Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#153472
Testen af Sony HX720 er nu online. Vi har testet 46" 46HX720, men modellen findes også med DVB-T2 tuner kaldet 46HX723. Tv'et byder på X-Reality Pro billedmotor, 3D og Bravia Internet Video platformen.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1322211138

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af crt_man
#153474
Tak for endnu et fin test. Jeg har kigget lidt efter Sony modellerne på det seneste. Nu har du testet både EX720 og HX720. Hvor tror du NX720 placerer sig ifht. sine brødre? Er det helt det samme panel som EX eller ligger det tættere på HX? Og gør PRO chippen i HX overhovedet nogen forskel andet end hurtigere frameinterpolering?
Af gæsten
#153480
Mange tag for den gennemførte anmeldelse. Dog en anelse skuffende resultat. Jeg havde sat hovedet efter HX720, men synes du i stedet det ville værd at kigge på Sharps LE831S, da de er i samme prisleje, til allround brug.
Af HenrikA
#153483
Tak for testen.

Har selv HX820 og har indtil videre brugt indstillinger tilnærmet de der anbefales i testen af HX920. Skal jeg læne mig mig mere op ad indstilligerne for HX720, da min model jo heller ikke er bagbelyst med local dimming?
Af HenrikA
#153484
Lige en ting til, hæfter mig lidt ved skaphed sat til 50, plejer den ikke er blive sat til min. mere eller mindre i alle tests?
Af Wendigo
#153485
øv øv øv, havde ellers sat næsen op efter det her TV, så nu er jeg igen på bar bund med hvad jeg skal købe :(

Forstår det bare ikke. Her er de jo mægtig glade for det
http://www.avforums.com/review/Sony-Bra ... eview.html

Kan det rigtig meget anbefales at købe et EX720 istedet?
Eller måske et LE831S, som der også bliver nævnt noget om her?
Brugeravatar
Af edinger
#153487
Wendigo skrev:øv øv øv, havde ellers sat næsen op efter det her TV, så nu er jeg igen på bar bund med hvad jeg skal købe :(
Hvad er det, du øv'er over?

Hvis vi ser bort fra clouding – som er der, hvor kæden springer af for mig – er det da en udmærket anmeldelse.

Men det er måske også det, der er deal breakeren for dig?
Af Wendigo
#153488
Jeg kan simplthen ikke acceptere så meget backlight bleeding, og havde forventet bedre sort niveau.

De 2 punkter, tar' jeg meget alvorligt, når der skal købes TV.

EDIT: Til gengæld, er det 40' udgaven jeg har i kikkerten. Der er måske bedre sort niveau fordi panelet er mindre, og det samme med måske formindsket backlight bleeding?
Brugeravatar
Af edinger
#153490
Wendigo skrev:Jeg kan simplthen ikke acceptere så meget backlight bleeding, og havde forventet bedre sort niveau.

De 2 punkter, tar' jeg meget alvorligt, når der skal købes TV
Jamen, så ligger plasma jo ligefor ;)

Må jeg foreslå Panasonic G30 (42") eller GT30 (42")
Af Wendigo
#153491
edinger skrev:
Wendigo skrev:Jeg kan simplthen ikke acceptere så meget backlight bleeding, og havde forventet bedre sort niveau.

De 2 punkter, tar' jeg meget alvorligt, når der skal købes TV
Jamen, så ligger plasma jo ligefor ;)

Må jeg foreslå Panasonic G30 (42") eller GT30 (42")
Plasma er ikke lige min kop the.

Synes man har læst en del indlæg på nettet, med folk som klager over blæserstøj/buzzing/ burn in osv.
Af vizz
#153493
Wendigo skrev:øv øv øv, havde ellers sat næsen op efter det her TV, så nu er jeg igen på bar bund med hvad jeg skal købe :(

Forstår det bare ikke. Her er de jo mægtig glade for det
http://www.avforums.com/review/Sony-Bra ... eview.html

Kan det rigtig meget anbefales at købe et EX720 istedet?
Eller måske et LE831S, som der også bliver nævnt noget om her?
Jeg har haft et 46HX720 i 4 mrd. nu og jeg er vildt tilfreds. Jeg har ingen lysgennemfalds problemer eller clouding - og billedekvaliteten er helt vild god. Forinden ovenstående køb havde jeg 3 Samsung 46D7005 hjemme som jeg syntes havde alt for meget clouding og lysgennemfald.

Ja, stikkene er åndsvagt placeret på bagsiden, men jeg har købt vinkel stik hos AV cabels så det løser dette problem. Og ja, Smart TV delen er bedre på Samsung, men hvem bruger dette i praksis ? Jeg streamer DNLA perfekt.
Af Wendigo
#153495
Så måske er det knald eller fald, om man får en model med backlight bleeding?

Det kunne godt lyde sådan. Hmmm.

EDIT: Og hvis jeg skal vente til Sonys 2012 modeller, så sagde ham sony manden jeg snakkede med, at jeg kunne komme til at vente helt til april måned.

Så enten køber jeg et 40'' HX720, og håber på at jeg ikke får et med backlight bleeding, og må leve med det lidt dårlige sort niveau. Eller også ta' skridtet ned til EX720 og få endnu bedre sort niveau og håbet om mindre backlight bleeding. Og så ofre nogen ting i det, som HX720 er bedre til.

Eller vente 5 måneder +2 måneder ekstra (måske) hvis de nye 2012, skal hives hjem til Danmark først, og så testes bagefter.

Det er som at vælge mellem pest eller kolera !:(

Det er mig en fuldstændig komplet gåde, hvordan Sony kan formåe at forringe sort niveau kvalitet samt forøget backlight bleeding på deres highend HX720, i forhold til deres value for money EX720 som overhaler det, på netop de punkter.
Af vizz
#153501
Køb det i Bilka, så har du jo 30 dage til at levere det tilbage i hvis du er uheldig.
Af pipper
#153506
Hallo hallo. Så ringe er sort niveau'et jo heller ikke.

Har du set det "live" ?