Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendigo
#171563
"Sortniveau 0.4 cd/m2 0.18 cd/m2"

Altså den har da vel ikke et sort niveau på 0.4cd/m2 out of the box?
Af Daldorph
#171567
3D-enheden er i øvrigt indbygget. BenQ XL2420T understøtter også Nvidia Vision 2.
Vil det sige at jeg kan nøjes med at købe et par 3D briller fra Nvidia og så er jeg kørende?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#171568
Jo i Standard-profilen (som var FPS1 på vores). Men bemærk, at lysstyrken også er helt oppe på 290 cd/m2.

Kontrastforholdet før og efter kalibrering er næsten det samme, og lysstyrke og sortniveau følger jo hinanden stort set proportionelt (hvis skærmpanelet er designet korrekt).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#171570
Daldorph skrev:
3D-enheden er i øvrigt indbygget. BenQ XL2420T understøtter også Nvidia Vision 2.
Vil det sige at jeg kan nøjes med at købe et par 3D briller fra Nvidia og så er jeg kørende?
Nej, ikke helt. Der er en dyrere variant kaldet XL2420TX, hvor den infrarøde sender er indbygget i skærmen (og hvor 3D-brillerne medfølger).

XL2420T er kun "Nvidia 3D Vision 2 Ready". Det skal forstås på den måde, at du skal købe et sæt med Nvidia 3D Vision 2 separat.

"Ready"-delen skal forstås på den måde, at skærmene har en Lightboost-funktion, hvor lysstyrken hæves i 3D-tilstanden.
Af Daldorph
#171577
Hvis vi så er lige så heldige som vi plejer at være her i Danmark, så kommer XL2420TX slet ikke til salg her...?
Af Wendigo
#171634
Daldorph skrev:Hvis vi så er lige så heldige som vi plejer at være her i Danmark, så kommer XL2420TX slet ikke til salg her...?
Det kan da vel være ligemeget. Så hiver du den da bare hjem fra tyskland, eller andre lande i europa istedet.
Af KuzCo
#174951
Hej, hvordan har I kalibreret skærmen i jeres test? :)
Af make
#177398
Hej. Jeg er på udkig efter en ny skærm. Tror den skal være 24" og skal bruges til mest internet men også en del spil, blandt andet Witcher 2 og Baldurs Gate Enhanced Edition.

Jeg var lige ved at bestille en BenQ XL2420T da jeg opdager at den har Antiglare coating. Min nuværende Viewsonic VX2025WM har dette Antiglare coating som jeg er blevet lidt træt af. På den anden side kan jeg heller ikke lide glossy coating som man kan spejle sig i.

Hvordan syntes i coatingen på XL2420T er? Kender i nogen steder hvor man kan se skærmen?

Kan i evt anbefale en god skærm uden nogen irriterende coating på?
Af BudZa
#177417
make skrev:Hej. Jeg er på udkig efter en ny skærm. Tror den skal være 24" og skal bruges til mest internet men også en del spil, blandt andet Witcher 2 og Baldurs Gate Enhanced Edition.

Jeg var lige ved at bestille en BenQ XL2420T da jeg opdager at den har Antiglare coating. Min nuværende Viewsonic VX2025WM har dette Antiglare coating som jeg er blevet lidt træt af. På den anden side kan jeg heller ikke lide glossy coating som man kan spejle sig i.

Hvordan syntes i coatingen på XL2420T er? Kender i nogen steder hvor man kan se skærmen?

Kan i evt anbefale en god skærm uden nogen irriterende coating på?


Jeg har denne skærm og synes det matte finish er langt bedre end glossy især hvis du har et vindue bag dig.
Af make
#177641
hej BudZa og tak for svaret.

Kan man se coatingen? Jeg tænker på om man kan se at coatingen gør billedet lidt uklart, diffust, grumset eller "dirty"? Det kan man nemlig på min viewsonic, og det er det jeg gerne vil undgå på min næste skærm.
Af BudZa
#177674
make skrev:hej BudZa og tak for svaret.

Kan man se coatingen? Jeg tænker på om man kan se at coatingen gør billedet lidt uklart, diffust, grumset eller "dirty"? Det kan man nemlig på min viewsonic, og det er det jeg gerne vil undgå på min næste skærm.
Tror ikke helt jeg ved hvad du mener men kan lige tage nogle closeup billeder til dog .
Af BudZa
#177686
make skrev:hej BudZa og tak for svaret.

Kan man se coatingen? Jeg tænker på om man kan se at coatingen gør billedet lidt uklart, diffust, grumset eller "dirty"? Det kan man nemlig på min viewsonic, og det er det jeg gerne vil undgå på min næste skærm.
Du kan se det er et mat finish når skærmen er slukket men når den er tændt synes jeg ikke den bliver på virket af det. Har taget nogle billeder:

Billede

Billede