Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#171904
Testen af LG HR925N er ude nu. Vi har set nærmere på LG's bud på en kobineret 3D Blu-Ray-afspiller og HDD-optager til brug med enten DVB-T2 eller DVB-C. Boksen er forsynet med 2 tunere og en indbygget harddisk på 500 GB. Du finder testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1345315120
Af SLL
#171920
Tak for en god anmeldelse. Jeg syntes det er lidt skidt, at man ikke kan gå i gang med at se en udsendelse mens den optages færdig. Det kan min gamle Sony analog recorder.

Spørgsmål:
Gemmer den hvortil man er kommet til i hver optagelse, f.eks. en film, hvis man stopper afspilningen?

Hvordan er LG recorderen i forhold til Samsung 2012 E-serie af recordere? Jeg tænker mest på multitask features, men også strømforbrug mv.

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#171922
Som jeg skriver i anmeldelsen, så husker den kun hvortil du er kommet i en optagelse for én af optagelserne af gangen. Og du SKAL trykke på "stop" når du vil ud af en optagelse ellers huskes det ikke. Trykker du på eks. "Exit" så huskes det ikke. Jeg nævner det også som et specifikt kritikpunkt, at maskinen ikke blot husker det for alle optagelser - det burde ikke være noget der slider på ressourcerne.

Jeg har ikke haft fat i Samsung BluRay/recordere. Jeg har kun erfaringer med den boks de leverer til Yousee. Ift. denne så er strømforbruget markant lavere alene fordi HR925 kan gå i standby, hvilket Samsungs 3126-boks ikke kan. I standbyforbrug alene udgør Samsungs boks en udgift på mere end 400 kr./år hvor du skal betale under en 10'er for samme periode på HR925 (afhængigt af dit TV-forbrug og prisen på el i dit område).
Af vonrask
#171924
Hej Torben

Tak for arbejdet med at anmelde. Har jeg læst med stor interesse. Jeg har dog stadigvæk et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med:
1. Kan jeg se en gammel optagelse samtidig med at den optager et andet program?
2. Hvis jeg nu ikke bruger EPG til at optage med, men sætter den til at optage fra tidspunkt x til y, så har du ikke oplevet nogle problemer af nogen art?
3. Sagde LG noget om, hvornår man måske kunne forvente at deres opdatering ko, så det blev muligt at sortere kanaler?

mvh peter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#171926
vonrask skrev:1. Kan jeg se en gammel optagelse samtidig med at den optager et andet program?
Jep.
vonrask skrev:2. Hvis jeg nu ikke bruger EPG til at optage med, men sætter den til at optage fra tidspunkt x til y, så har du ikke oplevet nogle problemer af nogen art?
Ikke umiddelbart. Den navngiver fint min optagelse i listen, selvom jeg har rettet i tiden manuelt (og derved slettet navnet i listen over kommende optagelser)
vonrask skrev:3. Sagde LG noget om, hvornår man måske kunne forvente at deres opdatering ko, så det blev muligt at sortere kanaler?
Senere på året. Ingen dato.
Af evilguy
#171931
Hej Torben

Tak for en fin anmeldelse. Jeg har lige et dumt spørgsmål ang. redigering af kanaler.

I brugervejledningen til HR925 på side 26 står der "Hvis De ønsker at søge efter kanaler i numerisk orden, skal de fravælge boksen [Automatisk nummerering(LCN)] ved at bruge ENTER"

Det er normalt sådan man indstiller LGs produkter til manuel tildeling af kanalnumre. Altså slår man først LCN fra, og derefter kan man selv redigere og vælge i hvilken rækkefølge kanalerne lægges.

Er du helt sikker på, at det ikke bare er en "fejl 40" fra din side? Jeg afviser ikke, at der er en fejl i maskinens software, men det fremgår altså af brugervejledningen, at der er muligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#171939
Jeg har ikke fået maskinen afhentet endnu, så jeg skal gladeligt forsøge med dit forslag til kanalsøgning og se om det ændrer mulighederne.

For at være ærlig, så brugte jeg ikke manualen til at hitte ud af hvordan man skulle udføre en kanalsøgning og havde ikke overvejet, at problemet kunne ligge så langt tilbage i opsætningen, når der nu fandtes en menu til redigeirng af kanaler. Det bliver testet senere - stay tuned.
Af evilguy
#171943
Torben Rasmussen skrev:Jeg har ikke fået maskinen afhentet endnu, så jeg skal gladeligt forsøge med dit forslag til kanalsøgning og se om det ændrer mulighederne.

For at være ærlig, så brugte jeg ikke manualen til at hitte ud af hvordan man skulle udføre en kanalsøgning og havde ikke overvejet, at problemet kunne ligge så langt tilbage i opsætningen, når der nu fandtes en menu til redigeirng af kanaler. Det bliver testet senere - stay tuned.
Jeg vil vente i spænding. Når LCN er slået fra, så skulle du altså kunne redigere og flytte programmerne rund i den specielle programmenu ved hjælp af farvetasterne. Sådan virker det i hvert fald på lillebror HR550C.
Af lgowner
#171947
evilguy skrev:I brugervejledningen til HR925 på side 26 står der "Hvis De ønsker at søge efter kanaler i numerisk orden, skal de fravælge boksen [Automatisk nummerering(LCN)] ved at bruge ENTER"
denne numrering er en standard i hele europa, og standiseret efter eu regler, så tyskland's programmer også får en unik placering når fast placerings nummer benyttes på antenne signal. denne standard varierer når man bruger yousee eller kabel, så er det op til de enkelte og bestemme, så denne bør nok slås fra ved dvbc søgninger, hvis man ikke kan lide antenneforenings standarden.

der er mange bokse som i de tidlige dvbt dage, også brugte denne standard, og gav mange nye digital seer problemer, da de også ville foretrække eget valg fremfor standarden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#171962
Så er "LCN" frakoblet med samme resultat - der kan ikke sorteres i kanalerne. Jeg fik slået op i manualen ang. kanallagring og det nævnes ikke, at man skulle kunne sortere på HR925. Det er desværre stadig et no-go, men tak for tippet.
#171990
Hej

Nu skimmede jeg kun artiklen hurtigt igennem fordi vi netop har haft en HR929 i stuen for et par timer. Jeg mangler info om brug af CI+ interface til dekodning.

Vi har som nævnt haft en HR929 i stuen, men den blev hurtigt returneret igen, da vi har BoxerTV. Når man bruger CI+ interface't og skal optage en kanal og se anden, så kan man kun f.eks. optage på en betalingskanal og se en gratiskanal (nu kun DR's programmer).
Dvs. det er kun muligt at dekode én kanal ad gangen, hvis det er krypteret indhold.

Om dette er en begrænsning fra boxens side eller CI+-modulet ved jeg ikke, men det er i hvert fald træls! Hele ideen med boksen faldt til jorden i vores tilfælde. Det var dejligt at have én enhed i stedet for to.


Hilsen
Preben
Af Torben KBH
#171998
Tak for en rigtig god anmeldelse, omend jeg er helt uenig i anmeldelsens hovedkonklusion om, at LG HR925N kan udgøre en værdig konkurrent til Yousee/Samsung-boksen.
Bevares, måske på en del features, herunder strømforbrug osv, osv.
Men man må ikke glemme, at en TV-optagers hovedformål, jo netop er hjælpe TV-seeren, når denne er forhindret i at kunne se såvel en hel TV-udsendelse i real-tid, som starten af den.
Og her er det i mine øjne et ganske alvorligt "NO GO", hvis man på en TV-optager ikke se en udsendelse forskudt, men "pænt" må vente på, at optagelsen er færdig, før afspilningen kan startes.
Eksempelvis en spændende fodboldkamp, som man gerne vil kunne se lidt forskudt, og evt. kunne spole frem til real-tid, hvis tiden er knap.
Jeg er ikke uforbeholden begejstret for min Yousee/Samsung-boks, men den kan imidlertid lige netop det, som den giver sig ud for, nemlig at være et nyttigt og fleksibelt TV-hjælperedskab i hverdagen.
Og dette er altafgørende for en som mig med skiftende og ubekvemme arbejdstider. Så jeg venter stadig på den værdige konkurrent til "boksen". Min konklusion er krystalklar:
LG HR925-N er desværre ikke en af dem.

Mvh Torben
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#171999
Som det skrives i anmeldelsen, så er der ikke adgang til andet end mellempakken, så der er ikke nogen kanaler, som kræver dekoder og dermed kan det heller ikke testes. Jeg ved ikke hvori begrænsningen vil opstå i forhold til HR925, men Yousees egen boks kan godt vise og optage to kanaler der kræver dekodning samtidigt. Det er muligt, at det er selve CA-modulet, som her bliver flaskehals, hvilket Yousee jo omgås ved at have egen kortlæser indbygget i deres boks.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#172001
Torben KBH skrev:Og her er det i mine øjne et ganske alvorligt "NO GO", hvis man på en TV-optager ikke se en udsendelse forskudt, men "pænt" må vente på, at optagelsen er færdig, før afspilningen kan startes.
Det er jo en individuel vurdering af hvad man vægter højest. For andre vil manglen på Yousee Cinema være en dealbreaker, og andre igen, så er interfacet ikke deres kop the. Vi har vurderet, at manglen på kanalsortering er så grov en fejl, at boksens anvendelighed lider en markant nedgang.

Hvis man vil se en udsendelse forskudt så er eneste mulighed pt. at lade boksen være tændt på den kanal man ønsker at se senere og så spole tilbage manuelt når timeshift er aktiveret.