Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#12782
Jeg er af samme opfattelse som yakken. Hvis spil er vigtigst, så er VP930 nok det bedste bud, for den er stadig hurtigere. 971P vinder på billedkvaliteten.

Personligt ville jeg vælge 971P af de to, men det bunder mest i, at jeg er vild med designet og skærmen er rigtig lækker. Jeg spiller dog sjældent, og når jeg endelig gør, så tror jeg 971P vil dække mit personlige behov for at spille Pc spil.
Af jimme
#12784
Ja, det er problemet ved ikke at kunne prøve en skærm inden man køber den. Alle har jo forskellige preferencer.

Ud fra anmeldelsen virker den samsung som en rigtig fed skærm, men så er der jo lige det med spil.

Du skriver at du ikke havde problemer i NFS og Fifa, hvilket heller ikke bør give mig problemer i Madden.

Du havde dog problemer i to hurtige skydespil. Er flere år siden at jeg spillede SC men man kunne jo finde på det igen engang.
Jeg troede dog egentlig at et spil som NFS krævede mere en skydespil.

Hvilke skydespil var det du testede og var det kun ved tung grafik at den havde problemer eller hvordan?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12787
Jeg spiller nu altså CS på min 193P+, som er lidt langsommere end både 970P og 971P. Jeg er mere irriteret over overdrive trailing, som Rasmus jo skriver ikke er et nævneværdigt problem.
Af jimme
#12792
Fint, så tror jeg at jeg vil have mig sådan en 971-skærm.
Så skulle man vel også have en god skærm i mange år. Har haft min 19" Traga CRT skærm i over 7 år nu, så den har vel snart udtjent sin værneplingt vil jeg mene. Det er ellers en femragende skærm som kostede ikke mindre en 4.000 kr. i sin tid hvilket var ganske meget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12794
Jo vist - den skulle gerne holde i lang tid. Der er jo trods alt 3 års onsite garanti på både skærm og pixelfejl, hvilket også er værd at tage med i betragtningerne.

Min gamle CRT skærm kostede for 4 år siden 5.800 kr. og jeg fik 0 kroner for den da den røg på pension. Man skal ikke spare sine penge op i monitors, det er sikkert!
Brugeravatar
Af BaktusBror
#13099
Hei

Jeg har lest din test av 971p, og fikk straks fatt i en selv.
Jeg har kjøpt den, og derfor åpnet og sjekket panel-typen, så du kan oppdatere databasen:

LTM190E4-L31 iflg sticker bak på panelet,

Men: det er preget inn LTM190EX-L01A på rammen av panelet

Så, hva er nå dette? Et PVA eller BTNIII panel? Eller S-PVA?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13100
Det stickeren på selve panelet du kan stole på. LTM190E4 er et PVA panel. Lidt mystisk at de skriver LTM190EX-L01A på skærmen, da det jo er et TN panel...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13101
Tak for opdateringen BaktusBror. Jeg skal tage det med i databasen ved næste opdatering. Som yakken også siger, så er der tale om et PVA panel. Nogle steder omtaler man det som et S-PVA panel, fordi man modsat 970P bruger 8-bit adressering på 971P - så det er nok lige så meget for at skelne mellem de to paneler i skærmene.

Jeg er dog 100 % sikker på, at det ikke er et TN panel - hvert fald den jeg havde inde til test. Og jeg tvivler på, at der findes TN versioner af skærmen. Det er nok blot en fejl.
Brugeravatar
Af BaktusBror
#13102
Neida, det er ikke et TN panel, det er lett å se. Men denne "LTM190EX-L01A" betegnelsen er preget i metallet, nede til høyre på rammen foran. Denne merkingen har jeg sett på flere Samsung-paneler, og undres altså på hvor i prosessen de merker denne rammen, og hva den betyr. Det er vel ikke enkelt å få denne info ut av noen i Samsung, men kanskje dere har noen kontakter dere kan spørre?

Og når jeg likevel er i gang og skriver: Hva er oppløsningen til LaCie BlueEye? Jeg tenker spesielt på sort-nivå, hvor en forskjell fra 0,1 til 0,2 cd/m2 gir halvering av kontrastforholdet..