Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164815
Anmeldelsen af Popbox V8 er online. Vi har set på den kompakte afspiller fra Syabas (som er kendt for Popcorn Hour afspillerne). Du finder anmeldelsen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1335765600

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Lystrup
#164821
Mange tak for endnu en god anmeldelse.

Kan sagtens se hvad du mener med at der er en mere brugervenlig indikator for tidslinjen i en film, end der er på Dune. Kunne man også godt tage at integrere på Dunes afspillere.

Godt nok ærgerligt der er så mange fejl på denne boks.
Men så er det jo dejligt at den bliver testet og anmeldt her på siden i stedet for at man går ud og køber det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164825
Mht. tidslinjen: Egentlig så synes jeg mere det er et kritikpunkt af HDI end det er noget positivt ved V8. Syabas har gjort det man måtte forvente - at integrere noget der kan bruges i det daglige.

Jeg synes virkelig det er ærgeligt, at Popbox ikke viste sig at være mere stabil end det vi så her, for den har ret mange lækre features at byde på. I deres forum kan jeg se, at de har arbejdet på kompatibiliteten af undertekster, men for de MKV-filer jeg lavede med MakeMKV så blev det altså til et værre resultat efter opdateringen af firmwaren. Hvis man laver sine film med denne konverter, så vil man nok opleve problemer på visse af sine film.

At jeg ikke fik YAMJ til at virke behøver ikke være udslagsgivende for andre - det skulle være enklere at køre på en USB-disk eksempelvis. Hvis man tager springet op i deres A300 model, så får man dog en indbygget jukebox, som klarer både musik, video og billeder. Rygterne om ustabilitet går dog også på denne model, men før det er afprøvet IRL, så vil jeg ikke udtale mig alt for negativt på dén front.
#167847
Hejsa

Jeg synes det er et rigtig godt initiativ med disse anmeldelser. Ind til videre synes jeg ikke der er nogle af de anmeldede afspillere der har ramt sømmet på hovedet.

Der er skrevet en del godt om fx AC ryan HD Mini2 og andre, som kunne være interessante at kigge på. Kan vi forvente flere indlæg i denne serie?

Et alternativ kunne være (måske lidt væk fra hvad flatpanels normalt beskæftiger sig med) at lave en guide, hvor i selv sammensatte en "miniitx" medieafspiller evt. med XBMC installeret.

Jeg har selv rodet lidt med XBMC men synes det er meget, meget besværligt at lave en god opsætning. I kunne måske få en "ekspert" fra et andet site ind og hjælpe med at lave en sådan artikel? Ved der findes meget hardware og også software kombinationer på området.

Vinkel ala: Hvis det ikke findes - så lav det selv!

Nummer 1 ville naturligvis være en medieafspiller der bare sparkede røv out of the box.

Mvh. - og tak for et SUPER site.

Mates.

Hov edit: Selvom medieafspillerne stadig ikke er perfekte og 100% anbefalelsesværdige, mener jeg at de burde få deres eget område i sektionen "købsanbefalinger". Hvis der kun er 1 i vil anbefale, fint så list den :)
Senest rettet af Mates 18. jun 2012, 20:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#167848
Det er ikke meningen, at vi skal til at flytte fokus, men af og til så er der nogle spændende ting, som vi lige giver et ekstra øjekast. I denne sammenhæng ville vi vise, at de små mediestreamere ikke var begrænsede til on-demand bokse ala Apple TV eller DLNA-streaming via TV'et. Vi laver ikke en separat kategori til mediestreamere.

Markedet for disse afspillere er voksende og der er flere andre konkurrerence mærker, som også kan være med. Vi har dog ikke planer om at rende dem alle sammen igennnem, med mindre der kommer noget lidt mere revolutionerende end det der er på markedet nu.

At sætte et mediecenter sammen vil kræve, at vi får udlånt hardware i løsdele og det vil nok være et trist udlån for en forhandler, da det næppe kan sælges igen bagefter. De mere specielle anmeldelser, der kræver mere end blot udlån af udstyr bliver som regel udført i forbindelse med indkøb af privatudstyr, som det så måske kan skrives ind i en artikel eller lignende. Eksempelvis vores artikel om at skabe en fotoramme fra en gammel bærbar PC.
Af Mates
#167849
Jeg mener heller ikke at i skal flytte jeres fokus fra det som er jeres nummer 1: TV. Dog bruger i alligevel en del krudt på at beskrive de indbyggede funktioner som "smart-TV" begynder at tilbyde. Noget som mange vil benævne som johh.. en start.

Du nævner at markedet for medieafspillerne er voksende. Derfor kunne det også være interessant at følge med i hvad der sker. Og nej, i behøver ikke at anmelde rævl og kræt.

Jeg fravalgte selv den førnævnte AC ryan HD Mini2, fordi der (ifølge deres community) simpelthen var for store problemer - især med netværk.

I har startet den her serie af anmeldelser for lidt tid siden. Jeg ønsker egentlig kun at se flere af dem, fordi i er kritiske og ikke tager alt for gode varer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#167851
Hvis vi kan få adgang til låneudstyr, der kunne have interesse for læserne, så er vi naturligvis altid åbne for forslag til anmeldelser.