Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#164097
Anmeldelsen af Dune HD TV-101/301 er online. Vi har set på de to nyeste mediebokse fra HDI, som byder på glidende afspilning af alverdens filmformater:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1334776522

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Senest rettet af Torben Rasmussen 20. apr 2012, 08:14, rettet i alt 1 gang.
Af Boost
#164099
Ser ud til at der er byttet om på navnene i specs oversigten ?
Af lennon
#164103
Lidt uden for den glimrende tests rammer kunne jeg godt tænke mig at vide om enhederne kan streame til Sonos ? Mener nemlig at PCH-C200 har et problem pga Linux platformen, som Sonos ikke understøtter .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164107
Boost skrev:Ser ud til at der er byttet om på navnene i specs oversigten ?
Du har ret. Det er hermed byttet om igen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164108
lennon skrev:Lidt uden for den glimrende tests rammer kunne jeg godt tænke mig at vide om enhederne kan streame til Sonos ? Mener nemlig at PCH-C200 har et problem pga Linux platformen, som Sonos ikke understøtter .
Jeg har godt set rapporter om problemer med at bruge den interne HDD i samspil med Sonos, men desværre så har vi ikke en Sonos stående som vi kan teste det af med. I forvejen vil mulighederne som NAS være stærkt begrænsede, da boksen essentielt blot deler sit lager så det er synligt på lokalnettet (via eks. SMB). Alle de lidt smartere features, som man finder i en ægte NAS er ikke til stede. Der er dog blevet plads til en Torrent klient, hvis man bruger noget sådant.

Både HDI og Syabas benytter Sigma-chipsættet, men det er dog ikke samme modelnummer der benyttes i PCH-200 og Dune HD TV. PCH-200 deler chipsæt med de lidt større Smart-modeller fra HDI. Om det har noget at sige kan jeg desværre ikke udtale mig om, men det lader til, at begge chipsæt er i stand til at benytte samme styresystem, så problemerne er nok delt på tværs af chipsets-model.
Af Lystrup
#164121
Man kan godt se progress status på en film.
Bare klik på info-knappen, og så kommer en boks frem med diverse info, og her står både hvor lang tid filmen varer, samt hvor langt inde i filmen man er.
Det gør der hvert fald på Dune HD Smart H1, så går ud fra at det også virker på disse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164125
Ja, den er jeg skam med på - og det vises også i Youtube-videoen at HD TV-101/301 har samme funktion - men normalvist så har man en eller anden indikation på en tidslinje, som viser hvor i filmen man befinder sig. At se på tiden vs. totaltid er - alt andet lige - ikke helt så brugervenligt, som blot at se på en tidslinje. Det er muligvis flueknepperi, men det er en feature jeg selv bruger ret ofte på min BluRay-afspiller.

Dune er ikke alene om denne "mangel", men nu har vi også Popbox V8 stående ved siden af, som rent faktisk har en ret fin "Info"-funktion, der viser de ting man har brug for, så derfor sprang det lidt i øjnene, at HDI ikke har implementeret dette.
Af Lystrup
#164146
Kan godt følge dig lidt at det måske ikke er så brugervenligt, men har nok bare vænnet mig til at det står med tal :)

Og tak for endnu en lækker anmeldelse!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164167
Når jeg engang får lagt videoen fra Popbox V8 ud, så kan du se hvordan det burde gøres :)