Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anne Fox
#172689
Efter besøg ved El giganten hvor jeg har købt LG 929, - siger de at denne model er godkendt af Boxer. Sender igen en ny mail til Bokser, hvor jeg skriver at denne er godkendt i følge Elgiganten. Få så 3 mail, fra Boxer, hvor de nu siger at dette er korrekt, - hvor jeg dog føler at de er dårlige til at undersøge tingene inden de første svar. På et tidspunkt følte jeg mig som en lus mellem 2 negle, - Hvem skulle jeg tro på....

Dette er sidste svar fra Boxer

Hej Anne

På den seneste nye liste over Boxer godkendt udstyr, er LG's
harddiskrecorders inkluderet.

Når programkortet virker i fjernsynet, er der ikke fejl på dette. Kortet
skal ikke omkodes for at virke med andet udstyr, da kortet blot giver adgang
til kanalerne.

Derimod skal LG HR929N benytte et CI+ modul, for at få adgang via
programkortet. På dit Boxer modul skal der stå Boxer TV HD (og på bagsiden,CI+) for at det kan fungere med denne boks. Dette er informationen, LG har angivet for deres bokse. For nærmere vejledning til hvad boksen præcist skal bruge, henvises til forhandleren af boksen.

I og med fjernsynet virker med boksen, kommer signalet fint ind og
programkort/modul virker fint.

Altså ny mondul, nu må jeg på jagt efter gode tilbud.

Tak for hjælp

Anne
Af victory
#172737
Håber det er en fejl fra testeren af LG-harddisken's side, at der er brugt et antennekabel der ikke er HF-tæt.(En plastikhætte på stikket beskytter ikke mod indstråling)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#172758
Det var hvad jeg havde til rådighed. Så længe kanalerne kan findes og signalstyrken er i orden, så vil kablet virke. Der er generelt ret dødt for alle udefra kommende signaler hvor der blev testet, så indstråling fra eks.DVB-T nettet er ikke et problem. Men generelt bør man naturligvis bruge afskærmede stik.
Senest rettet af Torben Rasmussen 3. sep 2012, 10:04, rettet i alt 1 gang.
Af Anne Fox
#172769
Har fået købt et nyt CI+ modul, nu virker det...
Fandt tilbud på nettet til 299 . gik til El giganten, her var prisen 499 , men fik det til 299.
Af lgowner
#172773
Anne Fox skrev: hvor jeg dog føler at de er dårlige til at undersøge tingene inden de første svar.
det må da glæde dig at du selv egentlig var årsagen og skulle undersøge tingene mere, inden du begyndte at skyde skylden på andre. det må da være det du mente her omkring leverandøren? godt du fik bekræftet du havde ret, bare anden som havde problemet.
Af tomboz
#172826
Så vidt jeg ved er det muligt at skifte kanalnumre.

Jeg har en lidt ældre model og der har jeg fået det til at virke.

Problemet er at når man først har haft LCN slået til når man søgte kanaler første gang, er de låst fast, selvom man slår LCN fra.
Man skal have afspilleren til at søge alle kanalerne igennem en gang til når man har slået LCN fra, før man får lov til at rykke rundt på dem.
Selve processen i at rykke kanalerne rundt er desværre også meget besværlig ...

Kommer man ved en fejl til at slå LCN til igen, efter man har fået sat alle sine kanaler op, så bliver de låst og man skal helt forfra igen hvis man skal rykke én kanal ... Jeg håber de har rettet denne lille ting i deres nyeste model!
Af Christk
#172873
Hej Tomboz,

Kan du forklare lidt om hvordan du flytter kanalerne? Jeg har slået LCN fra og søgt på ny, men jeg kan ikke se hvordan jeg flytter kanalerne.

Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#172876
Jeg lavede testen med at slå LCN fra og lave en komplet søgning på kanalerne uden resultat, som jeg også skriver tidligere i tråden. Der kunne stadig ikke flyttes på dem.
Af tomboz
#172881
Christk skrev:Hej Tomboz,

Kan du forklare lidt om hvordan du flytter kanalerne? Jeg har slået LCN fra og søgt på ny, men jeg kan ikke se hvordan jeg flytter kanalerne.

Tak
Efter at have slået LCN fra og lavet en helt ny kanalsøgning, kan jeg under Settings -> DTV -> Kanalredigering, flytte kanaler rundt.

Som sagt er min model lidt ældre, det er en HR550C.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#172885
Jeg tror desværre ikke softwaren er helt ens. LG bekræftede manglen overfor os da vi spurgte.
Af kskruger
#173346
UnderCover skrev:Min Samsung BD-E8900N blev sendt til rep igår og har derfor købt LG HR929N.

Hvis du går ubetinget efter billedekvaliteten... vil jeg anbefale Samsung HDD.
Hvor i, oplever du forskellen i billedkvaliteten på LG HR929N og den fra Samsung?
Af knudknud3
#177522
Jeg søger en optager, der kan optage 2 programmer på samme tid. Da jeg læste artiklen for anden gang, lagde jeg mærke til i indledningen, at der blev nævnt "Indbyggede dobbelttunere", og længere nede var der et billede med 2 programmer, der skulle optages på samme tid - dette kunne dog ikke lade sig gøre, HVIS man ville se tv på en tredie kanal.
Nu vil jeg gerne spørge anmelderen, om de 2 programmer, der skulle optages på samme tid, er fra C - altså kabel tv (som jeg har). Jeg ville så bruge optagerens mulighed til optagelse om natten, hvor jeg ikke ser tv.
LGs "service care" siger, det ikke kan lade sig gøre, men det er jo sket før, at "service" medarbejdere ikke undersøger tingene helt til bunds.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#177535
Jeg optog uden videre 2 programmer samtidigt under testen. Jeg må indrømme at jeg ikke tjekkede om det virkede når afspilleren var slukket, men det jeg nævner i testen omhandler netop optagelse af 2 programmer fra EPG'en, hvor man så ser det ene af dem samtidigt - her promptes man for, at man bliver nødt til at stoppe en optagelse for at skifte kanal.
Af knudknud3
#177540
Torben Rasmussen skrev:Jeg optog uden videre 2 programmer samtidigt under testen. Jeg må indrømme at jeg ikke tjekkede om det virkede når afspilleren var slukket, men det jeg nævner i testen omhandler netop optagelse af 2 programmer fra EPG'en, hvor man så ser det ene af dem samtidigt - her promptes man for, at man bliver nødt til at stoppe en optagelse for at skifte kanal.
Meget fint.
Jeg bruger dog aldrig EPG men altid manuel indtastning. Jeg har dårlige erfaringer med EPG, hvis der f.eks. har været forlænget fodbold/håndboldkamp, politik, naturkatastrofer eller meget andet, der for stationerne er vigtigere end korrekte sendetider. I "gamle" dage brugte jeg PDC på analoge optagelser, og det virkede fortræffeligt, men det var jo dengang.