Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ridderen
#155009
Tak for det. 7 er rigeligt. det var bare der står ikke rigtig nogen steder hvor mange der fuldte med
Af Robert E
#155064
Lige lidt opfølgning

Jeg tog en tur i Elgiganten og forespurte på prisen på en 55" LG, 21999kr så viste jeg et udskrift af denne tråd, sælgeren forsvandt i 10min og kom så med en ny pris på 18999kr, pga. det tilbud Ridderen havde fået, så var jeg 'nød' til at slå til.
Tak til Ridderen
Igår var jeg atter en tur i Elgiganten nu var prisskiltet 18999kr på et 55LW980, hjemmesiden siger 21999kr.
Ang. billed så er jeg glad men ikke helt tilfreds bla. glorier ved hvid på sort baggrund, havede også svært ved at få lov til at justere sort niveau det må jeg kæmpe lidt mere med.
Betragtningsvinklen er god men ikke optimal, især set oppe fra når man går forbi bliver billedet lidt gråt.
Jeg har set bedre billeder på min gl.pio.plasma,især sd, men helt sikkert et et de bedst billeder jeg har set fra en led.
ARC til min reciver(pio vsx-921) har drillet mig mange aftner, så jeg måtte ty til cd.betjeningsvejledningen tilsidst, denne er meget udførlig og kan varmt anbefales.
Der medfølger 7 par passiv 3d briller, ingen til spil

Jeg købte en mindre 47" led phillips u/3D, til min mor, igår, betjeningen af denne er helt klart nemmere,skal dog lege lidt mere med justeringen.


:) Robert
Af Robert E
#155065
Jeg købte et motoriseret vægbeslag i Bilka passser op til 55" 45kg. kr.999.
Det kan dreje 180 grader ud jeg nøjes med 95 grader.
#155067
alanrosa skrev:Hei Rasmus!

Jeg har et teknisk spørsmål. Vet du bakgrunnen for at hvorfor LG bruker glas/plexigals på lw980w. Har dette noe med teknologien "local dimming"/"Nano" å gjøre eller er det på grunn av utseende? Man lurer på hvorfor LG ikke bruker andre skjermtyper som ikke reflekter så mye slik Samsung 8000 serien gjør.

Et annet spørsmål: Den TVen du har testet er den produsert i Korea eller Polen? Jeg referer til debatten om 288 dimming soner (for TVer som er produsert i Korea) kontra 96 dimming soner (for TVer som er produsert i Polen).

På forhånd takk!

Alan
Jeg kender ikke baggrunden for valget af plexi-glas, men jeg tror, at det er af designmæssige årsager. Det hænger hvert fald ikke sammen med brugen af LED og local dimming. LG havde jo oprindeligt annonceret LW7700 med mat skærm, men den blev droppet i forbindelse med skiftet til Cinema 3D.

Den model vi testede er den Nordiske - altså den samme som står i butikkerne.
#155070
knudknud3 skrev:Jeg beder Rasmus pudse brillerne og komme på banen igen. Om ikke andet så med udtalelsen - JEG UNDERSØGER STADIG SAGEN.
Kan du (Rasmus) stadig stå inde for din test???
Er det muligt, at nogen ved hvorfor effektforbruget på 190watt i 3D er så himmelråbende højt i forhold til andre TV i samme format??? !:(
Jeg beklager meget den sene tilbagemelding. Men ja, jeg kan bestemt stadig stå inde for testen. Det er jo skrevet ud fra vores oplevelser, og ikke ud fra specifikationer.

Mht. 3D-forbruget, så skyldes det formentlig, at scanning backlight er aktiveret og lysstyrken er sat forholdsvis højt. Det er rigtigt, at det er højere end på andre LED, modeller, men husk også på, at vi testede 55-tommer versionen.

Det er dog ikke højere end på tilsvarende plasma-Tv. Uden det skal lyde forkert, for strømforbrug er bestemt ikke irrelevant eller et overset emne herfra, så synes jeg nogen gange, at folk glemmer perspektivet i denne snak. Strømforbruget på Tv er nu altså - uanset om vi taler LCD/LED eller plasma - ganske beskedent set ud over et helt år. Jeg synes i setdet, at folk skal prøve at lave en hurtig måling på køleskab, vaskemaskine og tørpertumler. Nogen stue-Tv i dag bruger faktisk mindre strøm end end én enkelt glødepære.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#155071
Highjack skrev:flatpanels test udstyr er ikke isf-certificeret, til udmåling af billedekvalitet.
:o
Det er helt korrekt, men uden at lyde fornærmende over for folk, der tager dyre ISF-kurser, så er ISF altså ikke i sig selv noget endeligt kvalitetsstempel. Kalibrering består af to aspekter; erfaring og teoretisk viden. Erfaringen kommer først, når man arbejder med sagerne. Den teoretiske viden har vi, og jeg tror bestemt, at vi kan lære de fleste ISF-uddannede folk et par ting eller to ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#155073
Highjack skrev:
edinger skrev:
Highjack skrev:En god fladskærms test, kun har værdi hvis du kan stole på den sudjektive vinkel, og det isf-thx-certificeret udstyr.
En god kalibrering, er som god sex man skal have det rette udstyr, og kunne finde ud af bruge det.
;)
At måle op imod en fast defineret reference, skulle jeg mene, er fuldt ud tilstrækkeligt.
hej edinger
kan du definerer, hvad reference punkterne er her på flatpanels ?
Vores referencepunkt defineres stort set i alle anmeldelser - det står endda i målings-billederne med graferne. Vi bruger de anerkendte referencepunkter for et billede. For monitors bruger vi de referencepunkter, som ligger i farve-gamut standarderne.

For Tv lyder det på:
Gamma 2.2
Farvetemperatur på 6500K.
Farveafvigelserne måles for en række udvalgte farver (dem der ses i grafen) og her måler vi afvigelsen fra farve-definitionen i målet "delta", som groft sagt jo bare er et afvigelses-mål.
Lysstyrken fastsætter vi som regel til cirka 120 cd/m2, men dette mål er ikke 100 % fast, fordi det også afhænger af omgivelsernes lys.

Men det er rigtigt, at der er masser af subjektive vurderinger indblandet i en anmeldelse (såsom hvordan de forskellige billedfaktorer vægtes i forhold til hinanden). De bygger alle sammen på vores referencer og viden, og Pioneer er stadig vores reference-Tv.


Normal praksis, når man kritiserer, er at man enten har læst testen og forstået kriterierne, eller at man selv bidrager med viden, der kan udfordre den viden, som man kritiserer. Jeg vil anbefale, at du spørger eller læser hvad der står i anmeldelserne, før du farer i angrebsstilling. ;)
Brugeravatar
Af edinger
#155090
Highjack skrev:
edinger skrev:At måle op imod en fast defineret reference, skulle jeg mene, er fuldt ud tilstrækkeligt.
hej edinger
kan du definerer, hvad reference punkterne er her på flatpanels ?
Rasmus Larsen skrev:Normal praksis, når man kritiserer, er at man enten har læst testen og forstået kriterierne, eller at man selv bidrager med viden, der kan udfordre den viden, som man kritiserer. Jeg vil anbefale, at du spørger eller læser hvad der står i anmeldelserne, før du farer i angrebsstilling. ;)
Hvor er det smukt skrevet, Rasmus :)
Af JeanetteRoskilde
#155393
Jeg syntes at der måske der er for meget "krudt" på farverne.
Jeg kunne godt tænke mig at justere dem en anelse ned.
Er der nogen, som kan hjælpe hvordan jeg gør det?
;;)
Af ridderen
#155402
har du brugt de indstillinger fra flatpanels test ?
Af JeanetteRoskilde
#155405
Nej det har jeg ikke. Det er Elgiganten som har sat det op og han satte det hele til.
Jeg tror bare at der lige skal skrues lidt ned for farverne ellers er det fint.
Af THM
#155415
JeanetteRoskilde skrev:Nej det har jeg ikke. Det er Elgiganten som har sat det op og han satte det hele til.
Jeg tror bare at der lige skal skrues lidt ned for farverne ellers er det fint.
prøv at sæt den i biograf profilen og evt indstille den efter testen her på siden.
Af JeanetteRoskilde
#155416
Altså nu er jeg ingen ørn. Jeg ved hvor jeg tænder og alm brug. Alt det med indstilling det ved jeg intet om.....så jeg må leve med det som det er.....og det er jo heller ikke trist.
Af THM
#155424
JeanetteRoskilde skrev:Altså nu er jeg ingen ørn. Jeg ved hvor jeg tænder og alm brug. Alt det med indstilling det ved jeg intet om.....så jeg må leve med det som det er.....og det er jo heller ikke trist.
quick menu knappen- bladre hen til billede og så vælg biograf. It's easy
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13