Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173523
Testen af Samsung E8300N er ude nu. Vi har set nærmere på Samsungs seneste bud på en kobineret 3D Blu-Ray-afspiller og HDD-optager til brug med enten DVB-T2 eller DVB-C. Boksen er forsynet med 2 tunere og en indbygget harddisk på 320 GB. Du finder testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1348082623
Af jng
#173530
Torben Rasmussen skrev:Testen af Samsung E8300N er ude nu. Vi har set nærmere på Samsungs seneste bud på en kobineret 3D Blu-Ray-afspiller og HDD-optager til brug med enten DVB-T2 eller DVB-C. Boksen er forsynet med 2 tunere og en indbygget harddisk på 320 GB. Du finder testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1348082623
Fra testen
"E8x00 serien er Samsungs anden generation af harddiskoptagere til DVB-C markedet og hvor den første generation var ret udskældt for sin ustabile og fejlfyldte software, så lader de til at have luset godt ud i fejlene med denne nye serie. "

Jeg troede, det var 3. generation...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173535
Du har ret. Der var både en C og en D-serie med digitale tunere. Det er rettet.
Af Per S
#173607
Hej Torben

Du skriver at harddiskoptageren besidder smarttv funktioner - gælder det også Hbbtv ?

Med venlig hilsen
Per S.
Af kskruger
#173608
Først tak for en rigtig god test :)

Oplevede du nogle forskelle i billedekvalitet ved blu-ray film og optagelser imellem Samsung'en og LG'en?
Af Samsung40d6505
#173610
Tak for en god test

Jeg var så heldig at få den til 1999,- i Elgiganten ultimo august, og vil mest bruge den til at optage Yousee HD kanaler på

Jeg synes fjernbetjeningen er udmærket, minder meget om den til samsung fladskærmen, og så kan de styre hinanden.

Har misset nogle slutninger af film fra kanal 5, så nu tilføjer jeg 10 minutter i enden, eneste problem er blot, at titlen forsvinder i oversigten, men da jeg opdaterer listen på min ipod, så går det nok, men måske det også rettes i en firmware.

Er der nogen fra Samsung herinde på tråden ???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173611
kskruger skrev:Først tak for en rigtig god test :)

Oplevede du nogle forskelle i billedekvalitet ved blu-ray film og optagelser imellem Samsung'en og LG'en?
Jeg oplevede ikke forskelle i optagelserne mellem de to, men det er svært at afgøre om der har været forskelle i eks. farver uden at måle det eller holde dem op imod hinanden side-by-side.

Mht. Blu-Ray-delen så oplevede jeg ikke noget der kunne sættes en finger på, men igen så skulle det nok måles hvis vi ville se på forskelle. Dette er i forvejen noget der er på vores "det kunne være sjovt at undersøge hvis vi kan finde tiden"-projektliste, hvor man kunne samle en bunke afspillere sammen og se om der reelt var forskel i deres gengivelse af testsekvenserne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173613
Per S skrev:Hej Torben

Du skriver at harddiskoptageren besidder smarttv funktioner - gælder det også Hbbtv ?

Med venlig hilsen
Per S.
Ligesom Samsungs TV, så er der ikke hbbTV på endnu. Rygterne siger 2013/14.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173614
Samsung40d6505 skrev:Tak for en god test

Jeg var så heldig at få den til 1999,- i Elgiganten ultimo august, og vil mest bruge den til at optage Yousee HD kanaler på

Jeg synes fjernbetjeningen er udmærket, minder meget om den til samsung fladskærmen, og så kan de styre hinanden.

Har misset nogle slutninger af film fra kanal 5, så nu tilføjer jeg 10 minutter i enden, eneste problem er blot, at titlen forsvinder i oversigten, men da jeg opdaterer listen på min ipod, så går det nok, men måske det også rettes i en firmware.

Er der nogen fra Samsung herinde på tråden ???
Udmærket pris set i lyset af, at man får en 3D-afspiller med, som bør være 1000 kr. værd alene.

Jeg oplevede ret ofte at slutningerne var klippet lige til grænsen - især på længere film - hvor man godt kunne sidde og trippe lidt med tidsindikatoren åben for at prøve at vurdere om hele slutningen nu rent faktisk var med eller ej. Jeg forstår simpelthen ikke, at både LG og Samsung ikke har en feature med, så man kan indstille start/slut globalt. Yousee-boksen har, men det er med garanti en anden afdeling af Samsung der har lavet den.
Senest rettet af Torben Rasmussen 21. sep 2012, 14:49, rettet i alt 1 gang.
Af Samsung40d6505
#173616
Torben Rasmussen skrev:
Per S skrev:Hej Torben

Du skriver at harddiskoptageren besidder smarttv funktioner - gælder det også Hbbtv ?

Med venlig hilsen
Per S.
Ligesom Samsungs TV, så er der ikke hbbTV på endnu. Rygterne siger 2013/14.
Ja, desværre er Samsung håbløst bagude, men der findes en appl, der kan køre HBBTV fra DR.dk/nu, se forum på denne site og recordere.dk
Af flatnesdam
#173625
Hvilken firmvare-version havde den testede afspiller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173649
Jeg så ikke revisionsnummeret, men den blev opdateret for 2 uger siden.
Af Samsung40d6505
#173770
Torben Rasmussen skrev:Jeg så ikke revisionsnummeret, men den blev opdateret for 2 uger siden.
Så har den nok heddet 1010
Af Exxtreme
#173842
Du skriver at fejlen med at Miniature-billedet af den aktive tv kanal ikke vises i EPG, ikke ligger hos Yousee, fordi du har testet LG'en uden fejl...

Jeg kan så sige at fejlen ikke ligger hos Samsung, for jeg har både Samsung D8005 60 tommer tv og har testet en BDE8900 optager, og det hele virker som det skal i EPG'en hos mig, og jeg har ikke Yousee som udbyder af kabeltv...

En anden ting, som jeg ser det, så har du ikke sorteret kanaler på den rigtige måde, du har kun sorteret dem i en favoritliste, og det er derfor de ikke får nye kanalnumre.
Jeg har sakset den specielle måde at flytte kanaler på D8005 tv'et fra en anden tråd, om den også virker til BDE8x00 optagerne ved jeg ikke:

Gå i MENU, vælg KANALER , blå side flyttet over til venstre, gå ned i rediger kanal nr.
Vælg AKTIVER. Enter
Gå derefter i Smart Hub og vælg rediger øverst til højre
marker det program der skal flyttes og sæt flueben.
gå derefter ned til rediger, og så kan det flyttes derhen hvor man vil have det.
Hele miseren ligger i at "rediger kanal " stod som deaktiveret.
Derfor stod der ikke" rediger" nederst i programmet hvor du skal flytte programmerne.