Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethbrdk
#176258
edinger skrev:
kennethbrdk skrev:Jeg ærgrer mig lidt over at jeg ikke hoppede på dette tv istedet for VT50. Var tilfreds med mit Sony lcd men desværre var det ikke muligt for mig at se hx855 live nogle steder og endte derfor med vt50 da det havde det bedste billed af dem jeg kunne se og dertil de ALT for positive tests af VT50.
Hvad havde du håbet at få ud af at se skærmen live i en butik? Ud over at den er pæn, når den er slukket?

Og hvis du mener, at man ikke skal stole på tests – men på sine øjne – hvordan kan du så ærgre dig? Du har vel stadig ikke set skærmen live?
Nej men var mere tilfreds med mit Sony LCD end med mit VT50 så derfor antager jeg at HX855 er bedre. De steder jeg har været, har skærmene været tændt ellers kunne de vel også lige så godt lade være med at sælge tv O_O
Jeg købte mit sony lcd kun ud fra tests og købte vt50 udfra tests og efter at have set det live, men en ting er at se det live en anden ting er hvordan det fungerer i dagligt brug. Men jeg må sige at de tests jeg har læst ang. vt50 har været for positive. En ting er tilsyneladende målinger en anden ting er hvordan det i praksis fungerer.
Brugeravatar
Af edinger
#176261
kennethbrdk skrev:Jeg købte mit sony lcd kun ud fra tests og købte vt50 udfra tests og efter at have set det live, men en ting er at se det live en anden ting er hvordan det fungerer i dagligt brug. Men jeg må sige at de tests jeg har læst ang. vt50 har været for positive. En ting er tilsyneladende målinger en anden ting er hvordan det i praksis fungerer.
Det lyder som om, at din kvalitetsopfattelse afviger fra branchestandarden, og at det snarere er dér, problemet ligger.

For det er klart, at man ikke kan forlade sig på faganmeldelser, hvis ens opfattelse af billedkvalitet afviger væsentligt fra referencen.

Derfor er det også det første, man skal gøre sig klart, når man stiller spørgsmål her i forummet.

Ellers, hvis man taler ud fra forskellige forudsætninger, er risikoen overhængende for, at man kommer hjem med noget forkert.
Af kennethbrdk
#176264
edinger skrev:
kennethbrdk skrev:Jeg købte mit sony lcd kun ud fra tests og købte vt50 udfra tests og efter at have set det live, men en ting er at se det live en anden ting er hvordan det fungerer i dagligt brug. Men jeg må sige at de tests jeg har læst ang. vt50 har været for positive. En ting er tilsyneladende målinger en anden ting er hvordan det i praksis fungerer.
Det lyder som om, at din kvalitetsopfattelse afviger fra branchestandarden, og at det snarere er dér, problemet ligger.

For det er klart, at man ikke kan forlade sig på faganmeldelser, hvis ens opfattelse af billedkvalitet afviger væsentligt fra referencen.

Derfor er det også det første, man skal gøre sig klart, når man stiller spørgsmål her i forummet.

Ellers, hvis man taler ud fra forskellige forudsætninger, er risikoen overhængende for, at man kommer hjem med noget forkert.
Det er nu ikke så meget billedkvaliteten jeg anfægter, men det overfølsomme panel mht til retention/burn-in og så dens evne til at behandle panoreringer (ikke ved sport men ved film og alm. tv), som lader meget tilbage at ønske. Disse to parametre ødelægger totaloplevelsen for mig i sådan en grad, at jeg overvejer andre alternativer omend der ikke er mange.
Brugeravatar
Af edinger
#176270
kennethbrdk skrev:Det er nu ikke så meget billedkvaliteten jeg anfægter, men det overfølsomme panel mht til retention/burn-in og så dens evne til at behandle panoreringer (ikke ved sport men ved film og alm. tv), som lader meget tilbage at ønske. Disse to parametre ødelægger totaloplevelsen for mig i sådan en grad, at jeg overvejer andre alternativer omend der ikke er mange.
Hverken det ene eller det andet, synes jeg nu, at der bliver lagt skjul på nogen steder.

Og så lyder det i øvrigt som om, at du sætter pris på det de forkætrede "flydende billeder" (?)

Uanset årsagen er det da enormt ærgerligt, at din investering i så dyr en skærm er endt i en skuffelse. Om end jeg skal lade det være usagt, om HX855 i højere grad ville have kunnet indfri dine forventninger.
Af kennethbrdk
#176271
edinger skrev:
kennethbrdk skrev:Det er nu ikke så meget billedkvaliteten jeg anfægter, men det overfølsomme panel mht til retention/burn-in og så dens evne til at behandle panoreringer (ikke ved sport men ved film og alm. tv), som lader meget tilbage at ønske. Disse to parametre ødelægger totaloplevelsen for mig i sådan en grad, at jeg overvejer andre alternativer omend der ikke er mange.
Hverken det ene eller det andet, synes jeg nu, at der bliver lagt skjul på nogen steder.

Og så lyder det i øvrigt som om, at du sætter pris på det de forkætrede "flydende billeder" (?)

Uanset årsagen er det da enormt ærgerligt, at din investering i så dyr en skærm er endt i en skuffelse. Om end jeg skal lade det være usagt, om HX855 i højere grad ville have kunnet indfri dine forventninger.
Nej, jeg HADER soap effekt. Af samme grund så jeg bort fra Samsung og LG's nye skærme. Min Sony var ganske fin til gengivelse af det. VT' en mister fuldstændig detaljerne i billedet og det bliver mega sløret. I anmeldelserne står der intet om panelets følsomhed, men problemet er nok at de ikke har det i lang tid nok til at spotte det og så måler de sikkert mere end de bruger det. Det andet er også let forbigået. På nær 50hz problematikken som alle kender til, men alt andet lige er det i lige så høj grad på bluray materiale, at det spottes.
Af Jesper09
#179614
Ved i om kalibreringsforslaget i denne udemærkede test også kan bruges på 40-tommers versionen af dette til (som Elgiganten har på tilbud til 7.999 kr.)??

Jeg har set et forlag til indstillinger på hvtvtest, men er i tvivl om de engelske skærme er nøjagtig de samme som de danske - ja, det lyder måske skørt, men de hedder ofte noget forskelligt + det er vel ikke utænkeligt, at der er forkellige - ligesom der nogle gange er på mobiltelefonfronten.
Brugeravatar
Af edinger
#179626
Jesper09 skrev:Ved i om kalibreringsforslaget i denne udemærkede test også kan bruges på 40-tommers versionen af dette til (som Elgiganten har på tilbud til 7.999 kr.)??
Ja, indstillingerne fra testen kan også bruges til 40-tommer versionen.
Af saxo1587
#179712
Hej
Har lige købt et 46" HX855, og vil kalibrere det men synes ikke det er muligt at indstille: Clear White +1 og Live Color +1, kun som, fra, lav, mellem, høj. Skal det indstilles til lav?
Hilsen Jesper
Af Bent odense
#179713
ER det klar-hvid og levende farver du mener, så fra.
Af saxo1587
#179714
Tak
Det må så være det samme med detaljeforbedring?
Er iøvrigt ret imponeret over billedekvaliteten, sammenlignet med et LG lm860, jeg havde i en uges tid.
Af Bent odense
#179717
Alt hvad der heder billede forbedringer,SKAL SLÅS FRA.Untaget LED Dynamic-control skal stå på (Standard) valg af motiv skal stå på AUTO.Tryk på blå options knap,
Af michael nielsen
#181334
Lige et hurtigt spørgsmål.

Skal man bruge foden for at få lyd eller er der også lyd i selve skærmen.
Der er jo ingen ide i at hænge det på vægen hvis man stadig skal have foden stående for at få lyd.
Af Bent odense
#181374
Nej det skal du ikke.Foden er barer til at forbedre lydkvaliteten.