Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166742
Tom Nielsen skrev: ps. hvornår kommer Panasonic testen, er spændt på om ikke den vil slå benene væk under en del herinde, incl. mig selv :)
Hvis alt går vel, så kommer den op her i den kommende uge. Der arbejdes på mange ting lige nu - inklusiv tests, som jeg endnu ikke har annonceret på forsiden :)
Af Kirmanen
#166750
Hej Rasmus!

Glæder mig altid til at læse dine test af især fjernsynene, men næsten alle test bliver minutiøst læst igennem, og jeg vil bare lige sige tak for den seriøse og professionelle tilgang, du altid frembringer, og den gennemsigtige og ufordrejede stil du altid prøver at ramme i anmeldelserne.
Jeg håber, du holder din entusiasme for Flatpanels i mange år endnu, selvom jeg godt kan se, det ikke altid er lige nemt at være en fjernsynstester i fritiden… især med tiden og når andres meninger bliver for personlige.
Glæder mig meget til at se, hvad du har i gemmeposen til os i den nærmeste fremtid :)

Venlig hilsen
Kirmanen
Brugeravatar
Af edinger
#166751
Kirmanen skrev:...især når andres meninger bliver for personlige.
Og (ofte) bygger på uvidenhed eller forkerte forudsætninger.

+1 :)
Af kskruger
#166764
Det er ret problematisk, hvis skærmen ikke kan afspille 1080p24 formatet korrekt, - og indtil det er løst, ville jeg absolut ikke købe den.

En helt anden ting, som jeg så i dag i elgiganten, var at LG skærmene lider af "dirty screen" når der panoreres, især på LM960V var det slemt. F.eks. ved hvide baggrunde ser skærmen snavset ud, når billedet panorere. Der var også LED skærme fra Panasonic og Samsung med samme billede signal og der var ingen "dirty screen" på dem.

Til gengæld er design'et på de nye LG skærme sgu ret flotte, her kan hverken Samsung eller Panasonic være med.
Af knudknud3
#166774
:(( Design - tja - at skærmen går helt ud til kanten er, hvad jeg har ventet på længe, MEN selve metalkanten kunne jeg godt have undværet. Jeg synes, det får hele TVet til at se billigt ud, og det er det jo sandelig ikke. Hvis blot kanten havde været matsort måske. 8)
Brugeravatar
Af edinger
#166775
knudknud3 skrev::(( Design - tja - at skærmen går helt ud til kanten er, hvad jeg har ventet på længe, MEN selve metalkanten kunne jeg godt have undværet. Jeg synes, det får hele TVet til at se billigt ud, og det er det jo sandelig ikke. Hvis blot kanten havde været matsort måske. 8)
Så kunne du godt have levet med de (store) tekniske short comings. Bare det er pænt, når det er slukket? ;;)
Af knudknud3
#166777
!:( Nej bestemt ikke. Jeg har et 980W, så jeg ved godt, hvordan et godt TV skal være. :D
Brugeravatar
Af Koluda
#166818
knudknud3 skrev:Jeg bliver mere og mere glad, fordi jeg købte et 980W TV sidste år.
Enig, er sku også glad for jeg nuppede dette, frem for en af deres 2012 modeller... er super tilfreds med LW980W og kommer nok til at pryde væggen her et par år frem.
Brugeravatar
Af edinger
#166833
knudknud3 skrev:!:( Nej bestemt ikke. Jeg har et 980W, så jeg ved godt, hvordan et godt TV skal være. :D
OK. Så' jeg mere rolig :)
Af kennydude
#167139
Dette svar fik jeg fra lg angående problematiken på bluray afspillning på deres lm960 v model som jeg har hjemme i stuen.

Tak for din mail,



Jeg beklager at du har problemmer med dit tv.



Angående afspilning af blu-ray. Når du snakker om at der kommer slør, det kan tyde på at du ikke har instillet tvet til biograf tilstand. Dette kan du gøre ved at trykke settings – billede – og ændre billede tilstand til biograf tilstand. Efter det gå ind under advanceret og slå truemotion til, og biograf til. Dette skulle afhjælpe på problemet.



Det som sker ved 1080p24 er at den sender ud 24 billeder i sekundet, og vores tv er bygget op omking 50hz, hvor truemotion kan øge dettet. Det som sker er at på 1 sekund blir der en mangel på 2 billede, og der kan der forkomme slør og eventuelt hakken i billedet. Hvis du slår bigraf tilstand til, vil tvet optimer de 1080p24 så det passer med 50hz teknologien.
Af THM
#167169
kennydude skrev:Dette svar fik jeg fra lg angående problematiken på bluray afspillning på deres lm960 v model som jeg har hjemme i stuen.

Tak for din mail,



Jeg beklager at du har problemmer med dit tv.



Angående afspilning af blu-ray. Når du snakker om at der kommer slør, det kan tyde på at du ikke har instillet tvet til biograf tilstand. Dette kan du gøre ved at trykke settings – billede – og ændre billede tilstand til biograf tilstand. Efter det gå ind under advanceret og slå truemotion til, og biograf til. Dette skulle afhjælpe på problemet.



Det som sker ved 1080p24 er at den sender ud 24 billeder i sekundet, og vores tv er bygget op omking 50hz, hvor truemotion kan øge dettet. Det som sker er at på 1 sekund blir der en mangel på 2 billede, og der kan der forkomme slør og eventuelt hakken i billedet. Hvis du slår bigraf tilstand til, vil tvet optimer de 1080p24 så det passer med 50hz teknologien.
lyder lidt som noget vrøvl og som om de ikke er helt med på hvordan 24p skal vises.
Af kennydude
#167186
Kan du Rasmus ikke tjekke om dette problem med bluray kan fixes, med det lille indstillingsforslag LG kommer med, medmindre I selvfølgelig har tjekket det. Venter på ny Blu-ray afspiller inden jeg selv lige kan få det testet igennem.
Af lrev 1-2
#167271
Hej.
Så modellen 760 i Lyngby-direkte ved siden af sidste års 8 serie fra Samsung...LG er helt håbløs på panoreringer,og generelt langt fra Samsungen.....og hvis topmodellen ikke er stort bedre til 30k..så er LG da helt i hegnet!!

Manden i Lyngby påstod at de var så skuffede over de nye LG modeller,at de slet ikke ville have dem i butikken længere!

(Var der noget med at EL-GIGANTEN havde opnået eneret på LG....eller er det kun nogle enkelte modeller?)

Personligt synes jeg vildt godt om designet på 960 modellen,og er derfor SUPER skuffet over dens performance.

mvh lrev
Af A230
#181371
hvis i går ind på billedvalg og så trumotion og vælger det der hedder ryd. så kommer der ikke slør når i afspiller 1080p bluray materiale.

testet på skærmene 47lm960w og 47l860w. men ved ikke om det er det samme panel som på v-modellerne. men højt sandsynligt

håber det hjalp lidt