Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wildt
#12169
Nok engang må det siges at være meget subjektivt hvornår en skærm ghoster for meget. Se engang side 4 af denne anmeldelse.
But, sadly, this is where the good things stop. Sure the picture quality is great, but that is only when you are standing still. Seeing this has an advertising refresh rate of 6ms I thought that gaming would be great....boy was I wrong. The monitor has a bad ghosting problem and doesn't live up to its' 6ms timing. I tried everything seeing I thought it was something to do with my videocard settings but I proved it was the monitor by swapping the monitor out for the 970P and the ghosting was gone. Do NOT buy this monitor for gaming. You will be VERY disappointed.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#12170
Så slemt synes jeg så ikke det er. Og hvis han på den anden side mener, at 970P er fri for slør, så betvivler jeg nu hans evne til at give en ærlig vurdering af det aspekt.

Ghosting har for resten ikke meget at gøre med slør, nu hvor vi er ved det hele ;)
Af zenne
#12176
Absolut fremragende side du/i har jer :)
Af Lars T.
#12696
Jeg har netop indkøbt en SyncMaster 971P og vil anvende den til billedbehandling i bl.a. Adobe Photoshop CS2.

Jeg synes det er en glimrende side i har. Med flotte generelle tests, men jeg synes som fotograf, godt der kunne være lidt mere konkret om præstationerne i forbindelse med billedbehandling.

Når jeg ser hvor meget 971P'eren skal justeres for at få den kalibreret ordenligt, så synes jeg måske det er lidt overdrevet hvordan dette beskrives i testen. Der lyder det næsten som om den er klar til brug, direkte 'out of the box'. Det er den bestemt slet ikke.

Men endnu engang tak for en meget fin og informativ side.

Hilsen

Lars T.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12701
Den primære skare af brugere er ikke fotografer og vores kalibrator er lidt for simpel til at gå i detaljer med farvegengivelsen ud over det du ser i vores tests. For at få mere information om skærmens farvespektrum skal vi op i en større model af kalibratore så man f.eks. kan opløse hver enkelt nuance og se på f.eks. hvor mange nuancer af gul der er til stede mv.

Lacie Blue Eye Pro som der benyttes kan kun kalibere og vise et simpelt diagram over farvespektret.
Af Lars T.
#12703
Det har jeg da fuld forståelse for. Selvfølgelig skal det skrives generelt og populært.

Det forholder sig jo blot sådan at digital billedbehandling er blevet meget almindeligt hos hundredetusinder af hjem. Man behøver ikke være professionel fotograf for at emnet er interessant.

Så derfor fastholder jeg mit forslag om at der bliver skrevet et par linier mere om emnet.

F.eks. så skal brightness og contrast justeres markant. Også når kalibreringen laves med en relativt simpel Spyder2.

Men jeg gentager at jeg synes det er flot arbejde i laver. :)

Hilsen

Lars T.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12705
Normalt står der også et par linier om hvordan lysstyrken og kontrasten er indstillet, men Rasmus var nok for doven ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#12707
Jeg brugte lidt filosofien; "Intet nyt er godt nyt" i forbindelse med testen. Jeg gjorde den ikke forfærdelig lang, for der var ikke så meget at klage over.

Jeg skal tænke over dine tilbagemeldinger i fremtidige tests. Konstruktiv kritik er desværre ikke noget vi får så tit, så man ender nok bare med at gå ud fra, at det er i orden i forhold til læserskaren.
Jeg kan godt lave tests meget mere avancerede. Jeg har blandt andet fået noget nyt software, der giver mig mulighed for en masse andre målinger, men omvendt, så vil jeg heller ikke gøre det for svært tilgængeligt, for de fleste skal gerne kunne være med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12709
Jeg stemmer for flere grafer og mere teori! Og genindførsel af spanskrøret!
Af jimme
#12776
Jeg vil så godt høre hvilken skærm der er den bedste all-round nu.

For 4 måneder siden da jeg overvejede at købe fik jeg at vide at det var ViewSonic 930P, så forholder det sig stadig sådan eller er denne bedre?

Jeg spiller spil nu og her, både lidt FPS, lidt Madden NFL og sådan så jeg vil ikke have en skærm med for meget tracing, slør og hvad det hele ellers hedder.

Hvilken skærm vil i anbefale nu og her?

på forhånd tak
Jimme
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12780
VP930 er stadig et godt bud, men 971P vil give dig samme fordele i et pænere design :) Den er muligvis lidt langsommere generelt, men det er jo ulempen ved denne type paneler.