Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154123
HenrikA skrev:Tak for testen.

Har selv HX820 og har indtil videre brugt indstillinger tilnærmet de der anbefales i testen af HX920. Skal jeg læne mig mig mere op ad indstilligerne for HX720, da min model jo heller ikke er bagbelyst med local dimming?
Det er et godt spørgsmål. Jeg tør faktisk ikke rigtig give et bud. Prøv dig frem og se hvad der fungerer :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154124
HenrikA skrev:Lige en ting til, hæfter mig lidt ved skaphed sat til 50, plejer den ikke er blive sat til min. mere eller mindre i alle tests?
Jeg har ikke Tv'et stående længere, men jeg er ret sikker på, at jeg har fået skrevet den rigtige værdi ind. Jeg har bemærket, at Sonys forskellige modeller har lidt forskellige indstillinger implementeret, så på nogen modeller er 50 faktisk "nulpunktet", hvorimod det på andre modeller ligger længere nede.

Man kan dog ret let teste det selv, hvis man tilslutter en PC, sender 1920x1080 opløsning til Tv'et og slår det rigtige uskalerede format til. Så snart der ikke længere er hvid fnidder omkring tekst, står skarpheds-indstillingen korrekt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154125
Wendigo skrev:Kan det rigtig meget anbefales at købe et EX720 istedet?
Eller måske et LE831S, som der også bliver nævnt noget om her?
Testen skal ikke forstås som, at EX720 er et bedre Tv, men HX720 er bare et dyrere Tv, og når forskellene ikke er gigantiske, ligner EX720 et bedre bud ud fra en "pris-kontra-kvalitet"-vurdering.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154127
Wendigo skrev: EDIT: Og hvis jeg skal vente til Sonys 2012 modeller, så sagde ham sony manden jeg snakkede med, at jeg kunne komme til at vente helt til april måned.
Hvis historikken er en indikator, så lander de nye modeller i Danmark mellem februar-april afhængigt af prisklassen. Sonys mellemprismodeller og billigste modeller lander typisk først.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154128
pipper skrev:HX720 har et noget bedre og klar billede, men EX720 har et mere grumset billede. Her er også en del støj rundt om de forskellige tekster der er på skærmen.
Det kan blot skyldes en alt for høj skarphedsindstilling på den EX720 du så. Uden jeg skal skyde nogen noget i skoene, så husk på, at alle butikker naturligvis har en interesse i at de dyreste modeller fremstår bedst.

Jeg er enig i, at HX720 er et bedre Tv, men som nævnt, så synes jeg pris-kontra-kvalitet taler for EX720. Hvis man gerne vil have HX720 synes jeg man skal snuppe det, og jeg vil bestemt ikke fraråde det på nogen måde. Jeg vil bare heller ikke ubetinget anbefale det.
Af Mozart
#154903
Hej med Jer
Har set sony 40NX720 over flere gange i Bilka, og sammenlignet det med Samsung serie D8005.
Sonys NX billedkvalitet er suverent bedre end Samsungs. Det var sådan set bare min mening. :( :( Det kan selvfølgelig have noget med kalibreringen at gøre, det har jeg ikke helt styr på, men ta' ud til Hundige, så bliver du overbevist.

God Jul
Af Mozart
#154908
Mozart skrev:Hej med Jer
Har set sony 40NX720 over flere gange i Bilka, og sammenlignet det med Samsung serie D8005.
Sonys NX billedkvalitet er suverent bedre end Samsungs. Det var sådan set bare min mening. :( :( Det kan selvfølgelig have noget med kalibreringen at gøre, det har jeg ikke helt styr på, men ta' ud til Hundige, så bliver du overbevist.

God Jul
Sorry Der skulle have stået "HX" og ikke NX
Af pipper
#154912
Jeg er helt enig med dig.

HX er klasser bedre en NX de steder jeg har sammenlignet.
Af make
#155215
Nu har jeg anskaffet mig et 46HX720.

Angående indstillingerne

Billedfunktion:
Her kan jeg vælge Biograf 1 eller Biograf 2, hvilken skal jeg vælge der?

Filmode:
Skal jeg vælge Auto 1 eller Auto 2?
Af nesager9
#155228
pipper skrev:Jeg er helt enig med dig.

HX er klasser bedre en NX de steder jeg har sammenlignet.
Hvordan bedre.
Har selv overvejet at købe NX 723,men det er mulig jeg skulle se på HX723,prisen er jo næsten den samme.
Den eneste forskel jeg lige kan få øje på,er forskellen,i Hz. Og en anden billedbehandling i HX modellen.


Mvh.
Af Decipher
#196949
Mit 46HX723 har væsentligt mere backlight bleed end det i testen. Desværre købte jeg det på en promo lige inden det udgik, og har haft det i et rum, hvor det har været meget lidt brugt, så jeg har aldrig rigtig fået gjort noget ved det (som at bytte det).

Det er meget markant i fire store felter i hvert sit hjørne (men sjovt nok ikke helt ude i hjørnerne/kanterne).

Aner ikke om man kan gøre noget ved det, ud over at skrue ned for backlight =(