Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#165223
Anmeldelsen af Samsung ES8005 er nu online. ES8005 erstatter sidste års D8005 model og kommer med slank ramme, Micro Dimming Ultimate samt en række nye Smart TV-funktioner såsom stemmestyring.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1336395842

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Holm86
#165232
Hmm samsung må til at komme ind i kampen. Syntes det er ærgeligt at de laver et af de bedste paneler når det kommer til billedekvalitet men at deres topmodel så må nøjes EDGE LED som giver ulidelige lysplamager i mørke scener. De burde sagtens kunne lave et Full LED og samtidig være så tynde som de er nu hvis LG kan.
Af Andersss
#165243
Det store spørgsmål er bare om det vil være nogen reel forbedring at lave det med direkte bagbelysning? Det er jo ikke fordi disse skærme er uden fejl og mangler. Samtidigt er der jo en klar tendens til at jo større din LED-belyste LCD skærm bliver, jo mere betydelige problemer er der med det lokale sortniveau (background bleeding og lysglotier grundet local dimming). Reelt set skal der jo en drastisk forøgning i antallet af LED-clusters til, før der vil være en klar vinder af de to typer LCD-tv. Jeg er i hvert fald skuffet over LG's top serie og ville nok trække et lod i edge-belysnings automaten og håbe på meget lidt background bleeding. Men jeg skal også kun have >50".
Tak for testen. Er positivt overrasket over es8005'eren. Havde frygtet et langt værre resultat. Synes dog designet er for meget, men der er vi jo alle forskellige. Men flotte resultater!
Af jordandk
#165267
Glad for at testen er præcis som jeg havde håbet. Kunne ikke vente, så købte tv'et inden i 55". :D

Ved bare det er en kæmpe forbedring fra vores 4 år gamle plasma skærm.
Af THM
#165268
syntes også testen er meget positiv, jeg hæfter mig specielt ved en god film profil der gør det muligt rimelig let at få et godt billede. det er der nok nogle få der vil være glade for 8)
mht. smart tv syntes jeg ikke rigtig det er så interessant andet end streaming mulighederne, og kameraet på toppen syntes jeg skæmmer designet...
Af Helmø
#165274
Fin test - som altid...

Der står "Wake on LAN" i artiklen - betyder det at man f.eks. kan tænde fjernsynet fra sin mobil-telefon?
Af jordandk
#165281
Helmø skrev:Fin test - som altid...

Der står "Wake on LAN" i artiklen - betyder det at man f.eks. kan tænde fjernsynet fra sin mobil-telefon?
Ja det kan man via remote app'en i play hvert fald.
Af Letten
#165287
jordandk skrev:
Helmø skrev:Fin test - som altid...

Der står "Wake on LAN" i artiklen - betyder det at man f.eks. kan tænde fjernsynet fra sin mobil-telefon?
Ja det kan man via remote app'en i play hvert fald.
Mon det kræver Ethernet? for hvis det fungerer med TV'et koblet på via WIFI kan jeg godt være bekymret for hvad det gør ved TV'ets standby strømforbrug.

Bare for at undgå at skulle tænde med den almindelige fjernbetjening.
Af lennon
#165288
I forvejen var billedkvaliteten bedre på Samsungs topplasma - specielt synligt for filmfreaks . Og med en billedkvalitet på den nye LCD/LED E-serie som er m meget identisk med sidste års model , - så er der jo ikke ændret ved den kendsgerning .

Yderst positivt hvis tendensen holder mht eliminering af backlight bleeding .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#165290
Letten skrev:Mon det kræver Ethernet? for hvis det fungerer med TV'et koblet på via WIFI kan jeg godt være bekymret for hvad det gør ved TV'ets standby strømforbrug.

Bare for at undgå at skulle tænde med den almindelige fjernbetjening.
Hvis man skal fluekneppe, så er "WOL" netop kun LAN - ikke WLAN.
Af jordandk
#165295
Torben Rasmussen skrev:
Letten skrev:Mon det kræver Ethernet? for hvis det fungerer med TV'et koblet på via WIFI kan jeg godt være bekymret for hvad det gør ved TV'ets standby strømforbrug.

Bare for at undgå at skulle tænde med den almindelige fjernbetjening.
Hvis man skal fluekneppe, så er "WOL" netop kun LAN - ikke WLAN.
Må give Torben ret, har ikke testet om kan via wifi, da jeg havde lavet et netværkskabel parat til tv'et.

Men hvis man er bekymret for standby forbruget, kan man jo altid deaktivere det.

Min anke som Rasmus også er lidt inde på er netop, at talen til tv, fungerer rigtig skidt i forhold til at skrue op og ned, da man kun kan tage et hak af gangen, samt udtale skal være rimelig præcis. Men til at tænde og slukke tv'et, skifte kanal, skifte input osv er det super godt. Der bruges det en del herhjemme.

Skype fungerer også rigtig godt med det indbygget kamera, der er kvaliteten i top. Det er meget handy når man har familie i udlandet.
Senest rettet af jordandk 8. maj 2012, 16:35, rettet i alt 1 gang.
Af Harboe
#165303
Hej Rasmus

Rigtig godt review. Som altid. :)

Kommer i med en test af GT50 engang i den nærmere fremtid, hvor i sammenligner med denne? Troede nemlig jeg ville have mig en GT50, men efter denne er jeg kommer i tvivl.

På forhånd tak
Flemming
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#165304
jordandk skrev: Må give Torben ret, har ikke testet om kan via wifi, da jeg havde lavet et netværkskabel parat til tv'et.

Men hvis man er bekymret for standby forbruget, kan man jo altid deaktivere det.

Min anke som Torben også er lidt inde på er netop, at talen til tv, fungerer rigtig skidt i forhold til at skrue op og ned, da man kun kan tage et hak af gangen, samt udtale skal være rimelig præcis. Men til at tænde og slukke tv'et, skifte kanal, skifte input osv er det super godt. Der bruges det en del herhjemme.

Skype fungerer også rigtig godt med det indbygget kamera, der er kvaliteten i top. Det er meget handy når man har familie i udlandet.
Jeg indskyder lige, at det er Rasmus der har testet TV'et. For at vække noget til live over WLAN, så skal TV'et understøtte WoWLAN, hvilket nok ikke kan klares med 0.7 W forbrug.