Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#163507
Ja, det kan man - hvis du hentyder til Apples egen Movie Player.
Af william
#163509
Nej det tror jeg ikke det er, det er en app ved navn movie player, hvor du kan se alverdens fil typer i, eksempelvis dem fra et canon kamara. kunne være smart hvis den kunne vise det på fladskærmen via apple tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#163510
Apps til andet end lyd skal understøtte AirPlay selv. Det er ikke noget de kan pr. default.
Af william
#163553
Nu købte jeg mig en/et apple tv og fandt ud af man godt kunne bruge movie player via mirror. Men ikke den bedste kvalitet. Overvejer nu netflix. Men hvis man ændre ip til amerikansk på apple tv. Kan man så stadig leje dansk talende film til ungerne på movies?
Af kjelds
#163596
william skrev:Nu købte jeg mig en/et apple tv og fandt ud af man godt kunne bruge movie player via mirror. Men ikke den bedste kvalitet. Overvejer nu netflix. Men hvis man ændre ip til amerikansk på apple tv. Kan man så stadig leje dansk talende film til ungerne på movies?
Du kan frit skifte frem og tilbage mellem de enkelte apple stores. Der er selvfølgelig lidt omstændigt at skifte apple store og slå VPN til og fra hele tiden, men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har selv benyttet ABC og NBC apps på appleTV via iPad (her er det vildt nemt at skifte VPN) med amerikansk IP. BBC's app kører også fint over iPad med UK ip og så skal man jo bruge sin danske ip til dr.dk/nu-mobil (eller hvad den side nu hedder).
Af william
#163609
Tak for svar, så det er nødvendigt med en amerikansk itunes konto for at kunne se netflix på apple tv?
Af kjelds
#163692
william skrev:Tak for svar, så det er nødvendigt med en amerikansk itunes konto for at kunne se netflix på apple tv?
Det ved jeg faktisk ikke. Har kun prøvet netflix igennem PS3 og der blev jeg så skuffet over content at jeg ikke synes det var pengene værd. Måske er det nok med blot en amerikansk IP og så henter ATV3 selv netflix? Det må der være andre der kan svare på.
Af rusticolus
#166417
Måske har jeg helt misforstået noget. Men er det ikke Aplle tv'et der modtager tv signalet, som derefter sendes til visning på tv'et? I givet fald burde Aplle tv'et ikke have en form for digital modtager?

Hvis mit eksisterende tv ikke har DVB, skal jeg så have en DVB boks for at anvende et Apple tv?

Hvad er det jeg misforstår?

Vh
Af Skalle06
#166418
Du har misforstået det hele ;-)

Apple TV er en medieboks. Ikke en TV-modtagerboks.

Apple TV kan streame film, tv-serier, musik, podcasts m.v. fra iTunes, Netflix og Internettet i øvrigt. Herudover kan den streame fra en computer, der kører iTunes.
Af rusticolus
#166497
Skalle06 skrev:Du har misforstået det hele ;-)

Apple TV er en medieboks. Ikke en TV-modtagerboks.

Apple TV kan streame film, tv-serier, musik, podcasts m.v. fra iTunes, Netflix og Internettet i øvrigt. Herudover kan den streame fra en computer, der kører iTunes.
Nu forstår jeg bedre. Mange tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166711
kjelds skrev:
william skrev:Nu købte jeg mig en/et apple tv og fandt ud af man godt kunne bruge movie player via mirror. Men ikke den bedste kvalitet. Overvejer nu netflix. Men hvis man ændre ip til amerikansk på apple tv. Kan man så stadig leje dansk talende film til ungerne på movies?
Du kan frit skifte frem og tilbage mellem de enkelte apple stores. Der er selvfølgelig lidt omstændigt at skifte apple store og slå VPN til og fra hele tiden, men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har selv benyttet ABC og NBC apps på appleTV via iPad (her er det vildt nemt at skifte VPN) med amerikansk IP. BBC's app kører også fint over iPad med UK ip og så skal man jo bruge sin danske ip til dr.dk/nu-mobil (eller hvad den side nu hedder).
Hvis man bruger den DNS-løsning, som vi foreslår i vores guide her, så slipper man for alt det besværlige ved VPN, men får samme muligheder. Og det virker også til de danske tjenester, som jeg har forsøgt mig med. Og den virker også til andet end amerikanske tjenester uden man skal foretage ændringer.
Link: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1309768993
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166712
william skrev:Tak for svar, så det er nødvendigt med en amerikansk itunes konto for at kunne se netflix på apple tv?
Nejnej. Netflix har ikke noget med iTunes at gøre. Du skal blot have en amerikanske Netflix-konto og tilknytte dit danske kreditkort. Før du kan gøre det, skal du dog opsætte f.eks. den DNS-løsning jeg foreslår i indlægget herover, da du ellers bliver afvist på netflix.com.
Af DragonXD
#174654
Kommer Sony Video Unlimited til at owne Apple TV? for hvis det SVU er bedre, så ser jeg sku ingen grund til at købe Apple TV..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183187
Apple lavede for nylig en "silent update" til Apple TV-boksen, så den nu bruger en mere strømbesparende chip. Ifølge Anandtech, så bringer de strømforbruget ned under 1 W ved Full HD-videoafspilning.

Den "nye" Apple TV er derudover identisk med den i testen. Det er den man får leveret fra de fleste forhandlere, hvis man køber nu, forlyder det.