Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
#153601
@pipper:

Som bekendt kan selv en VT30'er blegne i sammenligning med mere inferiøre skærme i en butiksopsætning.

Du kan derfor ikke nødvendigvis stole på det, du mener at have konkluderet.

Det virker dog ganske sandsynligt, at HX720 out-performer EX720 på de nævnte parametre.
Af THM
#153602
grums omkring tekst kan også skyldes kunstig skarphed...
Af pipper
#153604
Hvad menes med kunstig skarphed?
Af Mysen
#153611
At tv'et forstærker kanter med en forhøjet kontrast omkting forskellige ting. Eksempelvis sorte linjer ved siden af den hvide tekst.
Af pipper
#153612
Så er det jo heller ikke forkert at sige at HX720 er bedre end EX720 på dette punkt.

Det er jo ikke noget man kan justerer sig ud af.
Af THM
#153624
pipper skrev:Så er det jo heller ikke forkert at sige at HX720 er bedre end EX720 på dette punkt.

Det er jo ikke noget man kan justerer sig ud af.
jo hvis det du så skyldes kunstig skarphed kan man skrue ned for denne(skarphed i menuen).
har set ex720 i butik ved flere lejligheder. i bilka så billedet forfærdeligt og meget grumset ud. i kt radio så det ganske klart ud. min pointe er at man ikke skal glemme kildens betydning
Af Kickstart
#153871
Mit HX720 40 tommer har hverken bleeding eller lyse områder ved skæv synsvinkel etc. Det er kulsort, intet mindre og jeg er MEGET tilfreds :).
Af Wendigo
#153882
Kickstart skrev:Mit HX720 40 tommer har hverken bleeding eller lyse områder ved skæv synsvinkel etc. Det er kulsort, intet mindre og jeg er MEGET tilfreds :).
Tror også det er forskelligt fra model til model. Det beviser testen af skærmen her på siden, jo også. Som desværre led af ret meget backlight bleeding/clouding

Mit trofase Philips 28PW8807 CRT widescreen, må holde indtil 2012 tv'erne udkommer. Jeg er overhovedet ikke overbevist med 2011 producenternes svar på deres bedste tv'er.
De er stadig for ringe, i en eller anden grad.
Brugeravatar
Af edinger
#153885
Wendigo skrev:Mit trofase Philips 28PW8807 CRT widescreen, må holde indtil 2012 tv'erne udkommer. Jeg er overhovedet ikke overbevist med 2011 producenternes svar på deres bedste tv'er.

De er stadig for ringe, i en eller anden grad.
Problemet med nørde-fora som dette er, at man let kan forledes til at få den opfattelse. Hvis alle skærme vitterlig døjede med de skavanker, som nævnes her med stor hyppighed, ville jeg være tilbøjelig til at give dig ret.

Det er dog heldigvis langtfra tilfældet.
Af Letten
#153889
edinger skrev:
Wendigo skrev:Mit trofase Philips 28PW8807 CRT widescreen, må holde indtil 2012 tv'erne udkommer. Jeg er overhovedet ikke overbevist med 2011 producenternes svar på deres bedste tv'er.

De er stadig for ringe, i en eller anden grad.
Problemet med nørde-fora som dette er, at man let kan forledes til at få den opfattelse. Hvis alle skærme vitterlig døjede med de skavanker, som nævnes her med stor hyppighed, ville jeg være tilbøjelig til at give dig ret.

Det er dog heldigvis langtfra tilfældet.
Meget enig.

Husk også, at hvis du kunne læse lige så grundige anmeldelser af dit gamle CRT TV, ville du også opdage at det har sine mangler.

Og så lige en lille hemmelighed: man vil også finde noget at kritisere på næste års modeller, så kan du så vente til 2013, 2014, 2015......

Mit råd er at springe ud i det, men lad være med at købe de dyreste topmodeller. Et mellemklasse plasma er et godt bud og sandsynligvis bedre end dit trofaste CRT -der er sket en del.
Brugeravatar
Af edinger
#153905
Letten skrev:Mit råd er at springe ud i det, men lad være med at købe de dyreste topmodeller. Et mellemklasse plasma er et godt bud og sandsynligvis bedre end dit trofaste CRT -der er sket en del.
Med fare for, at det udvikler sig til rygklapperi... ;) ... Fuldstændig enig!

Jeg skulle mene, at en mellemklasse(plasma)skærm vil kunne tilfredsstille langt de flestes behov.
Af make
#153951
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal konkludere. Er HX720 generelt bedre end EX720? .. eller er det spild af penge at give ca 2000 kr extra for HX720. Jeg overvejer om jeg skal købe et EX720 eller HX720. EX720 er steget i pris og HX720 er faldet.
Af make
#153957
HenrikA skrev:Lige en ting til, hæfter mig lidt ved skaphed sat til 50, plejer den ikke er blive sat til min. mere eller mindre i alle tests?
Dette kunne jeg også godt tænke mig at få svar på
Af Wendigo
#153962
Der er jo altid chance for at samtlige producenter forbedrer deres TV til næste år. Der har bare ikke været noget banebrydende endnu, til at det kan erstatte mit 28PW8807.


Det giver overhovedet ingen mening, hvorfor jeg skulle udskifte det med fx et HX720. "nårh for satan, så må jeg shu bare håbe jeg ikke får et med alt for meget backlight bleeding, det er jo også kun 8.000kr host host jeg kaster efter det"

eller et plasma "nårh det er jo kun lidt blæsersøj eller buzzing, ingen problemer der"

Penge smidt lige ud af vinduet. Satser på at 2012 bliver det år, hvor alle producenterne tar' sig sammen, og får lavet noget ordentligt for en gangs skyld.

PS: Sorry for mit måske lidt sure indlæg her, men nu skete det altså :)