Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#173184
Anmeldelsen af Dell U2713HM er nu online. U2713HM er Dells nye IPS-baserede skærm, som erstatter den tidligere U2711. Den kommer også med HDMI-indgang til spilkonsol og filmafspiller.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1347530153

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af rpz
#173195
Tak for den fremragende anmeldelse!

Jeg har selv en 2711 - og overvejer at skifte den ud med denne. Spørgsmålet er om det er en god idé?

Anvendes primært til grafisk arbejde (3dsmax, Photoshop etc.) og spil.

Den grumsede overflade som 2711 har pga. coating metoden har indtil videre været det eneste negative punkt for mig. Dog ville det også have været rart, hvis 2711 kunne sættes højere op, da det ville passe bedre i forhold, hvor højt jeg pt. sidder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#173214
Personligt ville jeg nok ikke skifte den ud, hvis jeg allerede havde en U2711. Der er trods alt ikke sket de store fremskridt på billedsiden, når du arbejder med grafik.

Jeg kan godt forstå, at du er fristet, men det er jo også en relativ stor udskrivning, når du allerede har en rigtig fin skærm.
#173227
Jeg kan se at en del motherboards med integreret grafik (eller support for grafik fra cpu'en) er listet med max opløsning på 1920x1200@60Hz. Vil det sige at man SKAL have et dedikeret grafikkort for at kunne supportere opløsningen på en skærm som denne? (Sidder og kigger både på denne skærm samt U2410/U2412 samt opgradering af computer baseret på noget core i5 og micro-atx mb)
Af PSSO
#173259
Har man et board (Intel) med displayport er max opløsningen 2560x1600 og fungere fint med U2711
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173266
Hvis PCen vitterligt har en max. opløsning på 1920x1080 så kan den ikke trække en 2713. Der skal enten en DualLink DVI eller en DisplayPort udgang til for at grafikkortet kan vise opløsningen på 2560x1440.
Af tipsen
#173281
Jeg havde eks. kigget på dette:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_ ... ifications

med disse specs:
Integrated Graphics Processor
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB ports
- Supports HDMI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports DVI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 2048 x 1536 @ 75 Hz
Maximum shared memory of 1696 MB
Supports Intel® HD Graphics, InTru™ 3D, Quick Sync Video, Clear Video HD Technology, Insider™
Så vidt jeg kan se er det den type specs der går igen på de fleste bundkort, hvor man gerne vil bruge den indbyggede grafik - der så vidt jeg forstår er indbygget i Core iX processorerne?

Kan det virkelig passe at jeg skal ud at have et dedikeret grafikkort når jeg "bare" skal bruge Windows!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173289
@tipsen: Den maskine kan ikke trække en 2713, desværre. Der skal være DualLink DVI eller DisplayPort som den PSSO linker til.
Af CFE
#173366
Jeg synes ikke det fremgår helt tydeligt af artiklen (i så fald har jeg overset det): i en direkte sammenligning mellem U2711 og U2713HM, hvilken giver den bedste/mest naturlige billedgengivelse? Herunder overfladecoating og sortniveau også taget i betragtning.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#173551
CFE skrev:Jeg synes ikke det fremgår helt tydeligt af artiklen (i så fald har jeg overset det): i en direkte sammenligning mellem U2711 og U2713HM, hvilken giver den bedste/mest naturlige billedgengivelse? Herunder overfladecoating og sortniveau også taget i betragtning.
Pointen er, at de ikke er så forfærdelig langt fra hinanden. Prisniveauet taget i betragtning ville nok få mig til at vælge U2713HM, men U2711 kan også ind i mellem findes til meget fordelagtige priser.
Brugeravatar
Af azrael
#173662
Du kan få en U2713HM til kr. 4640 og en U2711 til kr. 4703. Godt nok er sidstnævnte model et par år gammel, men panelet (inkl. backlight) er efter min mening betydeligt bedre end på de nye modeller. Jeg ved godt hvad jeg ville smide penge efter... ;)
Brugeravatar
Af Rana
#173912
azrael skrev:Godt nok er sidstnævnte model et par år gammel, men panelet (inkl. backlight) er efter min mening betydeligt bedre end på de nye modeller. Jeg ved godt hvad jeg ville smide penge efter... ;)
Azrael - kan jeg få dig til at uddybe hvad der er betydeligt bedre på 2711? .. inden jeg evt. køber 2713'eren :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#173916
azrael skrev:Du kan få en U2713HM til kr. 4640 og en U2711 til kr. 4703. Godt nok er sidstnævnte model et par år gammel, men panelet (inkl. backlight) er efter min mening betydeligt bedre end på de nye modeller. Jeg ved godt hvad jeg ville smide penge efter... ;)
Jeg har U2713HM stående lige ved siden af U2410, som har samme H-IPS panel som U2711. Jeg er ikke i tvivl om, hvilket panel jeg foretrækker. ;) U2713HM er simpelthen mere behagelig at arbejde foran, men det kan jo være smag og behag. Når man først har vænnet sig til den mindre generende coating, er det svært at skrive eller læse på U2410 (hvert fald når den anden står lige ved siden af).