Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af michelskovbo
#165494
Torben Rasmussen skrev: Vi giver credit når det er berettiget. Det er fløjtende ligemeget hvad der står på fronten af TV'et. I kan køre rundt i konspirationsteorier hvis det gør det nemmere for jer at sluge en udeblivende award, men vi har nu altså ikke noget imod Sony. Det her er ikke en børnehave hvor alle skal have en stjerne og et klap på skulderen for ikke at græde sig i søvn ;)
Det er rart med lidt input til netop hvorfor Sony, som de eneste ikke, opnår disse.
Jeg er meget farvet grundet mit arbejde, men ved jeg har mange kunder som undre sig, og tilsyneladende også et par brugere herinde.

Så jeg mener ikke det er en børnehave fordi man stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor Sony ikke får disse "marks".

Mange andre sites giver netop disse "marks" til fx. Sony - og derfor er det besynderligt de ikke bliver givet herinde. Og hvis i mener Sony ikke har fortjent credit på dette, ville det være dejligt at vide HVORFOR de ikke er det. Hvad der netop gør at deres modeller ikke fortjener dette, i stedet for et "sådan er det bare" :-)
Af pipper
#165495
Meningen med sådan en side her skulle jo gerne kunne hjælpe folk med at anbefale et tv, hvis de er i tvivl.

Men så hjælper det jo ikke meget, når de kun har en hat på :((

Derfor - Se altid tv'et i butikken, og brug retur retten hvis det ikke lever op til ens forventninger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#165497
Børnehave-bemærkningen gik nu på, at I ikke kan antage at Sony burde få awards blot fordi andre får det. Deres Tv fejler ikke noget - de anbefales jo stadig i vores købsanbefalinger - de er bare altid lidt bagefter ift. den øvrige konkurrence, så de får ikke en Award ud af det. Hvis HX8xx-serien var kommet sidste år (til samme pris) så var situationen en anden, men pt. så virker de bare konstant som om de er en halv generation bagefter.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165499
Jeg mener bestemt ikke Sony burde få awards fordi Samsung, LG, Panasonic etc. får disse.
Jeg ville bare have en begrundelse hvorfor i (flatpanels)mener, at de test som Sony får ude i verden på deres TV, ikke er beretiget her på siden :-)

Når du skriver de er en halv generation bagefter, er det så på alt, design, billede kvalitet, funktionalitet eller noget andet?

Og andre sider som finder Sony som "Bedste LCD TV" er det så fordi de ikke fokusere på de samme ting som jer i en test? - Dette ved jeg selvfølgelig godt du ikke kan svare på da i ikke ved hvordan andre sites tester deres TV.
Det kan bare være meget misvisende som flere også skriver at andre sider roser et Sony tv til skyerne, hvorefter det bliver "skudt ned" på denne side.


Lidt facts:
Panasonic 19 Test - 12 TA = 63%
Samung 16 Test - 7 TA = 43%
LG 11 Test - 5 TA = 45%
Sharp 12 Test - 4 TA = 33%
Sony 14 Test - 2 TA = 14%
Philips 13 Test - 1 TA = 7%
Af Chabar
#165509
Nu kan jeg ikke lade være med at stikke til ilden, men synes sku i selv be'r om det.

Har i overvejet, at "de andre sites" måske giver Sony awards, fordi de er fan-boys, og ikke fordi Flatpanels er anti-Sony?

Sony har en stor fanskare (lige som f.eks. Philips har det) inden for TV, fordi de dengang det hed Billedrørs-TV havde styr på lortet. Den tid er forbi - som man kan se på Sonys (og Philips for den sags skyld) salg og markedsandele. De har sovet i timen og levet højt på deres navn for længe, i stedet for at levere varen.

Jeg er enig når der bliver sagt, at Sony bare konstant er en halv-generation bagud ift. konkurrenterne og det bør man ikke få awards af - uanset dit brand.
Af lennon
#165511
Enig - andre sites ? ! Internettet er så altomfavnende at alle kan finde et site som bekræfter/afkræfter det man gerne vil læse . Mht seriøse fladskærmsanmeldelser beskæftiger entusiaster sig ofte med AVforums - Hdtvtest - og Flatpanels . Sony kan stadig være det rigtige valg for mange uden at være bedre end Samsung på de sidste billed marginaler .
Af ninjai
#165512
Nu har jeg læst anmeldelsen endnu engang, og må give Mess ret i at det virker lidt som om i har noget imod Sony.
Anmeldelsen virker lidt forhastet og i går ikke nær så meget i dybden med tingene som på samsung og pana.

Der kriteseres for flere punkter som også er gældende på eksempelvis samsungs es8005:
bl.a. smart tv platformen er forvirrende, tiltning af 3d forsvinder ved aktive 3d, reflektioner.

billedet som i tog under Undersøgelsen i et mørkelagt rum er ikke taget ordentligt, det er helt tydeligt at kameraet var rystet da i tog billedet, hvilket for mig tyder på at der var lidt travlt med at få testen ud.
"Den sorte farve er også betydeligt mere grålig, når skærmen betragtes fra en yderlig vinkel. Se nedenfor." i de andre anmeldelse plejer i at skrive at det er et typisk problem på edge led tv. burde i også nævne her for at være fair :)

Men hey.. det er nok en af de mest positive sony anmeldelse jeg har set herinde så thumbs up

og med hensyn til smart tv, så har du nok ret i at de er lidt halv hjertet inde med deres eget platform.. men det er nok fordi de satser på Google Tv platformet som der godt kunne pointeres.

for mig kan es8005 og hx855 bare ikke sammelignes fordi prisforskellen er så stor og det tror jeg sagtens kunderne kan se.

blot nogle kritik, for at sætte et andet perspektiv ind på anmeldelsen :)
Senest rettet af ninjai 11. maj 2012, 21:49, rettet i alt 1 gang.
Af ninjai
#165513
Er det forresten muligt at i laver testen på clouding og backligt bleeding
med LED Dynamic Control slået til og ikke fra?
Af xcardman
#165517
hverken sony eller samsung har rykket noget særligt på billedekvalitet i forhold til sidste år i hverfald på lcd området

så jeg kan ikke helt forstå man så synes et sony er helt op og ringe
bare fordi det er en 2012 model
de kommer jo heller ikke med nogen ny topmodel i år, 923 er stadig topmodel

sony er bare ved at blive hægtet af i forhold til andre producenter når vi taler om rå billedekvalitet

men er udmærket klar over mange køber et tv af andre årsager end hvor billedekvalitet er første prioritet

men et kæmpe underskud har nok en del med det af gøre
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165519
Chabar skrev: Har i overvejet, at "de andre sites" måske giver Sony awards, fordi de er fan-boys, og ikke fordi Flatpanels er anti-Sony?

Jeg er enig når der bliver sagt, at Sony bare konstant er en halv-generation bagud ift. konkurrenterne og det bør man ikke få awards af - uanset dit brand.
Så alle andre sites, som evt. har Sony som en award et eller andet, er fanboys ?
Det virker for mig ret useriøst at sige alle sites som gir Sony topkarakter er fanboys.
Skulle flatpanels så være fanboys fordi de gir Panasonic så mange awards?

Jeg siger bestemt ikke Sony er det eneste rigtigte, men mange steder er Sonys topmodeller meget anerkendte, bare ikke her på siden, hvilket var min pointe.
Så for at omformulere mig, stiller jeg dette spørgsmål:
Hvad er det, der gjorde at "Årets LCD tv 2011/2012" ikke fortjente en TA på denne side fx.

Er det fordi dem som gav Awarden var fanboys?
Er det fordi dette site synes Samsung, Panasonic, LG osv bare ER bedre i rå billede kvalitet?

Det var bare lidt det jeg gerne ville have svar på, og Torben gav et fint svar, uden at uddybe det nærmere:
At Sony er langt bagefter konkurrenterne på alle punkter.
Men hvis de er det, forstår jeg ikke flere anerkendte sider, godt kan give Samsung awards, Panasonic awards, LG awards OG Sony awards - og der er dit svar så, at det er fordi de er Sony fanboys? - Dont get it :/
Af lennon
#165522
Hvilke anerkendte sites snakker vi om ? AVforums ? HDTVtest ?? Eller . . . .
Af kanutt1
#165523
What the topic of this entire conversation should be is: Why are the LCD televisions with LED bulbs equipped with worse black level, worse color accuracy than their LCD counterpart from 2009 able to get Top Anbefaling at all? Just because it's thinner and has more bells and whistles?

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 709761.htm

The Samsung above has better blacks then the new one, the color accuracy after calibration is more correct, no bleeding, better viewing accuracy, the gamma levels are more correct... And I forgot the cheaper part compared to equivalent models

If a time machine existed I would go for the LCD version any day of the week because I know I won't have to win the lottery to get a panel without bleeding, clouding, bad black level and the list goes on.

The greatest trick the producers ever pulled was that thin automatically means better picture without having to do anything but switch out the CCFL panel in the back and replace them with christmas lights.

Here is the Sony LCD
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm

Instead of complaining about what television gets top anbefaling, maybe people should focus their attention to the companies themselves and ask them why this evolution produces worse picture quality than their thick 3 year old counterparts and maybe they would take note or most likely people are willing to pay for shittier sets just because it's beautiful hanging from the wall.
Af kanutt1
#165524
Probably just means subjective review sites like whathifi, trustedreviews. Too bad no matter how you slice it and dice it, measuring equipment edges out anyones subjective opinion.
Trustedreviews had this as the best LED ever... And ES8005 gets 5 stars in whathifi as well.. Might as well start using their other ends of the spectrum anytime soon seeing as most models are equivalent or worse this year.
Af kennethbrdk
#165525
xcardman skrev:hverken sony eller samsung har rykket noget særligt på billedekvalitet i forhold til sidste år i hverfald på lcd området

så jeg kan ikke helt forstå man så synes et sony er helt op og ringe
bare fordi det er en 2012 model
de kommer jo heller ikke med nogen ny topmodel i år, 923 er stadig topmodel

sony er bare ved at blive hægtet af i forhold til andre producenter når vi taler om rå billedekvalitet

men er udmærket klar over mange køber et tv af andre årsager end hvor billedekvalitet er første prioritet

men et kæmpe underskud har nok en del med det af gøre
Så vidt jeg kan læse mig til kommer der et HX953 til efteråret og andre anmeldere har det som det bedste led de nærmest har anmeldt - derfor kan man godt blive forvirret når man læser de forskellige anmeldelser når der kan være så stor en forskel men f.eks. panasonic vt50 på trods af 50 hz og dfc kan få reference award hos avforum er mig også en gåde - reference skulle vel helst være det på alle områder og ikke næsten alt.... men det er åbenbart ikke muligt at få et tv idag uden "fejl" :(