Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
#167181
MigSelv skrev:Det må vel alt andet lige, være at foretrække, at et produkt uanset art, er så tæt på en given reference som muligt. I min optik, vil det altid være et ekstra plus, hvis et produkt "out of the box ", nærmest er reference ydende.
Stadig enig.
Af lennon
#167182
Alle ville helst have at out of the box var optimal . Nu om dage er man tæt på, men verden så anderledes ud da Pioneer regerede. Mht reference - eller ikke reference - så ville det da være velkomment hvis der dukker et Tv op i årets løb, som performer et bedre billede end PanaVT50 , - meeen jeg tror nu chancen er større for, at Prins Henrik opretter en profil her på forummet . .
Af TechGeekDK
#167189
Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.
Af Kratz
#167196
edinger skrev:
Kratz skrev:På det punkt er jeg 100% enig. For den almene bruger er out-of-the-box performance essentiel.
Og på denne parameter er der vist ingen tvivl om, at Panasonic med THX indstillingen slår Pioneer med flere længder.

Ellers en rigtig fin test som altid :)
Helt uenig.

En skærm må skulle bedømmes på sin performance under optimale omstændigheder – uafhængig af tilfældige out-of-the-box indstillinger.

Men I har TÆNK på jeres side 8)
Hov hov, jeg vil ikke have lagt i munden, at jeg mener TV bør bedømmes ud fra standardindstillingerne (og da slet ikke at jeg er tilhænger af TÆNK metodik!).
Min pointe er, at 90% (hvis ikke 95% eller mere) af alle brugere sætter stikkeene i TV'et, tænder for det, og... ja, det var så det!
Derfor vil jeg holde fast i, at standardindstillingerne er en uhyre vigtig parameter for hovedparten af alle købere.
Det er jo kun den meget lille nørdede del af os, som for alvor forsøger at opnå en skærms ægte potentiale.

Og nej, jeg vil heller ikke sættes i boks med de 'babyfornærmede' ;)
Jeg havde måske håbet det i år var lykkedes at nå Pioneer (og må forbløffes over det ikke er tilfældet). Jeg har stor respekt for Rasmus tests, og har ingen grund til at stille spørgsmålstegn ved resultatet.
Af kanutt1
#167200
Not danish so here we go in English:

The KRP500s Pure mode had the exact same reference in color accuray as the VT50 and better blacks, the weird thing is that without the calibration the LX5090 should have been dethroned and the KRP should be the only one left standing above the VT50 after reading the avsforums review and the hdtv.co.uks review.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167201
TechGeekDK skrev:Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.
Nej egentlig ikke, men undres blot over, at VT50 på nogle punkter får bedre kritik end 5090. Bedre standardindstillinger, ikke uhomogen belysning af skærm i mørkt lokale, bedre shadowdetail out of the box osv.
Og når der skal findes kritik, så graver man pludselig kritik frem omkring 3D brillen og aktiv3D generelt. Dette har ikke været et problem før, og intet er ændret i forhold til tidligere modeller. Med undtagelse af en lettere brille, og bedre pasform for brillebrugere.
Brugeravatar
Af Johnhother
#167206
MigSelv skrev:
TechGeekDK skrev:Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.
Nej egentlig ikke, men undres blot over, at VT50 på nogle punkter får bedre kritik end 5090. Bedre standardindstillinger, ikke uhomogen belysning af skærm i mørkt lokale, bedre shadowdetail out of the box osv.
Og når der skal findes kritik, så graver man pludselig kritik frem omkring 3D brillen og aktiv3D generelt. Dette har ikke været et problem før, og intet er ændret i forhold til tidligere modeller. Med undtagelse af en lettere brille, og bedre pasform for brillebrugere.
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at Rasmus mener hvad han skriver omkring hans bedømmelse af 50VT50. Det man så kan sige er jo, at VT50 serien er så tæt på Pioneer G9, at de færreste vil kunne se forskel - også i sortniveau. Og det der for mig er så væsentligt i den samlede bedømmelse af VT 50 er, at VT50 jo på alle områder er et væsentlig mere funktionelt og moderne TV end Pioneers G9 serie, som alene kunne vise et billede.

Bedømmelsen af VT50 understreger endnu engang for mig, at man skal tage alverdens anmeldelser med en gran salt, for anmeldere har deres egne fokusområder, og konklusionen er ofte langt hen ad vejen ganske subjektiv. :)
Brugeravatar
Af GPOSCH
#167207
Hej Rasmus!

For det første, jeg forstår slet ikke at Pioneer 5090 stadig kan være referencen. Man kan sagtens finde en masse argumenter i mod dette, når man læser begge dine tests(VT50 og 5090).

Og nu kan jeg ikke lade være med at være efter dig og dit måle udstyr endnu engang. Hvor gammel er din kalibrator? Jeg mener, jeg har læst et sted, at du bruger et i1display2. Du er klar over at et sådan overtid bliver mere og mere upræcis ikke?? Hvis det er den samme måler du har brugt på hhv. 5090 og VT50. Så begynder jeg at blive bekymret.
Af THM
#167209
Da det er mennesker der foretager testen kan det ikke undgås at der foretages en subjektiv vurdering. Men den er stadig baseret på objektive facts...
Og vil du mene at de seriøse tests der bliver lavet bla. Herinde afspejler virkeligheden ret godtB-)
Brugeravatar
Af koenigs
#167212
Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167216
THM skrev:Da det er mennesker der foretager testen kan det ikke undgås at der foretages en subjektiv vurdering. Men den er stadig baseret på objektive facts...
Og vil du mene at de seriøse tests der bliver lavet bla. Herinde afspejler virkeligheden ret godtB-)
Korrekt, objektive facts fortæller ( som hovedregel ) sandheden, men en subjektiv bedømmelse af disse, kan over tid meget let vurderes anderledes. Selv når det er samme person, der skal formidle tolkningen.
Af cableguy
#167226
Skyd ikke på Rasmus...skyd i stedet på Panasonic - der er stadig plads til forbedringer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#167230
koenigs skrev:Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.
Overliggeren er Pioneers Tv. Så længe der ikke er kommet et Tv vi vurderer til at være bedre, så får det ikke en reference-award. Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.
Brugeravatar
Af Johnhother
#167235
Torben Rasmussen skrev:
koenigs skrev:Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.
Overliggeren er Pioneers Tv. Så længe der ikke er kommet et Tv vi vurderer til at være bedre, så får det ikke en reference-award. Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.
Nu kan jeg i bund og grund godt følge jeres holdning - men, I kunne med holdningen i teorien nu have stået med en reference award, som hed et CRT TV. Jeg har ingen bekymringer med, om I følger lidt med tiden (Pioneer er trods alt 4 år gammelt), omvendt - så kunne jeg måske frygte lidt, at jeres ellers glimrende anmeldelser taber i værdi :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7