Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162495
Blaaberg skrev:Hvis man på ATV2 havde en cd i losless kvalitet med 44 khz, blev det konverteret til 48 khz som default ud gennem den digitale lydudgang.

Vides der om konverteringen er fjernet ved ATV3?
Det er en meget uønsket funktion for mit vedkommende

Vides der hvilken maximal khz der kan komme ud af den digitale lydudgang? (Tænker også på hvis en evt. fremtidig jailbreak lægges på om det gør noget forskel)
Jeg må være dig svar skyldig indtil videre.
Af Jacob S.
#162537
Larsen07 skrev:Tak for anmeldelsen.

Jeg har lige købt en ATV3, men er i tvivl om hvilken remote til iPhone (3GS) du taler om i anmeldelsen.. Er det Apples egen (grå firkant med blå ring og play-symbol i midten)? For den syntes jeg ikke kan nogle af de ting du beskriver. Jeg har ledt i App Store uden af finde ud af hvilken remote der er tale om. Kan nogen hjælpe?

Mvh. Esben
Hej Larsen07

Det er den App, du omtaler, du skal installere.

Når den er installeret, med nyeste opdatering, så har du to valgmuligheder i bunden af skærmen.
"Kontroller" eller "Computere" - For at betjene Apple TV skal du benytte "Kontroller"- knappen.

Når du navigerer rundt reagerer den også på tryk.

Mvh. Jacob.
Af katbird
#162539
Blaaberg skrev:Hvis man på ATV2 havde en cd i losless kvalitet med 44 khz, blev det konverteret til 48 khz som default ud gennem den digitale lydudgang.

Vides der om konverteringen er fjernet ved ATV3?
Det er en meget uønsket funktion for mit vedkommende

Vides der hvilken maximal khz der kan komme ud af den digitale lydudgang? (Tænker også på hvis en evt. fremtidig jailbreak lægges på om det gør noget forskel)
Ifølge svar i dette forum(bruger new_media) konverteres der stadig til 48khz
http://www.computeraudiophile.com/conte ... 96-support
Af Larsen07
#162592
Tak for svaret.

Det eneste jeg kan med den remote er at navigere rundt i mit iTunes biblotek -hvis altså computere er tændt!?

Mvh. Esben
Af Jacob S.
#162602
Larsen07 skrev:Tak for svaret.

Det eneste jeg kan med den remote er at navigere rundt i mit iTunes biblotek -hvis altså computere er tændt!?

Mvh. Esben
Hej igen.

Det er da træls for dig det ikke virker?

Har du opdateret din iPhone/iPod fornylig?

Den skal opdateres "fysisk" via kabel til din computer/iTunes.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162643
Larsen07 skrev:Tak for svaret.

Det eneste jeg kan med den remote er at navigere rundt i mit iTunes biblotek -hvis altså computere er tændt!?

Mvh. Esben
Kan du ikke trykke på den lille knap i øverste venstre hjørne, der viser to firkanter, og derefter vælge Apple TV?

Er både Apple TV og din iPhone på samme trådløse netværk? I så fald, hvilket router benytter du?
Af Laurits
#163126
Efter at have lejet en film på iTunes på min iPad hvorefter jeg vil streame den via AirPlay på mit tv kommer følgende fejlmeddelelse:
Apple tv er ikke godkendt til afspilning af dette indhold"
Hvorfor ikke? AirPlay fungerer upåklageligt på andre kilder også iTunes videopodcast! Men ikke denne lejede film, som sagtens kan afspilles på iPad men ikke via AirPlay. Nogen der kan hjælpe
Af bobabee
#163196
Du nævner fint Airplay funktionen, men jeg vil lige tilføje, at det sagtens kan lade sig gøre at afspille filer fra en computer via Boxee appen til iPad. Ja, det kræver jo så, man har iPaden.
Opret en bruger på Boxees hjemmeside for at blive stillet om til download til enten Pc eller Mac. Programmet installeres og vælg hvilke mapper du ønsker at dele via Boxee 'serveren'/programmet.
Installer nu iPad appen Boxee og du vil kunne streame dine film til Apple TV - uden kabler og pjat.

:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163199
bobabee skrev:Du nævner fint Airplay funktionen, men jeg vil lige tilføje, at det sagtens kan lade sig gøre at afspille filer fra en computer via Boxee appen til iPad. Ja, det kræver jo så, man har iPaden.
Opret en bruger på Boxees hjemmeside for at blive stillet om til download til enten Pc eller Mac. Programmet installeres og vælg hvilke mapper du ønsker at dele via Boxee 'serveren'/programmet.
Installer nu iPad appen Boxee og du vil kunne streame dine film til Apple TV - uden kabler og pjat.

:)
Godt tip. :) Hvordan er dine erfaringer med de mange forskellige videoformater?
Af bobabee
#163212
Rasmus Larsen skrev:

Godt tip. :) Hvordan er dine erfaringer med de mange forskellige videoformater?
Jeg har ikke forsøgt med så mange forskellige videoformater endnu, men jeg skal da absolut have det afprøvet med MKV, VOB osv. Indtil videre har det bare været videoformater som divx og avi. De virker til gengæld upåklageligt. Det kunne også være godt, at få det til at virke med undertekster. Jeg vender tilbage, så snart jeg ved mere.

Mvh Christian
Af bobabee
#163213
Rasmus Larsen skrev:Der er nu kommet jailbreak til den gamle Apple TV 2 med den nye brugerflade: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25432

Udsigterne til jailbreak på Apple TV 3 ser dog ud til at være lange.
Kender du sitet http://www.filecore.com ?

De arbejder tilsyneladende, som du kan læse på første side, på en update til Apple Tv 3. Håber snart den kommer. Når det kan lade sig gøre på den forrige model, så flasker det sig jo nok også til den nye

:p
Af kristiansj
#163280
Det er sikkert et dumt spørgsmål men skal de enheder appleboksen kan se være tilsluttet trådløst eller kan den fint se f.eks. en stationær der er tilsluttet ens netværk med kabel?

Går ud fra at det ikke er noget problem men ville lige være sikker....

mvh
Kristian
Af bobabee
#163291
kristiansj skrev:Det er sikkert et dumt spørgsmål men skal de enheder appleboksen kan se være tilsluttet trådløst eller kan den fint se f.eks. en stationær der er tilsluttet ens netværk med kabel?

Går ud fra at det ikke er noget problem men ville lige være sikker....

mvh
Kristian
Hej Kristian

Hvis du vil bruge Apple Tv sammen med en ekstern enhed - givet, at den er kompatibelt med apples produkt, så skal den være på samme netværk. Om det så er trådløst eller ej burde ikke have nogen betydning. Samtlige mine maskiner er på trådløst netværk, men på det samme netværk for at kunne bruge Airplay featuren f.eks.

Håber det svarede på dit spørgsmål.

Mvh Christian