Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jones31
#166759
janbau skrev:Godt spørgmål ang 400 kontra 800 MCI , jeg går også i tanker om at købe et LG 47LM660T eller en af de andre 3 modeller i denne serie . Synes at prisen på LM760T er for høj .
Har nævnt over for Sælger hos Elgiganten at jeg også kun kan se denne forskel på de 2 Tv , Men han kan ikke give et svar ud over at LM760T helt klart nok vil yde et bedre billede .
De har 47LM669T ( Hvide model ) i deres sortiment til 11000 Kr men ingen i Deres udstiling i Horsens så jeg kan ikke sammenligne de 2 Tv .
Men har læst gode test af LM660T og andre i denne serie fra Udlandet .
thg skrev:Har planer om at købe et LG 47LM660T.

Såvidt jeg kan se i oversigten: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1332415373 er eneste forskel at LM760T har 800 MCI og LM660T har 400 MCI.




Det er 100 Hz og 100 Hz og 200 Hz på lm760. 760 og 860 har samme panel. Kun duel core til forskel.

Nogen som kan fortælle mig hvad betydning dette vil have?

Nogle som kan forklare mig hvordan PVR optage funktionen fungerer? Skal der tilsluttes en ekstern harddisk eller er det nok med en USB nøgle?
Af thg
#166966
Hvad mener du med at man skal undgå at bruge RGB indstillingerne på et LM670T? Hvad skal man så indstille dem på?

Hvordan kan det være at du undlader at aktivere TruMotion i dine kalibrerings indstillinger?
Af janbau
#167558
Nu står valget imellem 47lm760t ( 800 Mci )og 47lm670t ( 400 mci )

Har fået et godt tilbud på 47lm760t og er blevet anbefalet at købe denne frem for 47lm670t da den er bedre fremtidssikret til de kommende højre opløsninger i Hd .

Skulle også være væsenligt bedre når man ser Bluray film . Skyldes dette at Mci backligt systemet kommer til sin ret her 800 mod 400 eller er panelet i 760 t bare bedre end 670 t panel .

Jeg skal give ca 2500 kr mere for Lm 760 T i forhold til Lm 670 t .

Fik at vide at 760 t var forberedt til de meget høje opløsninger som kommer i fremtiden .

Kan se at man kan få en Sony bluray afspiller som understytter dette .

Hvordan tror du Rasmus at 47lm760t vil stå i billedkvalitet i forhold til Samsung ES7005 de har begge 800 Mci .

Grunden til at jeg sværger mest til Lg er

Pasiv 3 D
Bedre understytelse af afspilning af videomatriale via Usb o.lign .


+ Ved Samsung
Kan opgrderes i fremtiden rent hardwaremæsigt

Men skal jeg vælge i mellem Lg eller Samsung er vel en smagsag da billedkvaliten er gode på dem begge .

Jeg har læst din test af ES8005 og kan ikke lige blive enig med mig selv om hvilken som er bedst af de to da de begge har fordele .

Lg har Ips panel og Samsung et panel med lidt mørkere faver .

Men nu er det jo ES7005 jeg kan få til ca samme pris som 47lm760 .
Af janbau
#167681
Så har jeg lige hentet mig en Lm 760 t til en rigtig god pris . Så den glæder jeg mig til at få sat op .
Skal nok melde tilbage om mine indtryk og får sikkert også brug for hjælp .

Men jeg tror da jeg vil bruge Rasmus instilinger af tvet .
Af lgowner
#167686
janbau skrev:Fik at vide at 760 t var forberedt til de meget høje opløsninger som kommer i fremtiden .
jeg tror du har hørt på en gang salgsgas, var tv't 4K ready , så ville LG nok også sælge den på dette allerede i 2012, istedet for at gemme sådanne en opløsning, og der er jo slet ikke penge i at have den gemt, og så aktivere den, for så købes der ingen ny skærm.
Nok det samme som sælger der ville sælge HD-ready skærme før 1080p blev standard og sagde den var klar til 1080p, og så fandt de ud af de var flere skærme så ikke klar til (kun 1080i)

denne LG artikel bør hjælpe dig på vej omkring usupporteret 4K/8K på LG skærme idag.
janbau skrev:+ Ved Samsung
Kan opgrderes i fremtiden rent hardwaremæsigt
endnu en gang salgsgas. Har du nogensinde set tv skærme du kunne opgradere hardwaremæssigt og så spare at købe ny skærm? (mente sælger at du kan sætte eksterne hardware bokse til tv't i fremtiden har han jo helt ret men det er lidt at omgåes sandheden)

sorry, det lyder desværre som du har fået en masse gode historier.
Jeg skal da ikke sige at man ikke kan, derimod at var samsung og LG skærme allerede 4K-ready, så ville det klart fremgå af fronten på deres klistermærker som pynter kanterne på nye skærme :)
Af janbau
#167694
Hej tak for svar , det med 4K ready har jeg ikke fået fra sælger men at 760 t var forberedt til de høje opløsninger vil jeg mene han sagde . Det med 4 K opløsning var noget jeg mente jeg havde set at Sony nye Bluray BDP S 790 understyter . Og det gør den faktisk så derfor trode jeg at 760 T måske kunne køre den opløsning .
http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s790

At Sony kan Opskalering til Digital Cinema 4K er god nok , Hvad det så end betyder for os med 1080 P / 24 skærme vil jeg gerne have forklaret lidt næmere .
Det betyder vel at hvis man har en af de kommende OLED skærme kan den opskalere en alm Bluray til 4 k ??? .



Det sælger mener med bedre Billed ( Opløsning er noget jeg har fået forkert i halsen ) Det han mener er at 760 T har et 200 Hz Panel imod 100 Hz på 670 T .

Kan godt huske at han sagde at 760 T ville være bedre med opdateringen af billed på især bluray men også sport ( hurtige bevægelser )

Jeg har jo som skrevet besluttet mig for at vælge 760 T frem for 670 T alene af den grund at 760 T jo gerne skulle være en bedre skærm da den har et hurtigere panel med 200 ( 800 MCI )

Som Rasmus jo også har skrevet til mig .

Det med at Samsung E 7000 og 8000 kan opgraderes rent hardwaremæsigt er jo god nok men hvad det rent faktisk betyder ved jeg ikke så meget om .
Af lgowner
#167709
janbau skrev:Det med 4 K opløsning var noget jeg mente jeg havde set at Sony nye Bluray BDP S 790 understyter . Og det gør den faktisk så derfor trode jeg at 760 T måske kunne køre den opløsning .
http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s790
da udgangen allerede med v1.4a standarden understøtter de nye 4K opløsninger, så tror jeg heller ikke at opskalering som du nævner her, vil være noget problem for en afspilnings enhed.

Det er nok mere de tv skærme som kun klarer 1080p , som måske også skal/kan klare at nedskalere fra 4K/8K til 1080p og så er der tv tunere, som aldrig med nuværende mpeg4 vil køre den opløsning, her vil der komme endnu en ny standard oveni og vi får ikke kun hardware i udstyr udskiftet, hertil kræves køb af ny model hvis et CA modul eller ekstern boks ikke løser opgaven og nedskalerer.

det er helt sikkert at 4K ikke er understøttet i 1:1 pixelmapping på eksisterende 2012 LG modeller i handlen, så ville LG afgjort have gjort et størrere nummer ud af det.
janbau skrev:Det med at Samsung E 7000 og 8000 kan opgraderes rent hardwaremæsigt er jo god nok men hvad det rent faktisk betyder ved jeg ikke så meget om .
Kan det være der menes softwaren opgraderes? måske som PS3 fik hdmi v1.4 supporteret hvor andre normalt skal sætte nye chips i for at klare den nye kommunikations standard, da dette normalt er en ikke programmerbar chip som bruges.
sidst er vel også indgrebet i tv't som nok på ingen måde er dækket af garanti, og så er du ved tv support og skal betale for arbejde og isætning, da vi jo ved de kan sætte forskellige tunere i tv skærme men indgrebet bliver dyrt.
Af Ph1L
#168996
Nu fik jeg også en LM760T i 55".

Lækkert TV, men synes ikke at kunne indstille tv'et, til samtlige anbefalede indstillinger til Expert 1 profilen.

Er der nogen der har en mini-guide til det, step-by-step? Der er nogle ting, som skal slåes fra, men det er greyed out, og andre ting kan jeg ikke finde i indstillingerne.

Desuden synes jeg, at 3D delen til PS3 (og i dette tilfælde Gran Turismo 5), ikke er noget at råbe hurra for! Har aktiveret 3D via Video Indstillinger -> Video Output -> HDMI, og så kom resten med 3D på PS3'en.

In-game i GTR5, har jeg kun aktiveret 3D delen, der var 2-3 andre optioner, som havde en default værdi; ved ikke om det er der, hvor det går galt ?

Til slut, er det MediaLink app'et, som man skal benytte til at streame film m.m. fra PC ?

Pft,
Af lgowner
#169020
Ph1L skrev: Desuden synes jeg, at 3D delen til PS3 (og i dette tilfælde Gran Turismo 5), ikke er noget at råbe hurra for! Har aktiveret 3D via Video Indstillinger -> Video Output -> HDMI, og så kom resten med 3D på PS3'en.
på 2011 modellerne informerer tv pænt omkring skift til 3D, hvis det ikke gjorde dette når din ps3 skifter, så kører du nok stadig i 2D mode.

det burde være rimlig synligt om du har 3D aktiveret eller ej, og mener du ingen 3D ses, så er det nok fordi det ikke er aktiveret korrekt.

kører du igennem en receiver som ikke har 3D support, så sendes 3D ikke til tv skærm, og så vil ps3 altså også slå det fra.

har du splitter på billed udgang, så kan dette også gøre at tv ikke skifter til 3D.

måske har 3D, og som du siger , bare ikke særligt godt :)
Af Ph1L
#169022
lgowner skrev:
Ph1L skrev: det burde være rimlig synligt om du har 3D aktiveret eller ej, og mener du ingen 3D ses, så er det nok fordi det ikke er aktiveret korrekt.

kører du igennem en receiver som ikke har 3D support, så sendes 3D ikke til tv skærm, og så vil ps3 altså også slå det fra.

har du splitter på billed udgang, så kan dette også gøre at tv ikke skifter til 3D.

måske har 3D, og som du siger , bare ikke særligt godt :)
Det er svagt synligt uden brillerne på.
Kører ikke igennem en reciever, det er HDMI mellem PS3 og tv'et.
Af Knud45
#169026
Er det muligt at opgradere 47LM670T til Flash v. 11?
Brugeravatar
Af huntiedk
#169122
lgowner skrev:
janbau skrev:Det med at Samsung E 7000 og 8000 kan opgraderes rent hardwaremæsigt er jo god nok men hvad det rent faktisk betyder ved jeg ikke så meget om .
Kan det være der menes softwaren opgraderes? måske som PS3 fik hdmi v1.4 supporteret hvor andre normalt skal sætte nye chips i for at klare den nye kommunikations standard, da dette normalt er en ikke programmerbar chip som bruges.
Mit gæt er at der henvises til Samsungs buzzword "Smart Evolution": http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ures#con03

Om det i praksis vil kunne bruges til noget i fremtiden må vi jo vente at se.
Af Krimson
#169449
Er der nogen der kender kravene til usb-enheder som man kan bruge til at optage på via PVR? Jeg har prøvet med en 4 GB og en 8 GB usb-stick som TV'et ikke vil godtage. Men det vil godt godtage en 40 GB 2,5" usb-harddisk.
Af janbau
#169484
Der står noget om det i brugvejledningen i selve tvet , Her står min 32 gb
jeg har prøvet 16 gb som ikke virker .
Ang Usb harddisk er det vel at prøve sig frem og 40 gb er måske nok som du selv skriver .
Dog ikke lige det der står i brugervejledningen .
Jeg har prøvet en iomega 320 Gb og en Samsung 500 Gb som virker .
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8