Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Harboe
#166525
Hey guys :)

Er der nogen der har set GT50 vs VT50 i 50" i et total mørkt rum? Tænker på 16/9 formatet og de sorte bars. Er der en synlig forskel?

På forhånd tak
Flemming
Af bulderhund
#166573
Hej alle og Rasmus
Jeg er også blevet en ejer af at TX-P50GT50Y
Og jeg ved ikke om det er mig der har lavet en indstillings fejl eller?

Men jeg havde først købt et Philips 46PFL5527T Tv, og jeg syntes heller ikke at billedet var noget specielt anno 2012 og i særdeleshed var farverne meget ved siden af: Det skal lige siges at jeg havde en 46" Panasonic GT20 før, indtil beslaget gik i stykker og det faldt ned og gik i stykker. :-(

Men det korte af det lange er, at billede kvaliteten, SD/antenne signalet er ekstremt ringe på mit nye panasonic, lige så ringe som på det gamle som er 3 år gammelt.

Og jeg vil vove at påstå, uden at overdrive, at det billede som Philips leverede på alm. SD kanaler, stadigvæk er bedre end det som panasonic leverer på HD kanaler ? Hvordan kan det være... Eller er det bare sådan at Panasonic opfatter det perfekte SD signal
SD-billedkvaliteten er tilsvarende meget fornem. Panasonic har gennem mange år leveret meget overbevisende gengivelse af almindelige Tv-signaler og andet indhold i lav opløsning; billederne er ikke for digitaliserede og ikke for bløde. Det er også vores oplevelser på GT50, og selvom vi ikke oplever væsentlige forbedringer i forhold til sidste års GT30-model, så er GT50 en topperformer. Tv’et slår stadig alle LCD/LED-modeller på markedet, når det kommer til SD-billedkvalitet. Det primære kritikpunkt i forhold til billedgengivelsen, er dog skærmens tendens til at udvaske billedet i dagstimerne
Så jeg har måske bare lavet en dumme fejl og gjort noget forkert, eller kan de 4 tommer gøre hele forskellen?

For der er ingen tvivl om at når der bliver afspillet Blu-ray, så kan det philips godt pakke sine ekstreme farver sammen igen :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166725
allo skrev:jeg synes at to ting er stadig ufatteligt ved siden af mht.produktet som dette...
1 - at de ikke kan lave en fjernbetjening der ligner noget solid (de er bare noget af det grimmeste af det grimmeste)
2 - at de ikke sætter par blæser af bedre kvalitet i

alt det ikke færdigt udviklet og stadig med en del mangler bull som alle andre inkl.Panasonic masser ind i tv kunne de fleste godt undvære - jeg ved at jeg ville sige (uden at blinke) 'nej, tak' til alt det crap (apps m.m.) og 'ja, tak' til en ordentlig fjernbetjening og blæser der ikke støjer/larmer/summer - for det kan GODT lade sig at gøre...- begge ting
Jeg er 100 % enig mht. fjernbetjening. Det er også mig en gåde. Jo flere der råber op omkring det, desto mere lytter producenterne - forhåbentlig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166726
cableguy skrev:Hej Rasmus. Fin test :) Oplever man stadig flimren i billedet?
Ja, hvis du kigger væk, og har tv'et i din øjenkrog, så kan du opleve, at det virker flimrende. Frekvensen på plasma-tv kan stadig forstyrre, og det har jo vist sig, at nogen også oplever det som et problem, når de kigger lige på skærmen (specielt i dagslys). Det oplever jeg dog ikke personligt, og jeg tror kun det er meget få, som oplever det. Men menneskets øje er jo en avanceret størrelse, som nødvendigvis også fungerer lidt forskelligt, så det skal nok være rigtigt.

Hvis du har oplevet det på tidligere modeller, så vil GT50 dog ikke ændre noget for dig. Det er hvert fald mit bud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166727
KeWa skrev:Super anmeldelse. Tak for det.

Jeg står dog stadig med tvivl om, hvorvidt jeg skal bruge 4.000 kr ekstra, og købe et 50vt50 (fremfor et 50gt50), da jeg har en meget lys stue, jf. "Den dyrere VT50-model har et såkaldt Louver-filter til at forhindre refleksioner, men GT50 har ikke samme filter."

Men taler vi en udskrivning på ca. 18k, kan det være, at Samsung 46es8005 ville være en bedre kandidat - min oplyste stue taget i betragtning...??

Eller måske en vt30??
LCD-TV er bedre i oplyste stuer, men så går du så på kompromis andre steder.

Panasonic havde faktisk en lidt sjov demonstration i Hamborg da de præsenterede skærmene. Jeg tror egentlig ikke den var tiltænkt som en demonstration, men de havde alle deres nye skærme fra mid-end til high-end stående på et stort stativ i en stor oplyst hal. Her kunne man tydeligt se, hvordan deres LCD/LED-modeller havde en fordel i de meget oplyste haller.

Plasma har jo stadig den ulempe, at de dels har flere niveauer af glaslag og dels har en relativ lav lysstyrke. Derfor "mikser" udefrakommende lys sig mere med skærmens egenproducerede lys, og det kan gøre billedet lidt mattere.

Jeg skal nok komme mere end på Louver-filtret i testen af VT50. Det er planen, at den skal op her i den kommende uge (vi har også flere tests på vej, som I hører mere om inden længe).

VT30 er bestemt heller ikke en dårlig skærm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166728
malkekoen skrev:Rasmus, atter en god anmeldelse. Detaljeret og overbevisende.

Har du (eller andre) nogle erfaringer med denne skærm vs. 50ST50?
Jeg har set ST50 en del gange, og det er jo altså også en super skærm. Jeg har ikke haft mulighed for at gå virkelig i dybden med den, men jeg kan se, at flere andre anmeldelser i branchen er meget begejstrede. Det virker som en rigtig fin value-for-money skærm, der vel godt kan siges at overtage G20 & G30-modellernes plads i hierarkiet (nu bare med 3D).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166729
wcc skrev:hvis et tv larmer hvordan kan det så få top anbefaling fra jer?????
Det er min holdning, at det må folk gøre op med sig selv. Vi skal jo også være realistiske og forholde os til, at det altså er en meget svag lyd, som også varierer fra model til model. I visse stuemiljøer vil den formentlig heller ikke kunne høres - i andre vil det. Der er mange omstændigheder, som gør sig gældende her.
Det ved jeg blandt andet fordi jeg har flyttet en Samsung B855 plasma-model rundt i flere stuer. I visse miljøer var den absolut lydløs og andre steder summede den hørbart.

Og for mit eget vedkommende må jeg da sige, at jeg ikke ser tv-udsendelser uden lyd. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166730
pipper skrev:
wcc skrev:hvis et tv larmer hvordan kan det så få top anbefaling fra jer?????
Fordi det er Plasma. Troede for længst at alle havde opdaget det !:(
Jeg forstår ikke hvad du mener, men nu gætter jeg. Du mener vi giver en anbefaling fordi det er et plasma-tv? Det var da en lidt underlig argumentation.

Jeg synes altid dette argument kører i ring. Der er ikke noget ræsonnement bag. Det er ikke kun for LCD vs. plasma snakken. Det er også i Nikon vs. Canon kameraer, Apple vs. Android smartphones osv. Hvis en anmelder anbefaler ét af dem, så er han pludselig "blind fan" af teknologien eller mærket. Kunne det tænkes, at anmelderen rent faktisk er mest overbevist af det han anbefaler? Og så kommer kritikerne igen på banen 2. og 3. gang, når samme teknologi/mærke anbefales, og føler sig selvbekræftet i deres holdning. Kunne det tænkes, at anmelderen stadig mener det samme? Det kaldes integritet, og er en type af ageren ud fra et værdisæt. Det er fint, der er anmeldere, som skifter holdning som vejret skifter i Danmark, men ofte er det jo netop fordi de ikke har noget værdisæt at basere deres anmeldelser på. Der bliver i alt for mange anmeldelser sagt hvad anmelderen tror læserne vil læse/have. Det bliver en omgang kollektivt-rygklapper-pladder.

Vi har aldrig sagt, at plasma er perfekt for alle - vi siger endda det modsatte ofte (også her i testen). Vi siger også i mange af anmeldelser af LCD-TV, at forskellener skrumpet markant. Vi synes ikke, at plasma er den perfekte teknologi - langt fra. Den er bare den bedste af to begrænsede skærmteknologier i dag på en række punkter. Men der er jo nye teknologier på vej, og så må vi forholde os til det løbende. Det er det vi gør. Hvis der skete en revolution på LCD-skærme, så ville vi naturligvis også forholde os til det.
Senest rettet af Rasmus Larsen 2. jun 2012, 15:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166731
Per S skrev:Hej Rasmus

Hvad med Hbbtv - er TV'et med denne funktion?
Jeg afprøvede det faktisk ikke, men jeg laver inden længe en oversigt. Jeg mangler stadig et par svar fra producenterne, men her bliver der meldt hvilke tv, som håndterer hbbtv (uden at ændre i menuer osv.).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166732
Ekmani skrev:Tak for testen Rasmus.
Læser d som GT50 får lidt blandede anmeldelse, trods anbefalingen...

Jeg glæder mig personlig til at ST50 komme til test. Håber i hvert fald den gør, da den netop r rost på div. fora for højere lysstyrke (vil hjælpe i lyse rum) og bedre responstid ift. GT og VT modellerne. Smart tv og dualprocessernes funktioner tror jeg alligevel ikke jeg vil få meget ud af - i hvert fald ikke i afvejning af ovenstående...

att allo: Ups:) GT50 har ligesom ST50 passiv køling, men andet elektronik kan jo sf godt afgive lidt summen. Spørgsmålet r bare om "lidt summen" r for meget og dermed uacceptabelt.
Det er altid svært med forventningsafstemmelse. GT50 er uden tvivl en af de bedste tv på markedet lige nu, men min skuffelse (som måske skinner igennem til tider) bunder primært i, at jeg synes tv-producenterne bevæger sig for langsomt fremad. Ofte bevæger de sig mere sidelæns ned fremad.

Men det er altid en farlig balance. Som anmelder bliver jeg jo nødt til at smide mine personlige forventninger/frygt og forholde mig objektivt til produktet i forhold til konkurrencen osv. Og det er netop i konkurrencen, prisniveauet osv. at jeg synes GT50 klarer sig godt. Men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg mener producenterne burde bevæge sig lidt hurtigere fremad. Det lader til, at vi er ved at nå det punkt, hvor hverken plasma eller LCD kan forbedres mærkbart længere - hvert fald ikke når de skal holde sig indenfor producenternes prismålsætninger. Der skal noget nyt til, en revolution, før vi kan begynde for alvor at klappe i vores hænder igen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166733
GPOSCH skrev:Hej Rasmus!

Var det ikke snart på tide at skifte dit måle udstyr med noget nyere, nu hvor tv efterhånden laver sortniveau der ikke er målbare med dit udstyr, men sagtens kan måles på andre testsites.
Jo, det skal overvejes. Men samtidig må jeg dog sige, at min holdning er, at forskellen mellem f.eks. 0,02 og 0,01 cd/2 ikke skal være afgørende for valget af tv. Det vil jeg hvert fald ikke bidrage til at gøre til en udbredt holdning. Når vi når ned i disse niveauer, så bliver det for mig et spørgsmål om "enten eller". Enten kan tv'et vise korrekt sort - eller også kan det ikke. Hvis det ikke kan, synes jeg ikke forskellen imellem 0,0-0,02 niveauerne er særlig relevante. Når et tv lander på f.eks. 0,10 eller 0,15 er det derimod noget andet.

Min personlige forhåbning er faktisk, at vi med OLED kan bevæge os ud over målinger på f.eks. sortniveau, snak om betragtningsvinkler og meget andet.
Senest rettet af Rasmus Larsen 2. jun 2012, 15:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166734
napsi skrev:Det der har skuffet mig mest ved min nye GT30, er at jeg ser regnbuer/forkerte farver, når jeg bevæger øjnene. Specielt på ansigter og undertekster.

Er der nogen der har oplevet det samme og har set om det nye focus field drive har fjernet eller mindsket problemet?
Det lyder spøjst. Altså når du fysisk bevæger hovedet eller når tv'et har bevægende billeder med ansigter?

Det er rigtigt, at plasma-tv har visse farveproblemer, hvor farverne kan bliver "opdelt" i flere niveauer, når der f.eks. panoreres hurtigt, men deciderede regnbuer vil jeg ikke kalde det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166735
Ziggy_Starman skrev:
GPOSCH skrev:Hej Rasmus!

Var det ikke snart på tide at skifte dit måle udstyr med noget nyere, nu hvor tv efterhånden laver sortniveau der ikke er målbare med dit udstyr, men sagtens kan måles på andre testsites.
Hørt. Tilbage da Flatpanels.dk anmeldte den sidste Pioneer for, hvad, 5 år siden, foreslog jeg også, at det måtte være på tide, at få noget bedre udstyr, der kunne måle længere ned end 0,02 i sortniveau, nu hvor den gennemsnitlige skærm er nået under dette punkt, men det har tilsyneladende ikke interesse. Jeg synes bare, det giver et misvisende billede, for det nuværende udstyr runder jo bare op til 0,02 eller ned til 0,00, når en skærm er et sted i gråzonen, og jeg fornemmer, at I overlader dommen til det blotte øje i sådan et tilfælde. Sådan a la "0, 00 angiver perfekt sort, men man kan stadig ane en smule lys på en helt sort skærm".
Det ender det med, ja. Se dog også det svar, som jeg lagde for lidt siden.

Jeg skal måske også indskyde, at det at måle så lave lysniveauer kræver ret avanceret udstyr. Og jeg betvivler personligt rigtigheden af flere resultater, som bliver præsenteret på andre anmeldelsessider. F.eks. HDTVtest proklamerede på et tidspunkt, at VT20 (så vidt jeg husker) havde bedre sortniveau end Pioneers skærme - baseret på deres målinger. Det er fuldstændig latterligt, for VT20 kommer ikke i nærheden deraf.

Derudover så begår mange anmeldere - skræmmende mange faktisk - den fejl, at de måler sortniveau - og lysniveau på plasma-tv - på en helt ensfarvet skærm. Det kan man ikke. Grunden er forskellig fra teknologi til teknologi, men kort sagt, kan det ikke lade sig gøre fordi LCD-TV med LED har global dimming, der slår til når en helt sort skærm vises. Men det sortniveau der kan registreres her, er ikke indikativt for det man oplever i praksis. På plasma-tv kan man ikke måle lysstyrke på en hel hvid skærm, da effekten fordeles på tværs af skærmen. Skærmen kan derfor vise en højere lysstyrke i den hvide farve i et udsnit af skærmen end på en helt hvid baggrund.

Det er et sidespring, men min pointe er, at anmeldelser nødvendigvis ikke bliver bedre af at have dette måleudstyr. Det vigtigste er efter min mening, at anmelderen ved hvad han taler om og har erfaring. Med andre ord kompetencerne til det han prøver at gøre sig klog på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166736
bulderhund skrev:Hej alle og Rasmus
Jeg er også blevet en ejer af at TX-P50GT50Y
Og jeg ved ikke om det er mig der har lavet en indstillings fejl eller?

Men jeg havde først købt et Philips 46PFL5527T Tv, og jeg syntes heller ikke at billedet var noget specielt anno 2012 og i særdeleshed var farverne meget ved siden af: Det skal lige siges at jeg havde en 46" Panasonic GT20 før, indtil beslaget gik i stykker og det faldt ned og gik i stykker. :-(

Men det korte af det lange er, at billede kvaliteten, SD/antenne signalet er ekstremt ringe på mit nye panasonic, lige så ringe som på det gamle som er 3 år gammelt.

Og jeg vil vove at påstå, uden at overdrive, at det billede som Philips leverede på alm. SD kanaler, stadigvæk er bedre end det som panasonic leverer på HD kanaler ? Hvordan kan det være... Eller er det bare sådan at Panasonic opfatter det perfekte SD signal
Det lyder i mine ører som om du har dårlig antenneforbindelse. har du sat splittere - aktive eller t-splittere - på dit antennesignal? Prøv at tage dem af, og få en direkte forbindelse til dit tv.

Og er du sikker på, at du ikke har fået indlæst dine tv-kanaler analogt i stedet for digitalt? Hvad står der oppe i hjørnet, når du skifter kanal?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9