Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#162386
Anmeldelsen af den nye Apple TV med 1080p er nu online. Der er tilføjet understøttelse af 1080p på boksen og i iTunes samt en ny brugerflade. Den nye Apple TV er også billigere og har en hurtigere processor.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1332155656

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Bronto
#162389
Hej Rasmus

Du skriver i anmeldelsen at til straming fra DNLA diske er der andre, f.eks. WD TV, der er bedre bud, og at Apple skal tveakes for at det virker, men i din video ser det da ud til at virke fint? Hvordan vil du sammenligne de andre streaming produkter (Boxee, WD m.fl. med Wifi) med Apples?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162392
Det virker også rigtig fint, men det kræver at alt indholdet ligger i iTunes. Og da iTunes ikke understøtter alle videoformater, bliver man jo helt automatisk ret begrænset. Apple TV kan ikke streame fra f.eks. en netværksharddisk.

Boxee og Western Digitals bokse baserer sig jo på den mere åbne DLNA-standard, så her kan man streame video fra f.eks. en netværksharddisk (NAS), en PC med DLNA-software installeret eller f.eks. tablets med DLNA (her kan man så bruge AirPlay på Apple TV), men har man f.eks. videofiler i MKV, avi og lignende formater liggende, så er Apple TV ikke en optimal løsning (med mindre man vil jailbreake den).
Af JonesDK
#162393
Fin anmeldelse.
Anskaffede mig selv sådan en i lørdags. Jeg venter bare på der kommer et jailbreak til den, så jeg har mulighed for at smide XBMC på. Så har man IMO det bedste mediecenter :)
Af retardo
#162394
Har selv Apple TV2 og opgraderer nok til ATV3 når der er kommet jailbreak til 5.1. Når man har installeret ATV flash black og derefter alle godter som XBMC med diverse plugins så har man et latterligt fedt setup. Jeg kan streame alle film med undertekster gennem plugins som channel1, icefilms, navi X, samt har adgang til kanaler som skysport 1,2,3,4 HD (alt fodbold) samt ESPN 1,2 osv.

Det er simpelthen klasse.
Af JonesDK
#162395
retardo - Du må godt fortælle lidt mere om Navi X og skysports :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162397
Bare lige før vi kommer for alvor i gang med jailbreak-snakken, så vil jeg opfordre til at den tages i en ny debattråd. Lad os så vidt muligt prøve at holde denne tråd til debat og spørgsmål omkring anmeldelsen. :)

Mht. til nogle af de pirattjenester, der kan fås adgang til i forbindelse med jailbreak, skal jeg blot minde om, at de ikke kan debatteres her på FlatpanelsDK. Vi kan ikke lægge spalteplads til pirattjenester.
Af nyby
#162400
Hvordan er lyddelen af appleTV? gør den noget ved lyden eller "flyver" det bare igennem uberørt?
Af JonesDK
#162401
Beklager. Har os selv fundet ud af det nu :)
Af KaptajnRoevsved
#162417
At i ikke kan lægge spalteplads til pirattjenester, gør at folk søger andre steder hen.

Derved mister i pageviews og læsere.

I skyder jer selv i foden med den politik.

Piratkopiering går ikke væk bare fordi i fortier det.

Information wants to be free.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#162419
Vi klarer os uden. Men fin lille tale.
Af fredizy
#162421
JonesDK skrev:Fin anmeldelse.
Anskaffede mig selv sådan en i lørdags. Jeg venter bare på der kommer et jailbreak til den, så jeg har mulighed for at smide XBMC på. Så har man IMO det bedste mediecenter :)
Jeg vil super gerne høre dine erfaringer med hensyn til XBMC og den nye processer i APTV 3. Jeg kører selv med XBMC på APTV 2 og tænker at noget ekstra cpu kraft ville være kærkommen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162432
KaptajnRoevsved skrev:At i ikke kan lægge spalteplads til pirattjenester, gør at folk søger andre steder hen.

Derved mister i pageviews og læsere.

I skyder jer selv i foden med den politik.

Piratkopiering går ikke væk bare fordi i fortier det.

Information wants to be free.
Jailbreaking hører ikke ind under piratkopiering. Det er lovligt. Men deciderede pirattjenester gider vi ikke at være samlingssted for her på FlatpanelsDK. I kan jo sagtens debattere mulighederne i jailbreaking, men hvad det efterfølgende bruges til hos den enkelte, må stå for egen regning.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162433
nyby skrev:Hvordan er lyddelen af appleTV? gør den noget ved lyden eller "flyver" det bare igennem uberørt?
Her er de officielle specifikationer:
HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV; Dolby Digital 5.1 surround sound pass-through

Mht. surroundlyd, så understøttes Dolby Digital 5.1 på flere iTunes film samt på mange film i Netflix.