Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#163216
Anmeldelsen af LG LM760T er nu online. LM760T placerer sig lige under de to topmodeller, og byder på Smart TV, CInema 3D, Magic Motion-remote og meget mere.
Find testen her: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1333360918

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Oneill2k
#163220
Mange tak for en dejlig gennemført test!

Jeg står lige nu og er dybt i tvivl om jeg skal købe 55 LM760T eller LG 55 LW980W :S
Af Søren A
#163222
Oneill2k skrev:Mange tak for en dejlig gennemført test!

Jeg står lige nu og er dybt i tvivl om jeg skal købe 55 LM760T eller LG 55 LW980W :S



jeg har samme tvivl ......???? kan de kloge (Rasmus) hjælpe ;-)
Af Crille
#163223
Lækker artikel at læse som altid :)Vent og se hvad testen siger om 980'eren :)
Af noxity
#163225
Hej Rasmus,

Jeg er lidt forvirret over de to første billeder i anmeldelsen.

Det første billede som må være fra LGs pressemateriale, viser en skærmen næsten helt uden ramme.

Billedet nedenunder viser den omtalte ramme på 1-1,5cm.

Er TVet på pressefotoet det samme som du anmelder?
Af 2 T ´er Uden H
#163228
God anmeldelse :)

Er der en grund til LED local dimming er slået fra? Det er måske generelt ikke med til at bidrage så positivt til billede?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163229
noxity skrev:Hej Rasmus,

Jeg er lidt forvirret over de to første billeder i anmeldelsen.

Det første billede som må være fra LGs pressemateriale, viser en skærmen næsten helt uden ramme.

Billedet nedenunder viser den omtalte ramme på 1-1,5cm.

Er TVet på pressefotoet det samme som du anmelder?
Det var egentlig derfor jeg valgte at bringe billede nummer 2. Pressefotoet kan give det forkerte indtryk, men der er nok blot tale om lidt kreative markedsføringsfolk et sted derude :)

Jeg skal dog nok indskyde, at når LG siger "Rammeløs" (eller Borderless), så refererer de til frontskærmen, der er helt "ren", og således uden rammer. Rammen omkring billedpanelet er stadig ikke helt væk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163230
2 T ´er Uden H skrev:God anmeldelse :)

Er der en grund til LED local dimming er slået fra? Det er måske generelt ikke med til at bidrage så positivt til billede?
Det skyldes blot, at LM760T bruger edge LED; altså lysdioder langs kanten. Med en sådan løsning kan man højest opnå nogle få "local dimming" zoner på et Tv, og det er derfor blot et trick fra producenternes side. Det bruger alle producenterne på deres edge LED-modeller, men det gavner ikke efter min mening.

Local dimming giver kun for alvor mening på LCD-TV, hvor lysdioderne sidder bag selve skærmen. Såsom f.eks. den nye LG LM960V, Sonys HX923/HX920 eller Philips 9-serier.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163231
Oneill2k skrev:Mange tak for en dejlig gennemført test!

Jeg står lige nu og er dybt i tvivl om jeg skal købe 55 LM760T eller LG 55 LW980W :S
Sidstnævnte TVs fordel er naturligvis, at den har rigtig local dimming. Hvis du ikke vil bruge Smart TV-platformen, så synes jeg LW980W ligner et rigtig godt køb, med den ret vilde prisreduktion den har været igennem.
Af jbartens
#163234
Så Rasmus... det eneste punkt man rigtig vinder på med 760 kontra LW980W er ved smart tv delen? 3d delen SD og HD og Black levels er alle noget du ville fortrække på LW980erne??? også med dens Halo problemer til trods?
Af kskruger
#163249
jbartens skrev:Så Rasmus... det eneste punkt man rigtig vinder på med 760 kontra LW980W er ved smart tv delen? 3d delen SD og HD og Black levels er alle noget du ville fortrække på LW980erne??? også med dens Halo problemer til trods?
LW980W har det problem, at hvis du vil ha den
flotte sort gengivelse, så kommer du til at leve med lysglorier, ellers er dens sort gengivelse sådan mere alm.
Af JesperKeller
#163250
Edit: Fejlinformeret. Mente at LW980 havde scart pegende bagud, men fik tjekket op på mine informationer og det er kun service porten som endnu, peger bagud på LW980 :P
Senest rettet af JesperKeller 3. apr 2012, 10:44, rettet i alt 1 gang.
Af klinge
#163257
Rasmus linket til LG overbliks artiklen er gået i skoven. Den linker til 760 testen.

-Morten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163270
jbartens skrev:Så Rasmus... det eneste punkt man rigtig vinder på med 760 kontra LW980W er ved smart tv delen? 3d delen SD og HD og Black levels er alle noget du ville fortrække på LW980erne??? også med dens Halo problemer til trods?
Som de andre også pointerer, så er der lidt som taler både for og imod. Jeg vil dog ikke foretrække 3D-delen på LW980W. Den synes jeg er nogenlunde ens; måske endda med en lille fordel på LM760T pga. de nye algoritmer (som muligvis kommer til LW980W, det er jeg ikke klar over endnu). Husk, at local dimming på LW980W ikke fungerer sammen med 3D.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8