Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166706
flot skrev:Er jeg den eneste der i app-store'n ikke kan finde yousee cinema? Fungerer det pt kun på d8005 eller har jeg misset noget?
Det er endnu et af de fantastiske vidundere ved tv-producenternes Smart TV-platforme. Når en app godkendes, godkendes den ikke til "Smart TV"-platformen, men til enheder. Det vil sige, at når ES8005 nu er landet, skal YouSee igen have godkendt deres app.

Det samme er i øvrigt tilfældet på Samsungs Blu-ray afspillere med Smart Hub. En app der kommer ind på Samsungs Smart TV, kommer ikke nødvendigvis til BLu-ray-afspillerne - og omvendt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166707
dwp skrev:god test som altid..kan man regne med at 7 serien har samme billedkvalitet,som det var tilfældet sidste år
Så vidt vi er orienteret, så ja. Jeg kan dog ikke bekræfte 100 % endnu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166708
Lassie76 skrev:Hej,

Er der nogen, der ved, om kortslottet virker med Viasat-parabolabonnement eller er man nødsaget til at tilslutte den eksterne box?

/Søren

PS. Undskyld det manglende fagsprog.
Viasat er jo ikke officielt understøttet af nogen tv-producenter, fordi Viasat vil binde deres abonnement til bokse. Det er dog muligt med at bruge et specielt CA-modul (det som man kommer Viasat-kortet ind i før det indsættes i tv'et). Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg hører, at det kan lade sig gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166709
Papauno skrev:
lkodk skrev:
lkodk skrev: Jeg overvejer kraftigt at investere i 55" , men hvordan står det til med backlight bleed på den størrelse?
Hvad siger I der allerede har købt ES8005 i 55"?
Er der slet ingen ejere af 55ES8005 der har en mening om ovenstående?

Jeg har lige købt 55 es8005 modellen, som desværre havde en stor pixelfejl. Den fik jeg heldigvis byttet til en ny skærm uden problemer. Kan dog fortælle at den første skærm havde lidt clouding og backlight bleed problemer. Det var ikke slemt, men nok til at det kunne bemærkes. En af mine venner har 46 modellen og hans har ret meget clouding og backlight bleed.

....
Super med en brugertilbagemelding! :) Må jeg også opfordre dig at smide samme indlæg inde under "Brugeranmeldelser". På den måde bliver det ikke væk i mængden af indlæg her i tråden. Jeg er sikker på, at rigtig mange vil kunne bruge dine betragtninger.
Af Papauno
#166714
Hej Rasmus, jamen jeg vil da lige smide den ind under brugeranmeldelser :)

Mvh Christian
Af ThomasManich
#169427
Hvordan er det med input lag hvis den ikke står på Gamemode? Synes den mister nogle farver hvis man sætter den på gamemode.
Af TWM
#172060
jeg har kigget meget på denne model, og en ting der fanger mig er at i de butikker jeg har set den, er den sorte farve så kraftig, at mange detaljer går tabt da den bare viser rent sort.

Kan dette justeres væk så du kan se detaljer i de mørke områder mon?
Brugeravatar
Af edinger
#172065
TWM skrev:jeg har kigget meget på denne model, og en ting der fanger mig er at i de butikker jeg har set den, er den sorte farve så kraftig, at mange detaljer går tabt da den bare viser rent sort.

Kan dette justeres væk så du kan se detaljer i de mørke områder mon?
Ja.

De skærme, du ser i en butik, er ikke sat op med det sigte at give korrekte farver, men alene for at give mest mulig wow-effekt.

Det kan du naturligvis justere dig ud af. Uden nødvendigvis at kunne eliminere eventuelle problemer med shadow detail fuldstændig.
Af SLL
#172934
Jeg sidder på læser lidt på jeres test af TV'et, som jeg selv lige har købt i 40" udgaven. Jeres film mode kalibreringsindstillinger er super gode. Specielt er HD kvaliteten helt i top. Jeg har sammenlignet med mit gamle C755 tv, og ES8005 har et lidt mere dybt og skarpt billede i forhold til C755. Farverne er også bedre og mere nøjagtige på es8005 efter jeg har brugt jeres kalibrering.

Men jeg er stødt lidt på noget jeg ikke helt forstår, om jeg virkelig har store baglys problemer, eller om Samsung har sendt jeg et helt specielt test eksemplar uden baglys problemer :) Nu hvor LED tv'er har en del problemer med baglys bleed, så kan jeg næsten ikke forstå hvordan i kan få et 110% sort billede? :o
Altså jeg kan meget tydeligt se led lyset på min skærm, når jeg bruger jeres kalibreringsindstillinger u. micro dimming. Og hvis jeg står og kikker helt fra siden på tv'et, så kan jeg også ane lysdioderne udstråle lyset ind på skærmen. Jeg har indsat et billede af lyset på en helt sort baggrund:

(billedet viser rimelig nøjagtigt hvordan baglyset er)
https://www.dropbox.com/s/radnma46xh0uj ... .34.50.jpg

Og her et billedet hvor mit kamera er sat til nat belysning, og alting er highlighted en del så lysfordelingen ses overdrevet tydeligt:
https://www.dropbox.com/s/w81qwpgl08idm ... .52.26.jpg

Kan Flatpanels gutterne venligst fortælle mig, om i gør noget specielt for at få en 110% sort baggrund? :) Jeg mener der altid er en smule lys at spore når panelet er tændt, uanset backlight bleed. Sådan forholder det sig i hvert fald på både min ældre C755 og mit nye ES8005 led tv.

EDIT:
Smider lige et billede på af TV'et set fra siden, hvor man lidt på billedet kan ane lysdiodernes position og udstråling fra siden. Skal sige, at det er tydeligere i virkeligheden, pga. lyset på selv skærmen er kunstigt highlighted:
https://www.dropbox.com/s/d6zpojp3o6x3z ... .58.11.jpg

SLL[/url]
Brugeravatar
Af edinger
#172936
SLL skrev:Nu hvor LED tv'er har en del problemer med baglys bleed, så kan jeg næsten ikke forstå, hvordan I kan få et 110% sort billede?
Hvorhenne i testen ser du Rasmus skrive dette?

Rasmus skriver jo tværtimod, at:
Vores eksemplar af Samsung ES8005 havde ingen kritiske problemer med ujævn fordeling af lyset. Lysstyrken er ikke fordelt 100 % jævnt på skærmen, men det er sandt for samtlige kant-LED fladskærme på markedet i dag.
SLL skrev:Jeg kan meget tydeligt se LED lyset på min skærm, når jeg bruger jeres kalibreringsindstillinger u. micro dimming. Og hvis jeg står og kikker helt fra siden på tv'et, så kan jeg også ane lysdioderne udstråle lyset ind på skærmen. Jeg har indsat et billede af lyset på en helt sort baggrund
Som nævnt mange gange tidligere, varierer graden af bleeding meget fra eksemplar til eksemplar. Din skærm ser helt normal ud.
Af SLL
#172937
edinger skrev:
SLL skrev:Nu hvor LED tv'er har en del problemer med baglys bleed, så kan jeg næsten ikke forstå, hvordan I kan få et 110% sort billede?
Hvorhenne i testen ser du Rasmus skrive dette?

Rasmus skriver jo tværtimod, at:
Vores eksemplar af Samsung ES8005 havde ingen kritiske problemer med ujævn fordeling af lyset. Lysstyrken er ikke fordelt 100 % jævnt på skærmen, men det er sandt for samtlige kant-LED fladskærme på markedet i dag.
SLL skrev:Jeg kan meget tydeligt se LED lyset på min skærm, når jeg bruger jeres kalibreringsindstillinger u. micro dimming. Og hvis jeg står og kikker helt fra siden på tv'et, så kan jeg også ane lysdioderne udstråle lyset ind på skærmen. Jeg har indsat et billede af lyset på en helt sort baggrund
Som nævnt mange gange tidligere, varierer graden af bleeding meget fra eksemplar til eksemplar. Din skærm ser helt normal ud.
Edinger, tak for svaret. Mht. til bleeding billedet i flatpanels testen, så har jeg bedømt ud fra det billede som vises af bleeding ved lånte model. Og billedet er som jeg ser det er 110% sort, hvis altså man kan regne med flatpanel billedet i testen? Sådan et billedet kan jeg på ingen måde lave her hos mig, med mindre jeg slukker tv'et :-)
Det var derfor jeg studsede over det, eftersom jeg "måske" stadig har tilgode, at se et edge led tv helt uden bleed.

Jeg er "lidt" glad for, at du siger mit billede ser normalt ud. Der er lidt hvide skyer længere inde mit på skærmen, men det er meget minimalt. Man kan ikke se det på de billeder jeg linker til. Jeg skrev "lidt glad..", eftersom lyset var langt mere ens og udholdeligt på mit forhenværende Samsung C755 tv, som ikke havde led lys.
Brugeravatar
Af edinger
#172939
@SLL:

At lysfordelingen på din skærm er "almindelig ujævn", er ikke ensbetydende med, at du nødvendigvis finder det tilfredsstillende.

Så hvis du synes, at lyset på din gamle skærm var mere homogent og "udholdeligt", vil jeg bestemt ikke tale for, at du blot stiller dig tilfreds.

Hvis du er disideret utilfreds, skal du naturligvis forsøge at ombytte skærmen — velvidende at du rigtignok kan være mere heldig næste gang, men at du aldrig får en skærm med 100 % jævnt lys, jf. nedenstående.
FlatpanelsDK skrev:Vores eksemplar af Samsung ES8005 havde ingen kritiske problemer med ujævn fordeling af lyset. Lysstyrken er ikke fordelt 100 % jævnt på skærmen, men det er sandt for samtlige kant-LED fladskærme på markedet i dag.
Af THM
#172945
udfra billederne som min laptop kan gengive dem, syntes jeg på ingen måde det ser kritisk ud. det er set meget værere før.