Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snowflake
#173759
Jeg troede DFC var som et omrids omkring selve personen og ikke 'inde' i personen.

Er det specifikt for Panasonics nye serier eller high-end fjernsyn, for jeg kan altså ikke huske jeg har set det på X20, og det er da rimeligt tydeligt at se.
Af bantam
#173762
Det er typisk på overflader som f.eks. hudfarver man kan se DFC. Prøv evt. at skimme denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... nic-50vt50.

På mit gamle PX70 var der heller ikke ret meget DFC (lidt i 100Hz, ikke noget i 50Hz af betydning) - men det blev tydligere på nogle af de efterfølgende (større) modeller. Jeg har aldrig testet X10 og X20 for det - men de ligger jo mere eller mindre i lige linie fra PX70/PX80, så måske er fænomenet ikke så udbredt på de modeller heller.
Af snowflake
#173768
Tak for link, og dit arbejde med at beskrive problemet.

Er det rigtigt forstået at der ikke er DFC i 60hz, så f.eks. amerikanerne ikke oplever problemet ved almindelig tv-kigning, men dog ved bluray ?
Af bantam
#173773
Jep - det er sådan jeg ser det. Det er normalt ikke så slemt ved Blu-ray som ved alm. TV og DVD ved 50Hz.
Af keler
#173780
DFC er ekstremt irriterende og jeg ser det jævnligt på mit vt30. Fuldstændig utilgiveligt af Panasonic IMO. Jeg ser det umiddelbart ikke på Samsung og LG plasma.
Af fredizy
#175391
Vil lige dele et kalibreringsforslag, hvis andre oplevede samme "problem" som mig.

Har lige set Forbrydelsen III og oplevede at mange mørke scene fik en del "pixelfejl", hvor mørke områder fik samme farve som, når man ser en dårlig LCD skærm fra siden.

Da jeg havde optaget afsnittet kunne jeg efterfølgende pause optagelsen i de omtalte scener og kunne se at problemet blev afhjulpet, hvis parameteren "lys" placeres i -3. Fænomenet går helt amok ved +1 og +2 som der forslås i Rasmus indstillinger, så det kunne måske være en idé at tilrette denne parameter. Ved dog ikke helt om det går ud over shadowdetails i andre scener.
Af HenrikHansen
#175855
Nu er den på tilbud i seneste avis fra Elgiganten til 10.000,-
Af hooverphonique
#176336
Hej,

Jeg har for nylig anskaffet mig et P42GT50Y.. Umiddelbart ser alt ud til at fungere fint, men..

Som regel har jeg benyttet mig af en "strømspareskinne", der slukker for andre apparater, når masteren går i standby.. Dette ville jeg så prøve med Pana'en som master, men de andre outputs slukker ikke..

Jeg har nu målt standbyforbruget, og det ligger på ca. 94mA, dvs. over 21W (0,094*230), hvor specifikationerne siger 0,3W (skinnen kræver under 20W for at slukke)...

Er der andre her, der har oplevet dette?
Af fredizy
#176343
Du skal ind i indstillinger og bla. slå automatisk opdatering fra. Kan ikke huske om der er flere indstillinger du skal slå fra.

Du kan høre tv'et "klikker" én gang efter ca. 30 sek. du har slukket det og så kan du måle energiforbruget til under 1 W.
Af steen6400
#176344
hooverphonique skrev: Jeg har nu målt standbyforbruget, og det ligger på ca. 94mA, dvs. over 21W (0,094*230), hvor specifikationerne siger 0,3W (skinnen kræver under 20W for at slukke)...
Husk, du kan ikke bruge et amperemeter til at måle standby forbrug. De billige strømspareskinner virker normalt ikke med moderne tv, da skal du have en strømspareskinne med lære-funktion som fx denne
http://www.greenpowerdeal.com/shop/stro ... -216p.html
Af hooverphonique
#176356
fredizy skrev:Du skal ind i indstillinger og bla. slå automatisk opdatering fra. Kan ikke huske om der er flere indstillinger du skal slå fra.

Du kan høre tv'et "klikker" én gang efter ca. 30 sek. du har slukket det og så kan du måle energiforbruget til under 1 W.
Hmm.. er det den, der hedder "Network->New software message" ? For den er nemlig sat til "off". Synes ikke lige, jeg kan finde andet, der har noget med automatisk opdatering at gøre..

Det med de 30sek er jeg klar over.. det forbrug jeg nævnte ovenfor er *efter* de 30 sek..
Senest rettet af hooverphonique 4. nov 2012, 19:47, rettet i alt 1 gang.
Af hooverphonique
#176357
steen6400 skrev:Husk, du kan ikke bruge et amperemeter til at måle standby forbrug. De billige strømspareskinner virker normalt ikke med moderne tv, da skal du have en strømspareskinne med lære-funktion som fx denne
http://www.greenpowerdeal.com/shop/stro ... -216p.html
Det ved jeg nu ikke, om jeg er enig i.. Mit amperemeter måler det ohmske forbrug, det samme gør min spareskinne, så det burde nu virke godt nok.. Det reaktive forbrug ville evt. komme oveni (hvis der er et sådant), men nu er problemet jo, at tv'et bruger for *meget* i standby..
Af Sunbaodk
#177770
Hejsa folkens har langt om længe fået lov til at købe nyt tv af finansministeren ;)

Har egentligt hele tiden ville ha endnu et panasonic,
vi har pt et 3 år gammelt, TX-P42X10Y som vi har været rigtig glade for.

Men nu kan jeg så herinde læse om store problemer med burn in af tv logoer ? hvordan skal jeg forholde mig til det, er det noget jeg skal være bekymret over at kunne få på og hvad skal jeg gøre ved det, så frem det fremkommer på en ny skærm ?.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9