Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tommyaa
#167250
mht pioneer så har pioneer et par fordele som ihvertfald for mig er ekstremt vigtige, der er ingen blæsere der larmer og der er MEGET bedre lyd i med den undermonteret højttaler og det er for mig vigtigere end alt muligt netværks gøgl og hvad de ellers kan, jeg har et pioneer 6090h, fantastisk billede og lyd uden støjende blæsere, havde også et Panasonic p65vt30 det støjede og havde i mine øjne en masse uudholdelige billedfejl
Brugeravatar
Af MigSelv
#167252
herbstmeister skrev:Desuden, har du oplevet problemer med af finde trådløse netværk. Efter jeg lavede en software opdatering kan den ikke finde det trådløse netwærk. Mine andre enheder (iPad osv) kan fint se det...
Nej, ingen problemer med at finde mit wifi, hverken før eller efter opdatering.
Af PJ
#167254
tommyaa skrev:mht pioneer så har pioneer et par fordele som ihvertfald for mig er ekstremt vigtige, der er ingen blæsere der larmer og der er MEGET bedre lyd i med den undermonteret højttaler og det er for mig vigtigere end alt muligt netværks gøgl og hvad de ellers kan, jeg har et pioneer 6090h, fantastisk billede og lyd uden støjende blæsere, havde også et Panasonic p65vt30 det støjede og havde i mine øjne en masse uudholdelige billedfejl
Det viser bare, hvor forskellige vores præferencer er. Panasonic har formået at lave et tv med et super flot design uden at gå på kompromis med billedkvaliteten. For mig betyder højtalerne ikke ret meget, da jeg hellere vil have lyden ud af mit surround system. Det lyder heller ikke som om, at det er problemer med blæserstøj og anden summen. Jeg bestilte modellen inden Rasmus test, og der er absolut ikke noget i Rasmus test, der skuffer mig. Lige nu får man ikke noget bedre, og jeg tror heller ikke, det kommer før oled-modellerne kommer.
Af Lindberg47
#167255
Der er slet ingen fotos af designet af TV'et, bagsiden, siderne på TV'et og den normale fjernbetjening osv....?
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167267
MigSelv skrev:
herbstmeister skrev:Desuden, har du oplevet problemer med af finde trådløse netværk. Efter jeg lavede en software opdatering kan den ikke finde det trådløse netwærk. Mine andre enheder (iPad osv) kan fint se det...
Nej, ingen problemer med at finde mit wifi, hverken før eller efter opdatering.
Problem løste sig selv :)

I øvrigt en fint fungerende Viera App til IOS. Især funktionen med at kunne trække sine kanaler ned på iPap'en og derved tage evt Tour de France med ud på terressen.

Mht. den lange debat om Reference eller ej, så kan jeg godt forstå argumenterne fra begge lejre.
Måske et mere differencieret system ville ændre dette. Så skærmene ikke kun opdeles i ikke anbefalet/anbefalet/reference. Eks en point inddeling, så VT50 får 9/10 for billede, 7/10 for smart TV, 8/10 for design osv.
Dette ville give læseren et hurtigt overblik og let sammenlignings grundlag. Forummet bugner af indlæg såsom: "Hvilket af disse skærme har det bedste billede?". Måske brugerne så lettere kan "selvbetjene".
Rasmus remser, med rette, de problemer op der ved de forskellige skærme, og en anmeldelse kan derfor misforståes dårligere end den egentligt er. Alle skærme har jo fejl...

Bare en tanke... Og i øvrigt, tak for et fedt site :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#167280
Vi har allerede en model, som vil kunne bruges hvis vi indfører point. Basalt set går det ud på, at vi indenfor hver kategori vi vil give scores der definerer en overligger, dvs. et TV som scorer maks. point. I første omgang vil overliggeren nok blot være 100 og alle skærme, der er ringere får så op til 100 point. Når der kommer en model, der er bedre så hæves overliggeren blot, så maks. nu er eks. 105 point. Alle scores omregnes til procentsatser af overliggeren, hvilket betyder, at vi ikke behøver at vise den absolutte score i testen, men blot en procentsats i hver kategori. Alle data lagres i en database, så man altid kan hæve den variable som holder på det maksimale antal point og derved kan ALLE pointgivninger i alle tests opdateres ift. en ny referencemodel på én gang. Det vil dog kræve lidt programmering da vores nyhedssystem er begrænset i hvilke scripts der kan køre i selve teksten og dermed også i hvordan man snakker med en database. Og så er der naturligvis arbejdet med at gå tidligere tests igennem for at have mindst et års modeller med fra starten.

Det betyder dog at man aldrig kan tage en given pointsætning i en test for givet fordi den kan ændre sig hvis der findes en ny reference i en pointkategori. Til gengæld vil vore tests blive almengyldige i form af deres score, da ældre skærme ganske langsomt vil blive dårligere og dårligere ift. referencen, hvilket vil ændre den totale score i testen efterhånden.
Af KeWa
#167288
herbstmeister skrev:I øvrigt en fint fungerende Viera App til IOS. Især funktionen med at kunne trække sine kanaler ned på iPap'en og derved tage evt Tour de France med ud på terressen.
Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167293
Torben Rasmussen skrev:Vi har allerede en model, som vil kunne bruges hvis vi indfører point. Basalt set går det ud på, at vi indenfor hver kategori vi vil give scores der definerer en overligger, dvs. et TV som scorer maks. point. I første omgang vil overliggeren nok blot være 100 og alle skærme, der er ringere får så op til 100 point. Når der kommer en model, der er bedre så hæves overliggeren blot, så maks. nu er eks. 105 point. Alle scores omregnes til procentsatser af overliggeren, hvilket betyder, at vi ikke behøver at vise den absolutte score i testen, men blot en procentsats i hver kategori. Alle data lagres i en database, så man altid kan hæve den variable som holder på det maksimale antal point og derved kan ALLE pointgivninger i alle tests opdateres ift. en ny referencemodel på én gang. Det vil dog kræve lidt programmering da vores nyhedssystem er begrænset i hvilke scripts der kan køre i selve teksten og dermed også i hvordan man snakker med en database. Og så er der naturligvis arbejdet med at gå tidligere tests igennem for at have mindst et års modeller med fra starten.

Det betyder dog at man aldrig kan tage en given pointsætning i en test for givet fordi den kan ændre sig hvis der findes en ny reference i en pointkategori. Til gengæld vil vore tests blive almengyldige i form af deres score, da ældre skærme ganske langsomt vil blive dårligere og dårligere ift. referencen, hvilket vil ændre den totale score i testen efterhånden.
Lyder som en udemærket ide. Kræver selvfølgelig noget arbejde i opstartsfasen, men ville på sigt skabe overblik.
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167294
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:I øvrigt en fint fungerende Viera App til IOS. Især funktionen med at kunne trække sine kanaler ned på iPap'en og derved tage evt Tour de France med ud på terressen.
Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Af KeWa
#167299
herbstmeister skrev:
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:I øvrigt en fint fungerende Viera App til IOS. Især funktionen med at kunne trække sine kanaler ned på iPap'en og derved tage evt Tour de France med ud på terressen.
Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Tak for hjælpen, men der sker intet, når jeg trykker "knappen". Det samme når jeg bruger tastaturet på VIERRA Remote-app'en (fx ved YouTube), så fremgår teksten på min iPad, men ikke på VT50'eren...
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167308
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:
KeWa skrev: Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Tak for hjælpen, men der sker intet, når jeg trykker "knappen". Det samme når jeg bruger tastaturet på VIERRA Remote-app'en (fx ved YouTube), så fremgår teksten på min iPad, men ikke på VT50'eren...
Prøv at se under netværksindstillinger - netværksfjernbetjening i menuen på tv om den er sat Til og ikke Fra...

Kan muligvis være det.
Af fredizy
#167309
herbstmeister skrev:
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:I øvrigt en fint fungerende Viera App til IOS. Især funktionen med at kunne trække sine kanaler ned på iPap'en og derved tage evt Tour de France med ud på terressen.
Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Jeg har GT50 og kan heller ikke få det til at funke. Jeg kan se min USB tilsluttede HDD i Viera Viewer men heller ikke tilgå optagelser fra denne. Jeg ser mine kanaler via DVB-S tuneren i TV'et.

Nogen med erfaringer på dette område?
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167312
fredizy skrev:
herbstmeister skrev:
KeWa skrev: Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Jeg har GT50 og kan heller ikke få det til at funke. Jeg kan se min USB tilsluttede HDD i Viera Viewer men heller ikke tilgå optagelser fra denne. Jeg ser mine kanaler via DVB-S tuneren i TV'et.

Nogen med erfaringer på dette område?
Har du prøvet mit svar ovenfor? Det kunne meget vel være i den menu du skulle lede.

Har selv haft problemer med at TVet ikke kan finde trådløse netværk, så tror desværre der er en fejl med dets wifi :(( Så har måtte benytte kablet forbindelse.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7