Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#162270
Testen af Samsung S27A850D er nu online. Sammen med 24" S27A850D, er S27A850D den første monitor til at udnytte Samsungs nye PLS-panelteknologi. Den byder også på 2560x1440 opløsning og 5 ms responstid.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1331901381

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af knudknud3
#162297
Ca. 24w. forbrug er for mig imponerende, og en pris på ca. 4700kr. er meget tiltalende. Det er nok 'min' skærm. MEN fik du set på om den har 1:1 pixelmapping??? Hvis den ikke har det, kan man så på en eller anden måde undgå strækning af billede??? PS. 805D er vist en 'tyrkfejl'.
Af knudknud3
#162410
Jeg har nu læst andre steder, at skærmen ikke har 1:1 pixel mapping det var yderst negativt (for mig).
Jeg har desuden set et strømforbrug på 29,1w. og 24,4w. når brightness er banket helt i bund.
Rasmus - har du en kommentar til strømforbruget???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#162441
knudknud3 skrev:Ca. 24w. forbrug er for mig imponerende, og en pris på ca. 4700kr. er meget tiltalende. Det er nok 'min' skærm. MEN fik du set på om den har 1:1 pixelmapping??? Hvis den ikke har det, kan man så på en eller anden måde undgå strækning af billede??? PS. 805D er vist en 'tyrkfejl'.
Hov, ja det glemte jeg at kommentere på. Men som du selv nævner, så strækker skærmen billedet. Men dette er naturligvis kun relevant, hvis du tilslutter eksempelvis en filmafspiller. Fra PC'en sætter du blot opløsningen til det korrekte, og så vil billedet altid være optimalt.

Mht. strømforbruget, så ved jeg ikke hvor den anden angivelse er fra? De 24 W blev målt med de kalibrerede indstillinger - altså med brightness omkring de 29 i menuen.
Af THXTEX
#162448
Omkring T-modellen? Kan man køre 2560x1440 over HDMI stikket?
Af knudknud3
#162482
Jeg har læst review'et fra TFT Central, der er på engelsk og er et mega review.

I er rimelig enige, når man ser på indstillingerne efter kalibrering. Der er dog een ting, jeg faldt over, som gjorde mig lettere forvirret.

??? Det drejer sig om lysstyrken (brightness), hvor du sætter den til 29% og får et forbrug 23,8watt, medens TFT sætter den til 17% og får et forbrug på 29,1watt (sat til 0% måles 24,5watt). Der er noget helt galt her. ???

'Out of box' er forbruget også meget forskelligt. Du siger 39,1watt, og TFT siger 52,7watt. Jeg ved godt at skærme kan variere, men den her forskel er stor. Måske er din skærm nyere og bedre indstillet fra fabrikken.

http://www.pcpro.co.uk/reviews/monitors ... r-s27a850d PCPRO får samme resultat som TFT pr. 21. marts 2012. TFT's review er fra 19. januar 2012.