Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krede :)
#13297
Rigtig fin test!

Det er lækkert, at der kommer tests af 24" skærme nu :) Tror der er mange, der er interesserede i dette segment. Håber på flere anmeldelser af denne størrelse skærme! :p

Hvad er ellers din generelle erfaring med at arbejde med 24"? Er det et irritationsmoment at skulle sidde længere væk når der arbejdes?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13299
Hvad er ellers din generelle erfaring med at arbejde med 24"? Er det et irritationsmoment at skulle sidde længere væk når der arbejdes?
Jeg synes det er yderst behageligt at arbejde foran sådan en stor skærm. Det er altid underligt at vende tilbage til f.eks. 19 tommer - man savner hurtigt plads.
Afstanden synes jeg ikke er et problem for mig personligt. Mit bord er ret fleksibelt mht. placering, og så længe du har et skrivebord der er mellem 80 og 120 cm i dybden, så er placeringen i min mening nogenlunde ideel.

Mht. til anmeldelser af flere skærme, så håber ejg også på at få en 26 tommer fra NEC ind til test inden længe. Også nogle af Samsungs nye store skærme står på listen, så jeg håber jeg kan få dem hjem.
Sagt på en anden måde, jeg vil så vidt muligt prøve at hive flere store skærme hjem til test, specielt nu hvor flere og flere producenter har valgt at satse på dem. :)
Af Thomas.N
#13302
Fino test..men er der DVI eller ej.
Det eneste jeg kan savne nu, er nok en ekstra HDMI indgang. Når man har tilsluttet en HD afspiller til omtalte HDMI indgang, er man enten tvunget til at benytte D-SUB (VGA) til PC’en eller skifte stik hver gang man vil arbejde på sin PC.
men under specs->indgange skriver du DVI: ja
(edit) og nej til at der er hdmi indgang ?

mvh
Thomas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13303
Thomas.N: Det er en smutter. Beklager.

Det er ingen DVI indgang, men der er en HDMI indgang.

Du kan naturligvis konvertere et DVI stik, så det passer i HDMI indgangen i skærmen. Det er jo de færreste der har en HDMI udgang på deres grafikkort.
Af Thomas.N
#13306
ok :)
En skam de har droppet DVI, ville hellere undvære VGA eller Komponent.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13307
Jeg synes faktisk ikke det gør noget - tværtimod. HDMI kan jo det samme som DVI når vi snakker PC monitors, og mere til for Tv skærme. Dog er du lidt inde på noget af det jeg også savnede. I stedet for VGA, kunne man eventuelt have smidt en DVI på eller en ekstra HDMI. En DVI-I indgang, kan jo let håndtere D-SUB (VGA) input nede fra grafikkortet.

Men omvendt, så er det slet ikke afgørende synes jeg. Det ville bare være en kærkommen tilføjelse :)
Af hilberado
#13312
Mit bord er ret fleksibelt mht. placering, og så længe du har et skrivebord der er mellem 80 og 120 cm i dybden, så er placeringen i min mening nogenlunde ideel.
Mht til ovenstående. Er der en udregning for hvad der skulle menes at være ideelt mht afstand fra skærm til hoved.

Jeg er netop skiftet fra 24" til 30" på et 60 CM dybt skrivebord, og har en ide om at jeg sidder for tæt på skærmen.
Af got2kill
#13318
Det er en max fed skærm..., jeg har 2 stående her på skrivebordet i dual setup...

Klar anbefalelsesværdi skærm...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13338
hilberado skrev:
Mit bord er ret fleksibelt mht. placering, og så længe du har et skrivebord der er mellem 80 og 120 cm i dybden, så er placeringen i min mening nogenlunde ideel.
Mht til ovenstående. Er der en udregning for hvad der skulle menes at være ideelt mht afstand fra skærm til hoved.

Jeg er netop skiftet fra 24" til 30" på et 60 CM dybt skrivebord, og har en ide om at jeg sidder for tæt på skærmen.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad man skal sige som fast afstand i forhold til en monitor, men der er findes begrænsninger i det menneskelige øje, der gør, at du på et tidspunkt når en grænse for, hvornår du opfatter yderligere detaljer.
Det er måske lidt difust at snakke om i forhold til en monitor, men det er noget man blandt andet har brugt til at fastsætte opløsninger som 1280x720, 1920x1080 og 3840x2160.

Umiddelbart vil jeg dog også sige, at et 60 cm bord er for småt til en 30 tommer.
Af M-Sniper
#13364
Hej Rasmus...

Tak for testen super...

Jeg kunne godt tænke mig at vide denne skærm i forhold til dells 24"

bedre? dårligere? eller samme?

jeg kan se af de test at du ikke har testet en dell 24" men det kunne være interresant..
med 1080P signal osv...

tak..
Af velsing
#13373
Tak for den gode test. Jeg er tæt på køb af Eizo S2411W og det eneste der faktisk holder mig lidt tilbage er den 26" NEC du forventer at teste. Den lyder rigtig spændende, især da den efter sigende viser 92% -mener jeg- af Adobes farvespektre. -Sådan hedder det vist O-O .

Men hvad med en test af den ikke så lidt hyppede Benq FP241W? Evt. i z-version med 'black frame insertion' hvilket vil sige at man forsøger at gøre levende billeder skarpere ved at indsætte et sort billede 60 gange i sekundet mellem selve billedet. Det har vist kun været testet i en prototype med et andet panel indtil videre.

Tilsyneladende er skærmen til salg her i DK med hurtig levering.

I 24" segmentet er Benq-skærmen ihvertfald ifølge min egen research en af de mest roste.

Venligst Velsing
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13379
M-Sniper skrev:Hej Rasmus...

Tak for testen super...

Jeg kunne godt tænke mig at vide denne skærm i forhold til dells 24"

bedre? dårligere? eller samme?

jeg kan se af de test at du ikke har testet en dell 24" men det kunne være interresant..
med 1080P signal osv...

tak..
Der kommer ikke tests af Dells skærme med mindre de bliver udlånt til os af private. Som du kan se af testen så har skærmen ret store problemer med at vise sort, samt at farverne går tabt hvis man skruer ned for lysstyrken. Dette vil jeg mene er en ret seriøs fejl som helt klart ville afholde mig fra at anbefale uden forbehold.