Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethbrdk
#165576
kennethbrdk skrev:Jeg har bestemt mig for at tage ud og se på topmodellerne i alle mærkerne og så tage min pioneer demo disk med - med diverse tests så må vi se om det bliver til nyt tv eller ej 8)
Var ude og se på en hel del fjernsyn idag. De havde dog desværre ikke Sony HX855, men så bl.a. topmodellen hos Samsung og LG inden for LED og Panasonic VT50 og sidstnævnte havde helt klart det bedste billed og mest naturlige. Tror måske endda at jeg kune leve med 5o HZ bug da jeg ikke oplevede det som værende særligt bekymrende. Dog så jeg ikke fodbold eller tilsvarende så er med et lille forbehold. Men indtil videre har det lagt sig i førerselen men vil dog gerne se Sony's topmodeller, da jeg netop har været godt tilfreds med mit Sony.
Af ninjai
#165593
Mysen skrev: Jeg husker ikke om det var i tråden om HX923 eller LW980, men her redegør Rasmus, at billedkvaliteten er stort set lige god på de to modeller, men at LG nok er vinderen med en ubetydelig marginal. Når det er sagt, så skal man huske at Sony'en koster 50% mere end LG's topmodel, og det er da en hel klar årsag til, at tv'et ikke er anbefalelsesværdig - i hvert fald ikke TOPanbefalingsværdigt.
det synes jeg absolut også er fair, især når man ved at flatpanels går efter det "mest korrekte billede" til en fair pris.

og netop dette synes jeg gør at lige præcis denne test ikke virker som helt fair.

læser i konklusionen så skriver han jo netop at:
"Tv’et kan uden tvivl konkurrere med de fleste LED-modeller på markedet i dag – og er et af Sonys bedste kant LED-baseret Tv til dato – men i et value-for-money perspektiv, er HX855 ikke helt på niveau med de hårdeste konkurrenter. Om designet og de tilføjede funktioner er værd at betale ekstra for, vil vi i sidste ende lade være op til dig at afgøre."

hårdeste konkurrenter er lg og samsung hvis vi snakker LED tv. og både samsung og Lg koster for så vidt jeg ved mere end hx855.
eller havde i nogle andre alternativer i den prisklasse der har lige så god billede som hx855? så må i meget gerne skrive det, da jeg stadig er åben for andre alternativer :)
Af Mysen
#165594
Jeg er helt enig i den vurdering. Min indlæg var også bare for at forsvare, at FP valgte ikek at give HX923 en topanbefaling.
Når man sammenligner HX855 med ES8005, synes jeg da klart Sony'en kommer ud med den bedste value-for-money. Det er nærmest som om, at man pr automatik har set Sony som det dyrere alternativ, da det er det, der normalt er tilfældet.

Når den er SÅ meget billigere OG kan konkurrere på alt der ikke har med Smart og 3D at gøre, så er det da netop et best-buy.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165628
Mysen skrev:Jeg er helt enig i den vurdering. Min indlæg var også bare for at forsvare, at FP valgte ikek at give HX923 en topanbefaling.
Når man sammenligner HX855 med ES8005, synes jeg da klart Sony'en kommer ud med den bedste value-for-money. Det er nærmest som om, at man pr automatik har set Sony som det dyrere alternativ, da det er det, der normalt er tilfældet.

Når den er SÅ meget billigere OG kan konkurrere på alt der ikke har med Smart og 3D at gøre, så er det da netop et best-buy.
Kunne ikke være mere enig :-)

Men som det er skrevet før, så er årsagen til Sony ikke får disse awards på denne side, at de er en halv generation bagefter alle andre.
Og så er det klart Samsungen vinder uanset pris osv.
Og som det også ligger i flere indlæg, så har FP intet imod Sony generelt og en nævnte også, at de sider som roser Sonys tv bedre end andre, er fanboys.
Af foshobear
#165677
Hi guys

My danish isnt the best so ill do this in english (hope you dont mind!).

Ive read up alot about this set lately from forums across the web, and so far ive read very very little bad things about it. When people talk about PQ they talk about it as amazing and blacks/bleeding/clouding are almost non exsistent on this set.

I would really love to see the "clouding test" re-done with LED Dynamic Control turned ON. As the test right now does not show the TVs fullest potential in this matter.

On the other side im reading alot of customers complaining about uniformity issues with the latest samsung and lg models, more so on Samsungs ES8000 and LG's 760/860 sets.

If you ask the owners on this set, they would give it a highly recommended award, i bet.
Af kennethm
#165805
Følger brillerne med i salgspakken?
Nej, da jeg talte med en sælger i Sony centeret i kolding, sagde han at briller skal købes ved siden af.
Men lige nu har de et tilbud på to briller og 2 3d film for 999,- hvor en.brille normalt koster 700,- så der er noget at spare lige nu :-)
Af T.Egelund
#167459
Waqas skrev:Følger brillerne med i salgspakken?
Nej, dem skal du købe ved siden af
Brugeravatar
Af KristofferA
#167864
Jeg så lige skærmen i dag og det er et ret smukt og elegant design. Ingen synlige samlinger foran. :)
Af ThomasManich
#169429
Hvad med input lag på dette tv, er det godt at spille Playstation på?
Af Christiankr
#172377
Hej Rasmus,

Jeg tror det var i 2008 at du havde pioneer 508XD som referencemodel. Jeg har netop sådan et tv og det er super. Dog bruger det en del strøm.

Hvordan performer sonyen (KDL-55HX855) ift. Pioneeren, når vi taler billedkvalitet, og i en forholdsvis lys stue. Er der sket en masse på den tid på billedkvaliteten?

(Jeg er lidt ligeglad med 3d)

På forhånd tak for svar
/Christiankr
Brugeravatar
Af edinger
#172380
Christiankr skrev:Hvordan performer HX855 ift. Pioneer 508XD, når vi taler billedkvalitet, og i en forholdsvis lys stue. Er der sket en masse på den tid på billedkvaliteten?
Alene fordi HX855 er en LCD-skærm, mens 508XD er en plasmaskærm, performer de først og fremmest forskelligt.

LCD og plasma har traditionelt haft styrker og svagheder i forskellige lejre. Og sådan forholder det sig fortsat.

Du vil helt sikkert opleve billedet på HX855 som anderledes end det, du er vant til. Om det så er noget, du kan lide, kan jeg af gode grunde ikke svare på.

Da du dog lader til at sætte pris på plasmateknologiens kvaliteter, er et kvalificeret gæt, at du vil foretrække din nuværende skærm.