Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167368
Andersss skrev:Tak for en fin test!
Kunne være fedt med en eliminering af buzzing. Men udover buzzing, hvor stort et trin fra vt30'eren er den så lige? :)
Jeg synes faktisk, at VT50 på flere punkter er en fin forbedring, men det er ikke noget kæmpe skridt. Der skal forstås på den måde, at den på mange billedkarakteristika er blevet forbedret. Summen af disse er større end delkomponenternes sum. Sådan er det jo tit med billedkvalitet, da der er et visuelt og menneskeligt element med. Man kan sige, at 2+2 = 5. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167369
herbstmeister skrev:Dejligt at testen endelig kom :)

Virkligt positivt at der ingen problemer var med buzz. Spændt på om det også gælder mit eksemplar, som er på trapperne.
Også mig. Købere må endelig melde tilbage her i tråden eller på forummet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167370
ashdk skrev:Kan kunne måske have en reference award for noget man rent faktisk kan købe på markedet nu om dage?
Det er fint nok at kuro9 var så fantastisk, men hvad nytter det egentlig når man alligevel ikke kan købe dem mere. Derfor kunne det give mening at have en en markeds aktuel reference award.

Jeg har skiftet mit kuro 508XD ud med en VT50, og det er klart blevet et løft, så jeg er oven ud meget meget tilfreds med mit skift.
Det er jo næsten det som TopAnbefalings-awarden angiver. Reference-awarden er derimod den award som vi holder tv op imod. Men jeg kan godt se din pointe. TopAnbefaling er jo ikke unik og gives til flere tv henover året.

Vi kan godt kalde VT50 årets reference (det er den indtil videre, hvis man skal kigge isoleret på 2012), men award-systemet ligger fast. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167371
MigSelv skrev:Hvordan kan aktive 3D briller være dyre, når de følger med til tv'et?
Eller hvis man køber genopladelige modeller, så skal de pludselig ligge til konstant ladning.
De medfølgende genopladelige 3D briller til VT30, fik underligt nok, ikke denne negativt ladet kommentar med på vejen.
I listen af sure opstød omkring brillen, så går den med garanti itu, hvis du sætter dig på den , eller træder på den. Hvilken brille gør ikke det?
Er dette et specifikt Panasonic problem, det tror jeg næppe.
Hvis du ikke længere bryder dig om aktiv 3D, så skriv dog dette istedet for disse besynderlige udmeldinger omkring aktiv 3D brillen. Den adskiller sig ikke fra andre producenters aktive 3D briller, hverken i flimren, batteriydelse, brudstyrke o.lign.
I år er det åbenbart et problem, at aktiv 3D flimrer i dagslys ( det gør de også med kunstig lyskilde tændt ved aftentide ). Det har det mig bekendt, gjort fra dag 1 med aktiv 3D kigning ( altså 2-3 år ). Dette "problem" ved aktiv 3D vil sikkert være der til evig tid. Men hvis Full HD 3D ønskes, så er "sidegevinsten", at 3D ses i total mørke.
Det er dog positivt, at dette er de største kritikpunkter ved tv'et, du har kunnet grave frem, efter en ellers fin test.
Så er der lidt om det nye Louver filter, der rent faktisk giver et langt bedre plasmabillede i dagslys ( hvad Panasonic angår ). Hvorfor skal bemærkningen omkring dette filter, i mine øjne og læseforståelse, starte negativt ladet med " Panasonic praler.... "?
Prisen på brillerne er jo indregnet i tv'ets pris, så jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan tale om prisen på 3D-briller, der medfølger til et tv. Derudover så medfølger der kun 2 par. Hvad når gutterne også skal se film i hjemmebiografen? :)

Jeg synes da jeg er meget klar omkring den aktive 3D-teknologies svagheder. Hvorfor må jeg ikke komme med argumenterne for en teknologis begrænsinger? Skal jeg i stedet skrive "Det kan jeg ikke lide" og så gå videre? Jeg prøver at opbygge en nuanceret billede, og så må folk jo forholde sig til mine argumenter ud fra deres personlige præferencer. Det er på ingen måde isoleret i forhold til Panasonic, nej. Men der gælder _også_ for Panasonic. Jeg har dog også opbygget et vist erfaringsmæssigt grundlag i forhold til 3D gennem tiden, som jo umuligt kunne nå at blive opbygget allerede ved de første aktive 3DTV, og det er noget af den erfaring, som jeg tager med mig, så folk ikke behøver at gå igennem samme proces hjemme i stuerne.
Hvis du læser de andre anmeldelser af aktive 3D, så synes jeg ikke ordlyden er anderledes. Sony får endnu hårdere ord med på vejen, fordi deres 3D-briller - i kombination med polariseringen i deres LCD-skærme - får 3D-effekten tila t forsvinde så snart man læner hovedet en smule på skrå.

"Panasonic praler" er jo bare et ordspil på, at Panasonic gør meget for at promovere Louver-filtret. Derfra må man jo så smide sine forventninger og se objektivt på sagen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167372
MigSelv skrev:
klinge skrev:Hold da op. En noget lunken test i forhold til andre sites.

Reference award på AVSForum og vinder af Shootout. Flere mener at den bestemt er på højde med Kuro.

Havde forventet at den strøg direkte ind og tog reference awarden.

Er den virkelig så ringe i en lys stue? Havde forventet det have været OK i "THX Bright Room" profilen.

-Morten
Nu har jeg læst den 4 år gamle test af 5090H, og forsøgt hvor det var muligt, at sammenligne med testen af VT50 ( begge tests her fra sitet ). Må blot konstatere, at der i mine øjne, er ting der ikke hænger sammen. Panasonic's THX profil får så stor ros for nøjagtighed, hvad farver og shadowdetail angår, at man ved Pioneer's test sporer en mere lunken holdning. Eller rettere, det kan man jo kalibrere sig ud af. I min verden, er "out of the box" nøjagtighed vigtigere, end hvad man efterfølgende for en omkostning kan rette op på.
Jeg kan ikke love, at jeg har holdt 100 % samme skrivestil som for 4 år siden, og har samme relative tilgang i år, som jeg havde dengang.

Mht. sidste del, så er jeg da enig. Du taler om omkostninger, og det er jo netop her hele reference-problematikken bliver misforstået, tror jeg. Pioneers tv var langt dyrere i sin tid. Panasonics er langt billgiere end Pioneers var. Var Pioneers tv stadig på markedet til samme pris var det jo en no-brainer at vælge VT50.

Referenceawarden er jo netop ikke afhængig af pris eller omkostninger. Det er den vi bruger som referencemål, og det er også forklaret på Award-siden.

Hvis du med "Out-of-box" også mener THX, så er jeg 100 % enig i at det er vigtigt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167374
GPOSCH skrev:Hej Rasmus!

For det første, jeg forstår slet ikke at Pioneer 5090 stadig kan være referencen. Man kan sagtens finde en masse argumenter i mod dette, når man læser begge dine tests(VT50 og 5090).

Og nu kan jeg ikke lade være med at være efter dig og dit måle udstyr endnu engang. Hvor gammel er din kalibrator? Jeg mener, jeg har læst et sted, at du bruger et i1display2. Du er klar over at et sådan overtid bliver mere og mere upræcis ikke?? Hvis det er den samme måler du har brugt på hhv. 5090 og VT50. Så begynder jeg at blive bekymret.
Typen er den samme, men den er udskiftet undervejs. Den har blandt andet været trådt på (ligesom mange 3D-briller, aktive såvel som passive) og druknet. Du skal dog huske, at man kan kalibrere en kalibrator ligesom man kan kalibrere en skærm.

Mht. udskiftning til anden kalibrator, vil det også betyde, udskiftning af vores grafik, og det tror jeg mange vil være kede af. I så fald skal det ske sammen med introduktionen af en ny skærmteknologi (hvor man så at sige kan starte forfra i mange betragtninger) eller i forbindelse med et nyt test-år (så der ikke skiftes lige midt i testforløbet). Se også mit svar i GT50 tråden omkring blandt andet sortmålinger.

Der er masser argumenter for og imod både Pioneer og VT50. Jeg føler mig bare ikke overbevist om, at VT50 er definitivt bedre, når man står tilbage med summen af det hele. Men VT50 er tæt på. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det synes jeg ikke VT20 var (og de testsider som gav den referenceaward over Pioneer KURO er ikke længere på de rosende sider i min bog). VT30 var tættere, men ikke bedre. VT50 er tæt på, og bedre på flere punkter, men ikke definitivt bedre, når summen af det hele gøres op - hvert fald ikke ud fra mine referencerammer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167375
herbstmeister skrev:
Et enkelt spørgsmål: Når man zapper, vises der grafisk, som det var sider i en bog - kan denne funktion slåens fra...?
Det kan jeg faktisk ikke huske, men det håber jeg, for det ser godt nok fjollet ud. Jeg fik faktisk ikke fulgt op på det i testen - beklager.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167376
Lindberg47 skrev:Der er slet ingen fotos af designet af TV'et, bagsiden, siderne på TV'et og den normale fjernbetjening osv....?
Bagsiden ser stort set ud som på GT50. Det samme med fjernbetjeningen. Så jeg følte det var overflødigt.

Jeg har dog en del billeder liggende fra CES, hvis du ikke har en forhandler i nærheden, hvor du kan få det set.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167377
herbstmeister skrev:
MigSelv skrev:
herbstmeister skrev:Desuden, har du oplevet problemer med af finde trådløse netværk. Efter jeg lavede en software opdatering kan den ikke finde det trådløse netwærk. Mine andre enheder (iPad osv) kan fint se det...
Nej, ingen problemer med at finde mit wifi, hverken før eller efter opdatering.
Problem løste sig selv :)

I øvrigt en fint fungerende Viera App til IOS. Især funktionen med at kunne trække sine kanaler ned på iPap'en og derved tage evt Tour de France med ud på terressen.

Mht. den lange debat om Reference eller ej, så kan jeg godt forstå argumenterne fra begge lejre.
Måske et mere differencieret system ville ændre dette. Så skærmene ikke kun opdeles i ikke anbefalet/anbefalet/reference. Eks en point inddeling, så VT50 får 9/10 for billede, 7/10 for smart TV, 8/10 for design osv.
Dette ville give læseren et hurtigt overblik og let sammenlignings grundlag. Forummet bugner af indlæg såsom: "Hvilket af disse skærme har det bedste billede?". Måske brugerne så lettere kan "selvbetjene".
Rasmus remser, med rette, de problemer op der ved de forskellige skærme, og en anmeldelse kan derfor misforståes dårligere end den egentligt er. Alle skærme har jo fejl...

Bare en tanke... Og i øvrigt, tak for et fedt site :D
Mht. tal og værdier, så er det noget vi har overvejet - og stadig overvejer. Problemet med tal er bare, at de i så fald kun er et øjebliksbillede. Et 9-tal i 2008 er med sikkerhed ikke det samme som et 9-tal i 2012. Det problem løser naturligvis sig selv i takt med, at modeller udgår, men vi ved jo også, at mange brugere gerne vil læse tilbage i tiden og se hvad der blev skrevet i årene før - specielt for tv, der har fået top-anbefaling og reference awards.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167378
Truthhahn skrev:Er også den lykkelige ejer af et vt50. Har kablet netværksforbindelse og kan hellere ikke få viera viewer til at virke. Fjern forbindelse er slået til på tv. Når jeg går til viera viewer i appén er der kun Tom skærm? Altså intet bliver fundet. Nogen der kan lave en lille guide i viera viewer?😊😊😊
Det lyder mærkeligt. Det var sådan VT50 var sat op i testlokalet meget af tiden - altså kablet. Og så var mine iOS og Android-enheder på trådløst.

Nu har jeg ikke længere adgang til tv'et, men så vidt jeg husker er der to indstillinger, der kan rodes med inde i indstillingsmenuen. Har du prøvet at aktivere begge? VT50 skal fungere som "DLNA-server" før det virker.

Alternativt kan det skyldes din router. Det skal ikke kunne udelukkes, at der er indstillinger i routeren, som skaber problemer. Jeg brugte en D-Link, men jeg har også fået det til at virke - mere stabilt - via en Apple TimeCapsule.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167379
bobske skrev:Hvis Pioneer er overliggeren, så må man vel sidesætte TV'et med de bedømmelses kategorier som var dengang med de samme som er nu. Men det virker som om at de ekstra teknologier som f.eks. 3D, ikke ses som et plus, men tværtimod kan hive karakteren ned. Så hvis 3D kategorien ikke er hel optimal, så er det altså dårligere end Pioneer's som slet ikke havde den..

Ligesom alt andet teknologi må der være en vis udløbsdato. Medmindre altså folk foretrækker 5090/6090 som er ca. dobbelt så tykt, bruger dobbelt så meget strøm, et forældet design, ingen 3d, manglende tunere osv. osv. for et TV der har alt det + billedekvalitet på samme level, så kan jeg ikke se meningen. Og nej det larmer heller ikke, som VT30 måske havde tendens til hos nogen(inkl. mit eget eksemplar :( )

Et TV som VT50 bør ikke drukne i en "anbefaling" sammen med så mange andre, det fortjener mere - yes jeg er nok biased, men det er fandme et top TV der holder 100 : )
Det er en farlig balance, og det er også noget jeg passer på med ikke at sløre mit syn på tingene. Mht. 3D-delen, så er det dog ikke sådan, at 3D-delen tæller overordnet ned. 3D tæller stadig meget, meget lidt i vores overordnede betragtning. Det er en ekstra feature i mine øjne fremfor en essentiel del af tv'et.

Diverse tunere, Smart TV, funktioner osv. tæller ikke med i forhold til reference-awarden. Den går udelukkende på billedkvalitet.
Af jdg
#167380
fredizy skrev:
herbstmeister skrev:
KeWa skrev: Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Jeg har GT50 og kan heller ikke få det til at funke. Jeg kan se min USB tilsluttede HDD i Viera Viewer men heller ikke tilgå optagelser fra denne. Jeg ser mine kanaler via DVB-S tuneren i TV'et.

Nogen med erfaringer på dette område?
Virker heller ikke på mit 65vt50 (jeg ser tv via Yousee boxen)
Brugeravatar
Af MigSelv
#167385
Rasmus Larsen skrev:
MigSelv skrev:Hvordan kan aktive 3D briller være dyre, når de følger med til tv'et?
Eller hvis man køber genopladelige modeller, så skal de pludselig ligge til konstant ladning.
De medfølgende genopladelige 3D briller til VT30, fik underligt nok, ikke denne negativt ladet kommentar med på vejen.
I listen af sure opstød omkring brillen, så går den med garanti itu, hvis du sætter dig på den , eller træder på den. Hvilken brille gør ikke det?
Er dette et specifikt Panasonic problem, det tror jeg næppe.
Hvis du ikke længere bryder dig om aktiv 3D, så skriv dog dette istedet for disse besynderlige udmeldinger omkring aktiv 3D brillen. Den adskiller sig ikke fra andre producenters aktive 3D briller, hverken i flimren, batteriydelse, brudstyrke o.lign.
I år er det åbenbart et problem, at aktiv 3D flimrer i dagslys ( det gør de også med kunstig lyskilde tændt ved aftentide ). Det har det mig bekendt, gjort fra dag 1 med aktiv 3D kigning ( altså 2-3 år ). Dette "problem" ved aktiv 3D vil sikkert være der til evig tid. Men hvis Full HD 3D ønskes, så er "sidegevinsten", at 3D ses i total mørke.
Det er dog positivt, at dette er de største kritikpunkter ved tv'et, du har kunnet grave frem, efter en ellers fin test.
Så er der lidt om det nye Louver filter, der rent faktisk giver et langt bedre plasmabillede i dagslys ( hvad Panasonic angår ). Hvorfor skal bemærkningen omkring dette filter, i mine øjne og læseforståelse, starte negativt ladet med " Panasonic praler.... "?
Prisen på brillerne er jo indregnet i tv'ets pris, så jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan tale om prisen på 3D-briller, der medfølger til et tv. Derudover så medfølger der kun 2 par. Hvad når gutterne også skal se film i hjemmebiografen? :)

Jeg synes da jeg er meget klar omkring den aktive 3D-teknologies svagheder. Hvorfor må jeg ikke komme med argumenterne for en teknologis begrænsinger? Skal jeg i stedet skrive "Det kan jeg ikke lide" og så gå videre? Jeg prøver at opbygge en nuanceret billede, og så må folk jo forholde sig til mine argumenter ud fra deres personlige præferencer. Det er på ingen måde isoleret i forhold til Panasonic, nej. Men der gælder _også_ for Panasonic. Jeg har dog også opbygget et vist erfaringsmæssigt grundlag i forhold til 3D gennem tiden, som jo umuligt kunne nå at blive opbygget allerede ved de første aktive 3DTV, og det er noget af den erfaring, som jeg tager med mig, så folk ikke behøver at gå igennem samme proces hjemme i stuerne.
Hvis du læser de andre anmeldelser af aktive 3D, så synes jeg ikke ordlyden er anderledes. Sony får endnu hårdere ord med på vejen, fordi deres 3D-briller - i kombination med polariseringen i deres LCD-skærme - får 3D-effekten tila t forsvinde så snart man læner hovedet en smule på skrå.

"Panasonic praler" er jo bare et ordspil på, at Panasonic gør meget for at promovere Louver-filtret. Derfra må man jo så smide sine forventninger og se objektivt på sagen.
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden? Mine strøtanker omkring din anmeldelse af 3D delen, både hvad brillernes pris, holdbarhed osv. angår virker besynderlig.
Intet hvad aktiv 3D angår, har ændret sig hos Panasonic ( måske bortset fra mindre crosstalk, en lettere brille og en THX 3D profil ), men nu bliver disse ting omtalt "negativt". De 2 forrige år, var man i en helt anden boldgade. Derfor kommentaren, hvis man bedre kan lide passiv 3D ( nu ), hvorfor så ikke skrive det. Ville virke bedre, end den underlige måde hvorpå 3D delen/tilbehøret bliver kritiseret nu.
Og vi er ikke enige omkring "praler" i en test, medmindre filteret rent faktisk ikke virkede. Men der kan jeg ( og mange andre ), se en meget klar forbedring, når tv ses i dagslys.
Af kennethbrdk
#167387
Fin anmeldelse og tak for indstillingerne :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7