Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ffelicia
#177320
alex1719 skrev:Man kan sige signalet splittes et sted. der hvor det kommer ind i huset har vi en fordeler på så vi også kan se tv i stuen og på førstesalen. Jeg har prøvet at bytte boksen for at se om der var noget galt med den men problemet er vedholdene. udover det har jeg tjekket signalstyrke. jeg kan se at bitfejlniveau er på 2000, signalstyrker er svingende på mellem 50 og 80 og signal kvaliteten er 0.
Oplevet tilsvarende problemer med Samsung Fjernsyn VE40ES7005U , E8300N, Stofanet. Antennekabel ind i HDD-E8300N videre til Fjernsyn og HDMI fra E8300N til Fjernsyn.
Fjernsynet kan kun vise gratis kanaler i digital, plus analog hvis E8300N slukkes (kanaler der ikke kan vises giver beskeden (svagt signal), E8300N viser alle kanaler og det samme gør fjernsyn hvis E8300N tændes.
Forespørgsel hos Samsung sigerm, at sådan er det.

Antenneindgang skal være til E8300N og derfra til fjernsyn og der kan kun ses fjernsyn når E8300N er tændt. Fjernsynets tuner bruges ikke og det fungerer reelt kun som billed og lyd giver - hvis man altså vil have en E8300N på systemet.
Det er så iøvrigt også E8300N og kun den der skal have WI-FI netværksopsætning (også for software opdatering af fjernsynet ??!!??) men ihvertfald til AllShare og andet netværksbrug (DLNA).

Hvis man vil have mulighed for at se fjernsyn alene på dets egen tuner, så skal det have sin egen antennekabel tilslutning via splitter og E8300N kan ikke agere splitter.
Sådan er det iflg Samsung support.

Har ikke oplevet tilsvarende med LG 925N koblet på et ældre Sony fjernsyn, der kan jeg fint se fjernsyn uden at tænde 925N med antenne ført til 925N og derfra til fjernsyn. Men det kan selvfølgelig skyldes andet som fx andre kabelantenneleverandører ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#177385
En splitter er i øvrigt ikke en god løsning. Der skal en forstærker på i stedet. Men anbefalingen herfra er også helt klart at undgå at køre signalet igennem E8300 og videre op i Tv'et. Giv dem hver sit kabel fra forstærkeren.
Af kevin-kristense
#177594
Jeg har købt den samme optager, og jeg kan ikke finde nogen kanaler overhovedet. Ligesom dig, antog jeg, at YouSee var en del af TDC - der fandt den selvfølgelig ingen kanaler. Derefter prøvede jeg den "rigtige" metode med YouSees værdier som er:

Netværks-id: (00)100
Frekvens: 143000 kHZ
Symbolrate: 6875
Modulation: 64

stadig uden held. Hvad er det, jeg gør galt?
Det er ikke signalet, den er galt med, for jeg har nemlig lige købt en ny forstærker (2x18dB).
[/b]
Af knudknud3
#177604
Er der nogen, der har prøvet at optage 2 programmer samtidig (om natten hvor der ikke ses tv). Resultat?
Af ffelicia
#177620
Ja fungerede med LG 925 N , og mon ikke det fungere lige så godt med Samsung da de begge er angivet til at have to tunere (for at kunne se et andet program end det der optages). Men under alle omstændigheder et nemt forsøg.
Af knudknud3
#177622
ffelicia skrev:Ja fungerede med LG 925 N , og mon ikke det fungere lige så godt med Samsung da de begge er angivet til at have to tunere (for at kunne se et andet program end det der optages). Men under alle omstændigheder et nemt forsøg.
Fint. Det vil sige, du har en LG HR925N.
Er du sikker på, at der stadig er 2 optagelser på harddisken, når den har været slukket? Det kunne jo være, at den ene optagelse kun er til at spole tilbage på, så når harddisken har været slukket, så er der kun 1 optagelse tilbage.
Kunne du lave et lille forsøg. Hvis det er positivt, vil jeg smutte ud til ElG og købe en.
Af ffelicia
#177628
Har netop haft helt slukket (ikke kun stand-by) og tændt igen. Begge optagelser ligger der og ser umiddelbart OK ud på starttider og varigheder, som overlapper.
Det er ganske rigtigt med LG925N, hvis du er meget interesseret kan jeg godt få lavet samme forsøg Samsung E8300 ?
Af knudknud3
#177632
ffelicia skrev:Har netop haft helt slukket (ikke kun stand-by) og tændt igen. Begge optagelser ligger der og ser umiddelbart OK ud på starttider og varigheder, som overlapper.
Det er ganske rigtigt med LG925N, hvis du er meget interesseret kan jeg godt få lavet samme forsøg Samsung E8300 ?
Nej tak. Og mange tak for svaret. Det var faktisk LG modellen, jeg var interesseret i. Min begrundelse for spørgsmålet her under Samsung debatten er, at jeg har haft spørgsmålet oppe under LG925N debatten, men da var jeg for sent ude med det. LG925N var sendt tilbage, og ved forespørgsel hos LG care service sagde man, at det ikke kunne lade sig gøre.
PS. Har du prøvet at afspille de 2 optagelser, du lavede? Jeg spørger, fordi jeg er forsigtig med mine indkøb. Jeg har lige set LG929N med 1TB til 2999kr.
Jeg har den udmærkede lillebror 550C, men dennes fjernbetjening kan jeg ikke forliges med p.gr.a. piletasterne, så den bliver nu reserven fremover.
Af ffelicia
#177633
Jeg har afprøvet natoptagelse med lille tidsoverlap på valgte udsendelser fra programguide, dagoptagelse 5 min fra timeroptagelse af DR og DR2 samtidig uden tændt fjernsyn, og samme med tændt fjernsyn på TV2 (fjernsynet har antenneforbindelsen videreført fra LG925N og er altså ikke på egen antenne).

Har derefter set de 2x2 korte timeroptagekser igennem, og det ser OK ud, både på indhold og informationer. (forbehold for nøjagtigheden af tiden, hvor optagelsens varighed kan svinge få sekunder)
Det er sket på modellen ned ½TB harddisk, hvilket næppe har nogen indflydelse udover at den er 500 kr billigere.

Jeg har ikke tjekket versioner af software, men har den trådløst koblet på nettet og maskinen har lavet et par selvvalgte SW opdateringer, så mon ikke det bare er nyeste version som andre også vil ende med efter lidt tid.

Ligesom du er forsigtig med indkøb, så er jeg også forsigtig med bindende tekniske råd og vejledninger på noget som jeg kun kender løseligt. Selvom dette er hvad jeg har prøvet og oplevet, kan jeg selvfølgelig ikke garantere at du vil få samme resultat. Men tror det, og eventuelt kan du ved køb få en returklausul uanset at LG sagder at det ikke er muligt.
Af knudknud3
#177637
ffelicia skrev:Jeg har afprøvet natoptagelse med lille tidsoverlap på valgte udsendelser fra programguide, dagoptagelse 5 min fra timeroptagelse af DR og DR2 samtidig uden tændt fjernsyn, og samme med tændt fjernsyn på TV2 (fjernsynet har antenneforbindelsen videreført fra LG925N og er altså ikke på egen antenne).

Har derefter set de 2x2 korte timeroptagekser igennem, og det ser OK ud, både på indhold og informationer. (forbehold for nøjagtigheden af tiden, hvor optagelsens varighed kan svinge få sekunder)
Det er sket på modellen ned ½TB harddisk, hvilket næppe har nogen indflydelse udover at den er 500 kr billigere.

Jeg har ikke tjekket versioner af software, men har den trådløst koblet på nettet og maskinen har lavet et par selvvalgte SW opdateringer, så mon ikke det bare er nyeste version som andre også vil ende med efter lidt tid.

Ligesom du er forsigtig med indkøb, så er jeg også forsigtig med bindende tekniske råd og vejledninger på noget som jeg kun kender løseligt. Selvom dette er hvad jeg har prøvet og oplevet, kan jeg selvfølgelig ikke garantere at du vil få samme resultat. Men tror det, og eventuelt kan du ved køb få en returklausul uanset at LG sagder at det ikke er muligt.
OK, jeg prøver - skal under alle omstændigheder have en optagemulighed ekstra. Min ældste optager er en analog Sony HX900 med 160GB, som er urgammel, men still going strong. Den kostede så vidt jeg husker ca. 7000kr., så 2999kr. for 1TB er lidt af et røverkøb, selvom den kun skulle kunne optage 1 program.
Af ffelicia
#177644
Jeg skiftede fra en Sony HX780, og alene billedekvaliteten vil du sikkert også opleve som en tilstrækkelig forbedring. Det samme gælder for naboens Samsung.
Og det står der ganske rigtigt også i de meget dækkende anmmeldelser af dem begge.

Til Kevin-Kristense spøgsmål om indstilling af kanaler havde vi lidt af de samme oplevelser (Stofa istf TDC) men det løste sig da vi på samme måde ændrede værdierne i TDC opsætningen så det passede med Stofa. Kun havde vi lidt sammenblanding af TV og optager indstilling (Begge var Samsung). Vi oplevede også at det kunne kræve sluk/tænd øvelser men mest ved opsætning af forbindelse til router og netværk.
Kan ikke selv teste med TDC, men med Stofa værdierne virkede det.
Af t-dude
#177650
Ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om Samsungs byggekvalitet med hensyn til deres harddiskoptagere/blu-ray afspillere.

Købte i juli måned deres 2012 topmodel BD-E8900N i Elgiganten og allerede 2 dage efter købet forsvandt tv-billedet fra optageren, kunne godt se menuer og tidligere optagede udsendelser, men intet tv-billede. Tænkte at tuneren var brændt af for kunne sagtens få billede på min Selector boks og mit tv som var forbundet i serie umiddelbart efter Samsung HD-optageren. Ringede til Samsungs support og de foreslog en nulstilling og geninstallation af kanalerne osv. havde dog allerede prøvet dette, men ingen kanaler blev fundet. Samsung supporteren sagde, at jeg skulle gå ned og få den byttet. I Elgiganten fik jeg da også en ny med det samme og den har virket perfekt lige indtil i torsdags, da jeg tændte den, hvor nøjagtig det samme var sket igen, tuneren var brændt af. Ringede til Samsung igen og de sagde, at jeg skulle gå ned og få den byttet eller repareret i Elgiganten og det vil jeg så gøre, når jeg har fået set de optagede udsendelser og film. Der kan selvfølgelig være tale om en fejl i den sending, jeg har fået mine HD-optagere fra, men syntes alligevel ikke, at tuneren spontant burde brænde af i 2 helt nye HD-optagere.
Af soerenst
#178066
Tak for en rigtig god anmeldelse med svar på det meste.
JEg har selv prøvet en BD-E8900N, altså storesøsteren til 8300N, men vist identisk i funktionalitet, så jeg vil lige give mine 2¢.
Jeg har valgt at returnere optageren da jeg ikke kunne forliges med den larmende blæser.

Desuden er den meget krævende m.h.t. antennesignal. Oftest nægtede den at starte en optagelse med en meddelelse om at antennesignalet var for svagt på trods af at der gik et fint signal videre til TV-et (med optageres tuner). Og i de tilfælde den startede en optagelse gik den anden tuner i sort, igen med begrundelsen for ringe antennesignal, det lykkedes aldrig at optage to ting samtidig. Samtidig kunne jeg godt se TV med TV'ets egen tuner, der blev forsynet med antennesignal via loop trough gennem optageren, så der var jo signal. Jeg har et antennekabel med skærmede stik og forsøgte også at køre signalet direkte til recorderen, udenom gennemgangsstikket i væggen som iflg specifikationerne skulle give 3dB dæmpning, men det hjalp heller ikke.

Nå, jeg overvejer nu om jeg skal prøve LG'eren.
Af Samsung40d6505
#178069
Du må have været uheldig, jeg har en e-8300 og den fungerer perfekt

SmartTV ligeså