Det kunne godt være en PFL7007 som skal afløse min gamle 8404 kunne jeg forestille mig. Især nu hvor så mange har problemer med plasmaskærme.
Kan i (flatpanels) desuden anbefale denne skærm når intet andet end HD billed kvalitet er vigtigt?
Derudover spiller design også en væsentlig rolle. Ikke i tykkelse, men mere fronten. Jeg går efter look som Philips og DT50 (metal og minimalistisk udtryk).

Hvad str skal du bruge?? Jeg har min 55" 8007 til salg.
Af Andersss
#176022
Det er en 55" det i så fald skulle være.
Det er jo lidt iøjefaldende at du vil sælge et så nyt tv, så hvad er det du ikke kan lide ved det?
Brugeravatar
Af edinger
#176024
Andersss skrev:Kan I (Flatpanels) desuden anbefale denne skærm når intet andet end HD billed kvalitet er vigtigt?
Som jeg læser Rasmus' anmeldelse, ja, så er den noget billigere Sony HX855 et bedre valg. Og ikke kun pga. prisen.
Af jones31
#176025
Andersss skrev:Det er en 55" det i så fald skulle være.
Det er jo lidt iøjefaldende at du vil sælge et så nyt tv, så hvad er det du ikke kan lide ved det?

Jeg skal flytte og har ikke plads til det der desværre. Men jeg er ikke tilfreds med smart tv på det, har altid være LG tilhænger og de er bare dygtigere på det punkt. Så synes jeg heller ikke deres 3d er helt perfekt. Sådan set de 2 eneste kritik punkter jeg har. Men det vigtigste er jo også selve billedet.

Billedet er super godt på det synes jeg og hvis du skal bruge det til HD gør den det rigtig godt, modtager mit signal via parabol og så har den lækkert design også synes jeg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#176032
bardoo skrev:Hei, og mange takk for fin test. Jeg vurderer å kjøpe denne tven og lurte derfor på om du har testet den på sport, og da især fodball? Hvordan er det med banding?
Det er et udmærket tv til sport. Ingen klager. Jeg vil dog stadig foreslå, at slå Perfect Natural Motion (800 Hz) fra, da det giver en del underlige billedartifakter, når billedet f.eks. panorerer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#176033
2 T ´er Uden H skrev:Spændende anmeldelse :)

Dækker ISF og THX billede profiler nogenlunde over det samme med at skulle gengive billede mest korrekt og er det ene evt bedre end det andet, eller sådan kan det måske ikke stilles op?
Ja, nogenlunde det samme. ISF-profilerne har vi meget ros til overs for, ligesom vi også har med THX, der i dag findes på både Panasonic og LG-skærme :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#176034
Andersss skrev:Det lyder jo faktisk som en ganske fornuftig skærm.
Det kunne godt være en PFL7007 som skal afløse min gamle 8404 kunne jeg forestille mig. Især nu hvor så mange har problemer med plasmaskærme.
Kan i (flatpanels) desuden anbefale denne skærm når intet andet end HD billed kvalitet er vigtigt?
Derudover spiller design også en væsentlig rolle. Ikke i tykkelse, men mere fronten. Jeg går efter look som Philips og DT50 (metal og minimalistisk udtryk).
Ja, jeg synes HD-billedkvaliteten er rigtig fin og på niveau med mange nyere LED-modeller. Som nævnt i anmeldelsen mener jeg, at DT50 er et mulehår eller to foran lige på dette punkt, men det skal ikke tage noget fra 8007 som også klarede sig rigtig pænt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#176035
edinger skrev:
Andersss skrev:Kan I (Flatpanels) desuden anbefale denne skærm når intet andet end HD billed kvalitet er vigtigt?
Som jeg læser Rasmus' anmeldelse, ja, så er den noget billigere Sony HX855 et bedre valg. Og ikke kun pga. prisen.
Ja, jeg vil nok også placere HX855 over 8007. Jeg fik ikke inkluderet nogen referencer til den i testen, men jeg uddyber gerne her i forummet, hvis der er nogen som er nysgerrige. HX855 mangler dog en profil med lidt mere præcise farver.

Efterhånden ser vi dog relativt små ryk i billedkvalitet på LED-modellerne fra år til år, hvilket nok også er et resultat af, at det er nogle få som står for panelproduktionen. Der var en årrække, hvor LED-modellerne blev forbedret drastisk og nærmede sig plasma-modellerne på mange billedparametre, men i de sidste to 2-3 år er der ikke sket de store ryk desværre (hverken på plasma eller LCD).
Af Andersss
#176037
jones31 skrev:
Andersss skrev:Det er en 55" det i så fald skulle være.
Det er jo lidt iøjefaldende at du vil sælge et så nyt tv, så hvad er det du ikke kan lide ved det?

Jeg skal flytte og har ikke plads til det der desværre. Men jeg er ikke tilfreds med smart tv på det, har altid være LG tilhænger og de er bare dygtigere på det punkt. Så synes jeg heller ikke deres 3d er helt perfekt. Sådan set de 2 eneste kritik punkter jeg har. Men det vigtigste er jo også selve billedet.

Billedet er super godt på det synes jeg og hvis du skal bruge det til HD gør den det rigtig godt, modtager mit signal via parabol og så har den lækkert design også synes jeg.
Det er desværre ikke noget voldsomt godt tilbud du ligger frem, så jeg må springe over.

Jeg havde også i en kort stund glemt alt om HX855'eren. Den er selvfølgelig en oplagt kandidat. Jeg så godt referencen til DT50'eren, men jeg vurderer at dets sortniveau ikke er i orden. Det vil være et markant trin i den forkerte retning fra min nuværende tv.
Medmindre Sharp kommer med et 60" som er meget konkurrencedygtig, så bliver det nok Sony eller Philips.