Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jan2000
#167549
PJ skrev:
PJ skrev:
jan2000 skrev:Fin test, har selv haft fornøjelsen af dette tv siden midt i maj og er meget tilfreds med det.

Super billede, forstår ikke helt kritikken af lyse stuer, har selv tv´et hængene 2 meter fra stort vindues parti og synes ikke det er et større problem taget i betraktning af, at det er en glasfront. Der er en anelse genskind, men farverne er stadig skarpe. Har ikke fortrudt jeg valgte Plasma, selvom jeg var lidt betænkelig grundet plaseringen. Oplever ikke de striber der nævnes i forbindelse med 3d, er positivt overrasket over hvor godt 3d er og fik en god 3d oplevelse med Avatar. Mht. blæserstøj og buzzing så kan jeg kun hører det når lyden er slået fra, har egentlig kun lagt mærke til buzzing ifm. at min mac starter op, hvor der kort er et lysegråt billede hvor den hyler lidt og igen lyd.
Viera Appen virker også fint, da jeg lige fik enablet dlna server, oplever ikke at jeg skal skifte kanal eller andet for at få view delen til at funke. Den lille fjernbetjening og web indholdet bruger jeg ikke pt. og regner heller ikke med jeg kommer til det.
En lille ting jeg er lidt ked af på dette tv, er selve strømstik / tilførslen som er bag på skærmen, næsten midt på, stikket fylder en del. Købte et Voegel væg beslag, tv´en hænger desværre næsten 7 cm fra vægen, havde håbet på ca. 4-5 cm. Hvordan har i andre båret jer ad og hvor langt fra væggen hænger jeres tv?
Har netop fået min VT50 55" og har netop hængt det op på et Voegel-beslag. Det hænger helt ind til væggen uden at være generet af strømstikket. Stikket er jo vinklet, så det ikke fylder mere end beslaget eller tv'ets tykkeste punkt.
Og så alligevel. Har lige tjekket mit eget. Afstanden til væggen er faktisk lidt større forneden p.g.a. strømstikket. Havde ikke engang bemærket det. Forhandleren af beslaget sagde faktisk til mig, at han ikke var helt sikker på om det var noget på vt50'eren, der ville medføre, at den ikke ville kunne hænge helt ind til væggen. Alternativet vil være et andet beslag evt. fra Voegel, der hænger lidt længere fra væggen. Tror godt jeg kan leve med mit.
Du skriver ikke hvor mange cm? Mit hænger lidt skråt fra oven og ned, men det er vist beslaget. Da jeg skulle skrue beslagene på TVét brugte jeg de mindste skruer til den del, men måtte alligevel bruge de brede afstandsbolte, da skruerne ellers var for lange og skinderne ville sætte løst. Kunne måske få tv´et 1-1.50 cm mere ind til væggen hvis jeg ellers kunne slippe af med de afstandsbolte. Havde du problemer med det? Du skriver ikke hvilket beslag du bruger? Jeg har brugt V-EFW8405S: Vogels Iris EFW 8405 LCD/TFT vægophæng, 40"-65" flat.
Af PJ
#167561
jan2000 skrev:
PJ skrev:
PJ skrev: Har netop fået min VT50 55" og har netop hængt det op på et Voegel-beslag. Det hænger helt ind til væggen uden at være generet af strømstikket. Stikket er jo vinklet, så det ikke fylder mere end beslaget eller tv'ets tykkeste punkt.
Og så alligevel. Har lige tjekket mit eget. Afstanden til væggen er faktisk lidt større forneden p.g.a. strømstikket. Havde ikke engang bemærket det. Forhandleren af beslaget sagde faktisk til mig, at han ikke var helt sikker på om det var noget på vt50'eren, der ville medføre, at den ikke ville kunne hænge helt ind til væggen. Alternativet vil være et andet beslag evt. fra Voegel, der hænger lidt længere fra væggen. Tror godt jeg kan leve med mit.
Du skriver ikke hvor mange cm? Mit hænger lidt skråt fra oven og ned, men det er vist beslaget. Da jeg skulle skrue beslagene på TVét brugte jeg de mindste skruer til den del, men måtte alligevel bruge de brede afstandsbolte, da skruerne ellers var for lange og skinderne ville sætte løst. Kunne måske få tv´et 1-1.50 cm mere ind til væggen hvis jeg ellers kunne slippe af med de afstandsbolte. Havde du problemer med det? Du skriver ikke hvilket beslag du bruger? Jeg har brugt V-EFW8405S: Vogels Iris EFW 8405 LCD/TFT vægophæng, 40"-65" flat.
Mit beslag er et Voegel's Thin 305 (for ultrathin TV). Jeg har ikke brugt afstandsbolte, og havde ikke problemer med at få skruerne helt i. Afstanden er 5 cm øverst og 6 cm nederst. Så du har nok ret i, at du godt kan få dit 1 - 1,5 cm længere ind uden afstandsstykker.
Af alfa33
#167676
Rasmus Larsen skrev:
herbstmeister skrev:Dejligt at testen endelig kom :)

Virkligt positivt at der ingen problemer var med buzz. Spændt på om det også gælder mit eksemplar, som er på trapperne.
Også mig. Købere må endelig melde tilbage her i tråden eller på forummet.
Jeg har nu haft en 55VT50 i 14 dage, og har ikke oplevet problemer med buzz overhovedet. Er super tilfreds.

Rasmus, tak for en god test.
Af jan2000
#167683
Har lige et spørgsmål ifm. kalibrering.

Kan man lave nye profiler, kan se Rasmus kalder sin Profesionel1, hvis ja hvordan?

Har forsøgt at redigerer i en af de eksisterende men kan ikke finde flg.:

Gamma 2.2
Intelligent Frame Creation Fra
R-Gain +1
G-Gain -3
B-Gain 4
R-Cutoff 0
G-Cutoff -2

Nogen der kan fortælle mig hvordan?
B-Cutoff +1

Har ISFccc aktiveret.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167684
jan2000 skrev:Har lige et spørgsmål ifm. kalibrering.

Kan man lave nye profiler, kan se Rasmus kalder sin Profesionel1, hvis ja hvordan?

Har forsøgt at redigerer i en af de eksisterende men kan ikke finde flg.:

Gamma 2.2
Intelligent Frame Creation Fra
R-Gain +1
G-Gain -3
B-Gain 4
R-Cutoff 0
G-Cutoff -2

Nogen der kan fortælle mig hvordan?
B-Cutoff +1

Har ISFccc aktiveret.
Du skal ikke finde det, det er noget du skal taste ind. Gamma 2.2 er dog standard indstilling, så denne skal du ikke stille på.
Du finder indstillingspunkterne i Billede menuen på side 2 under Avancerede indstillinger. Du starter med, at vælge Pro1 eller Pro2, derefter indtaster du værdierne i den rette menu.
Af Ken4000
#169231
PJ skrev:
jan2000 skrev:
PJ skrev: Og så alligevel. Har lige tjekket mit eget. Afstanden til væggen er faktisk lidt større forneden p.g.a. strømstikket. Havde ikke engang bemærket det. Forhandleren af beslaget sagde faktisk til mig, at han ikke var helt sikker på om det var noget på vt50'eren, der ville medføre, at den ikke ville kunne hænge helt ind til væggen. Alternativet vil være et andet beslag evt. fra Voegel, der hænger lidt længere fra væggen. Tror godt jeg kan leve med mit.
Du skriver ikke hvor mange cm? Mit hænger lidt skråt fra oven og ned, men det er vist beslaget. Da jeg skulle skrue beslagene på TVét brugte jeg de mindste skruer til den del, men måtte alligevel bruge de brede afstandsbolte, da skruerne ellers var for lange og skinderne ville sætte løst. Kunne måske få tv´et 1-1.50 cm mere ind til væggen hvis jeg ellers kunne slippe af med de afstandsbolte. Havde du problemer med det? Du skriver ikke hvilket beslag du bruger? Jeg har brugt V-EFW8405S: Vogels Iris EFW 8405 LCD/TFT vægophæng, 40"-65" flat.
Mit beslag er et Voegel's Thin 305 (for ultrathin TV). Jeg har ikke brugt afstandsbolte, og havde ikke problemer med at få skruerne helt i. Afstanden er 5 cm øverst og 6 cm nederst. Så du har nok ret i, at du godt kan få dit 1 - 1,5 cm længere ind uden afstandsstykker.
Hej med jer :)
Jeg er en delvist glad ejer af et VT50 50" og har læst manualen vedrørende afstand til væggen. Der står den SKAL have 7 cm fra væg og 10 cm til siderne! Det ser rigtig mærkeligt ud at sådan en stort tyndt TV hænger 7 cm fra væggen! Så at hænge det 1-1,5 cm fra væggen er no go.
Jeg købte mit i Elgigangen og der fik jeg et beslag med så det kunne hænge 4 cm fra væggen. Det har jeg nu afleveret tilbage, da det ikke må bruges.
Jeg har endda skrevet til Panasonic, som fortæller at den er god nok. Det SKAL hænge 7 cm fra væggen pga. blæseren skal kunne køle TV'et ned. Jeg er på grænsen til at aflevere det tilbage af den grund.
Hvordan har i det med det? Er i ikke bange for at det brænder af? Larmer blæseren mere når det hænger 1-1,5 cm fra væggen?
Brugeravatar
Af MigSelv
#169236
Ken4000 skrev:
PJ skrev:
jan2000 skrev: Du skriver ikke hvor mange cm? Mit hænger lidt skråt fra oven og ned, men det er vist beslaget. Da jeg skulle skrue beslagene på TVét brugte jeg de mindste skruer til den del, men måtte alligevel bruge de brede afstandsbolte, da skruerne ellers var for lange og skinderne ville sætte løst. Kunne måske få tv´et 1-1.50 cm mere ind til væggen hvis jeg ellers kunne slippe af med de afstandsbolte. Havde du problemer med det? Du skriver ikke hvilket beslag du bruger? Jeg har brugt V-EFW8405S: Vogels Iris EFW 8405 LCD/TFT vægophæng, 40"-65" flat.
Mit beslag er et Voegel's Thin 305 (for ultrathin TV). Jeg har ikke brugt afstandsbolte, og havde ikke problemer med at få skruerne helt i. Afstanden er 5 cm øverst og 6 cm nederst. Så du har nok ret i, at du godt kan få dit 1 - 1,5 cm længere ind uden afstandsstykker.
Hej med jer :)
Jeg er en delvist glad ejer af et VT50 50" og har læst manualen vedrørende afstand til væggen. Der står den SKAL have 7 cm fra væg og 10 cm til siderne! Det ser rigtig mærkeligt ud at sådan en stort tyndt TV hænger 7 cm fra væggen! Så at hænge det 1-1,5 cm fra væggen er no go.
Jeg købte mit i Elgigangen og der fik jeg et beslag med så det kunne hænge 4 cm fra væggen. Det har jeg nu afleveret tilbage, da det ikke må bruges.
Jeg har endda skrevet til Panasonic, som fortæller at den er god nok. Det SKAL hænge 7 cm fra væggen pga. blæseren skal kunne køle TV'et ned. Jeg er på grænsen til at aflevere det tilbage af den grund.
Hvordan har i det med det? Er i ikke bange for at det brænder af? Larmer blæseren mere når det hænger 1-1,5 cm fra væggen?
Når der skrives 7 cm, ses det i manualen, som om det står i en reol på sin fod. Ved vægmontering på beslag, er der som regel masser af plads rundt om tv'et.
Jeg har ikke i en eneste Panasonic forretning, set tv'et hænge mere end maks. 2 cm fra væggen.
Af Ken4000
#169238
MigSelv skrev:
Ken4000 skrev:
PJ skrev: Mit beslag er et Voegel's Thin 305 (for ultrathin TV). Jeg har ikke brugt afstandsbolte, og havde ikke problemer med at få skruerne helt i. Afstanden er 5 cm øverst og 6 cm nederst. Så du har nok ret i, at du godt kan få dit 1 - 1,5 cm længere ind uden afstandsstykker.
Hej med jer :)
Jeg er en delvist glad ejer af et VT50 50" og har læst manualen vedrørende afstand til væggen. Der står den SKAL have 7 cm fra væg og 10 cm til siderne! Det ser rigtig mærkeligt ud at sådan en stort tyndt TV hænger 7 cm fra væggen! Så at hænge det 1-1,5 cm fra væggen er no go.
Jeg købte mit i Elgigangen og der fik jeg et beslag med så det kunne hænge 4 cm fra væggen. Det har jeg nu afleveret tilbage, da det ikke må bruges.
Jeg har endda skrevet til Panasonic, som fortæller at den er god nok. Det SKAL hænge 7 cm fra væggen pga. blæseren skal kunne køle TV'et ned. Jeg er på grænsen til at aflevere det tilbage af den grund.
Hvordan har i det med det? Er i ikke bange for at det brænder af? Larmer blæseren mere når det hænger 1-1,5 cm fra væggen?
Når der skrives 7 cm, ses det i manualen, som om det står i en reol på sin fod. Ved vægmontering på beslag, er der som regel masser af plads rundt om tv'et.
Jeg har ikke i en eneste Panasonic forretning, set tv'et hænge mere end maks. 2 cm fra væggen.
Tak for info. Ah det med reolen havde jeg ikke lige set (link til manual på VT50 50": http://dlc.panasonic-europe-service.com ... g=da&src=3 side 5).
Dvs. at sådan et her beslag vil virke eller vil strømstikket være i vejen?: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 8113410650
Af kaja69
#169266
Er det et no go at hænge VT50 (eller andre plasma skærme for den sags skyld - de udvikler jo alle meget varme) helt tæt på væggen med wire ophæng?
Af Mysen
#169269
Nej. Det kan man godt. Det gør min.
Af Ken4000
#169281
kaja69 skrev:Er det et no go at hænge VT50 (eller andre plasma skærme for den sags skyld - de udvikler jo alle meget varme) helt tæt på væggen med wire ophæng?
Jeg blev frarådet til at købe et wire ophæng, da de plasma skærme vejer en del. Så vær opmærksom på hvor meget ophænget kan klare af vægt.
Af Jacob S
#171031
Hej

Er der nogen der har erfaringer med støjniveauer fra 55vt50. Jeg er ret interesseret i at finde ud af hvad man kan forvente, og hvor stor forskel der er produkterne imellem.

Jeg må indrømme at jeg faktisk godt kan høre blæserne når der feks. er talepause. Vil i anbefale mig at prøve at bytte det til en lignende model? eller er det hvad man kan forvente af 55vt50 og noget man bare skal lære at leve med ? :)

mvh Jacob S
Af ridderen
#171042
Jeg tror vi alle sammen kan hører blæser støj og buzz når der er helt stille. men min 55vt50 er faktisk blevet bedre efter den har kørt noget tid :) har haft den i 2 mdr nu ca. Men ellers kan du også købe sådan noget støjfilter, og sætte dem bag på skærmen, der hvor blæserne sidder, kan ikke lige huske hvem det var, der havde gjort det. Men mener det var en af de meget aktiv brugere herinde.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7