Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#167124
Anmeldelsen af Panasonics VT50-serie er nu online. Se hvad Panasonics topmodel i 2012 bringer. Der meldes blandt andet om Infinite Black Ultra-panel, Smart Viera, dual-core processor, 3D og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1339053745

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af klinge
#167128
Hold da op. En noget lunken test i forhold til andre sites.

Reference award på AVSForum og vinder af Shootout. Flere mener at den bestemt er på højde med Kuro.

Havde forventet at den strøg direkte ind og tog reference awarden.

Er den virkelig så ringe i en lys stue? Havde forventet det have været OK i "THX Bright Room" profilen.

-Morten
Af Andersss
#167129
Tak for en fin test!
Kunne være fedt med en eliminering af buzzing. Men udover buzzing, hvor stort et trin fra vt30'eren er den så lige? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#167132
klinge skrev:Hold da op. En noget lunken test i forhold til andre sites.

Reference award på AVSForum og vinder af Shootout. Flere mener at den bestemt er på højde med Kuro.

Havde forventet at den strøg direkte ind og tog reference awarden.

Er den virkelig så ringe i en lys stue? Havde forventet det have været OK i "THX Bright Room" profilen.

-Morten
Det er da på ingen måde en lunken test. Skærmen høster en award med kommentaren:
I meget lyse stuer bør du overveje LED-modeller, men i stort set alle andre henseender, bliver billedkvaliteten altså bare ikke meget bedre i dagens marked.
Som man måske har opdaget, så smider vi ikke om os med reference-awards og de små problemer VT50 har, gør altså at den ikke slår Pioneer af pinden. Men at tolke det som en ækvivalent til at det er et middelmådigt TV, det må vist være noget du har overfortolket dig til.
Senest rettet af Torben Rasmussen 7. jun 2012, 13:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167133
Dejligt at testen endelig kom :)

Virkligt positivt at der ingen problemer var med buzz. Spændt på om det også gælder mit eksemplar, som er på trapperne.
Af ZanZan
#167134
Jeg har lyttet på mit eksemplar, og jeg kan kun høre buzz hvis jeg har øret HELT henne ved tv'et, eller hvis jeg sidder i min sofa (3½ meter fra tv'et) og der er helt stille i rummet.

Så jeg er glad - fantastisk billede. Selv kæresten syntes det er godt, og så er der fandeme noget ved det.
Af ashdk
#167136
Torben Rasmussen skrev:
klinge skrev:Hold da op. En noget lunken test i forhold til andre sites.

Reference award på AVSForum og vinder af Shootout. Flere mener at den bestemt er på højde med Kuro.

Havde forventet at den strøg direkte ind og tog reference awarden.

Er den virkelig så ringe i en lys stue? Havde forventet det have været OK i "THX Bright Room" profilen.

-Morten
Det er da på ingen måde en lunken test. Skærmen høster en award med kommentaren:
I meget lyse stuer bør du overveje LED-modeller, men i stort set alle andre henseender, bliver billedkvaliteten altså bare ikke meget bedre i dagens marked.
Som man måske har opdaget, så smider vi ikke om os med reference-awards og de små problemer VT50 har, gør altså at den ikke slår Pioneer af pinden. Men at tolke det som en ækvivalent til at det er et middelmådigt TV, det må vist være noget du har overfortolket dig til.
Kan kunne måske have en reference award for noget man rent faktisk kan købe på markedet nu om dage?
Det er fint nok at kuro9 var så fantastisk, men hvad nytter det egentlig når man alligevel ikke kan købe dem mere. Derfor kunne det give mening at have en en markeds aktuel reference award.

Jeg har skiftet mit kuro 508XD ud med en VT50, og det er klart blevet et løft, så jeg er oven ud meget meget tilfreds med mit skift.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167138
ashdk skrev:
Torben Rasmussen skrev:
klinge skrev:Hold da op. En noget lunken test i forhold til andre sites.

Reference award på AVSForum og vinder af Shootout. Flere mener at den bestemt er på højde med Kuro.

Havde forventet at den strøg direkte ind og tog reference awarden.

Er den virkelig så ringe i en lys stue? Havde forventet det have været OK i "THX Bright Room" profilen.

-Morten
Det er da på ingen måde en lunken test. Skærmen høster en award med kommentaren:
I meget lyse stuer bør du overveje LED-modeller, men i stort set alle andre henseender, bliver billedkvaliteten altså bare ikke meget bedre i dagens marked.
Som man måske har opdaget, så smider vi ikke om os med reference-awards og de små problemer VT50 har, gør altså at den ikke slår Pioneer af pinden. Men at tolke det som en ækvivalent til at det er et middelmådigt TV, det må vist være noget du har overfortolket dig til.
Kan kunne måske have en reference award for noget man rent faktisk kan købe på markedet nu om dage?
Det er fint nok at kuro9 var så fantastisk, men hvad nytter det egentlig når man alligevel ikke kan købe dem mere. Derfor kunne det give mening at have en en markeds aktuel reference award.

Jeg har skiftet mit kuro 508XD ud med en VT50, og det er klart blevet et løft, så jeg er oven ud meget meget tilfreds med mit skift.
Den Pioneer model var såmænd heller ikke fejlfri ( 9G ), det er vel i dag, blot mere det man vil gøre den til. Selv beskrivelsen af Dither "problemet" på Panasonic, eksisterede da også på Pioneer, det er vel en af forudsætningerne for at opnå dyb sort.
Af Jeden
#167150
Synes at ydelsen i dagstimerne er overraskende gode. Virkelig god faktisk. Dyb sort, tydelige farver og en høj detaljegrad i billedet. Men jeg er heller ikke "prof". Men i forhold til VT20 blev jeg virkelig positivt overrasket ved VT50.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167155
Jeden skrev:Synes at ydelsen i dagstimerne er overraskende gode. Virkelig god faktisk. Dyb sort, tydelige farver og en høj detaljegrad i billedet. Men jeg er heller ikke "prof". Men i forhold til VT20 blev jeg virkelig positivt overrasket ved VT50.
Oplevelsen er den samme her, og det er set i forhold til VT30.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167156
Hvordan kan aktive 3D briller være dyre, når de følger med til tv'et?
Eller hvis man køber genopladelige modeller, så skal de pludselig ligge til konstant ladning.
De medfølgende genopladelige 3D briller til VT30, fik underligt nok, ikke denne negativt ladet kommentar med på vejen.
I listen af sure opstød omkring brillen, så går den med garanti itu, hvis du sætter dig på den , eller træder på den. Hvilken brille gør ikke det?
Er dette et specifikt Panasonic problem, det tror jeg næppe.
Hvis du ikke længere bryder dig om aktiv 3D, så skriv dog dette istedet for disse besynderlige udmeldinger omkring aktiv 3D brillen. Den adskiller sig ikke fra andre producenters aktive 3D briller, hverken i flimren, batteriydelse, brudstyrke o.lign.
I år er det åbenbart et problem, at aktiv 3D flimrer i dagslys ( det gør de også med kunstig lyskilde tændt ved aftentide ). Det har det mig bekendt, gjort fra dag 1 med aktiv 3D kigning ( altså 2-3 år ). Dette "problem" ved aktiv 3D vil sikkert være der til evig tid. Men hvis Full HD 3D ønskes, så er "sidegevinsten", at 3D ses i total mørke.
Det er dog positivt, at dette er de største kritikpunkter ved tv'et, du har kunnet grave frem, efter en ellers fin test.
Så er der lidt om det nye Louver filter, der rent faktisk giver et langt bedre plasmabillede i dagslys ( hvad Panasonic angår ). Hvorfor skal bemærkningen omkring dette filter, i mine øjne og læseforståelse, starte negativt ladet med " Panasonic praler.... "?
Senest rettet af MigSelv 7. jun 2012, 18:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167158
klinge skrev:Hold da op. En noget lunken test i forhold til andre sites.

Reference award på AVSForum og vinder af Shootout. Flere mener at den bestemt er på højde med Kuro.

Havde forventet at den strøg direkte ind og tog reference awarden.

Er den virkelig så ringe i en lys stue? Havde forventet det have været OK i "THX Bright Room" profilen.

-Morten
Nu har jeg læst den 4 år gamle test af 5090H, og forsøgt hvor det var muligt, at sammenligne med testen af VT50 ( begge tests her fra sitet ). Må blot konstatere, at der i mine øjne, er ting der ikke hænger sammen. Panasonic's THX profil får så stor ros for nøjagtighed, hvad farver og shadowdetail angår, at man ved Pioneer's test sporer en mere lunken holdning. Eller rettere, det kan man jo kalibrere sig ud af. I min verden, er "out of the box" nøjagtighed vigtigere, end hvad man efterfølgende for en omkostning kan rette op på.
Af Kratz
#167160
På det punkt er jeg 100% enig. For den almene bruger er out-of-the-box performance essentiel.
Og på denne parameter er der vist ingen tvivl om, at Panasonic med THX indstillingen slår Pioneer med flere længder.

Ellers en rigtig fin test som altid :)
Brugeravatar
Af edinger
#167164
Kratz skrev:På det punkt er jeg 100% enig. For den almene bruger er out-of-the-box performance essentiel.
Og på denne parameter er der vist ingen tvivl om, at Panasonic med THX indstillingen slår Pioneer med flere længder.

Ellers en rigtig fin test som altid :)
Helt uenig.

En skærm må skulle bedømmes på sin performance under optimale omstændigheder – uafhængig af tilfældige out-of-the-box indstillinger.

Men I har TÆNK på jeres side 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7